Dodano produkt do koszyka

Promocja

RAMY PRAWNE FUNKCJONOWANIA PRIVATE MILITARY AND SECURITY COMPANIES W PRAWIE MIĘDZYNARODOWYM PRAWIE UNII EUROPEJSKIEJ I PRAKTYCE

RAMY PRAWNE FUNKCJONOWANIA PRIVATE MILITARY AND SECURITY COMPANIES W PRAWIE MIĘDZYNARODOWYM PRAWIE UNII EUROPEJSKIEJ I PRAKTYCE

MARCIN ŁUKOWSKI

Wydawnictwo: INSTYTUT WYDAWNICZY EuroPrawo

Cena: 69.90 zł 62.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7627-179-8

338 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Prywatne firmy wojskowe i ochroniarskie (ang. Private Military & Security Companies) to spółki handlowe świadczące usługi z zakresu bezpieczeństwa, ochrony oraz wywiadu a do ich klientów należą państwa, organizacje międzynarodowe i korporacje. Działają zarówno w kraju, jak i za granicą, często na terenach, na których toczy się konflikt zbrojny, wspierając, a w ekstremalnych przypadkach, zastępując w niektórych zadaniach wojsko, policję czy służby specjalne. Współczesne uwarunkowania polityczne i gospodarcze stworzyły niszę, która szybko została zagospodarowana przez PMSC w wyniku czego państwowy monopol na użycie siły oraz zapewnianie pokoju wewnętrznego i zewnętrznego został do pewnego stopnia osłabiony. O skali zjawiska prywatyzacji bezpieczeństwa świadczy to, że prywatne firmy wojskowe i ochroniarskie są obecne w większości współczesnych konfliktów, niekiedy przewyższając liczebnością armię regularną.Prywatni kontraktorzy, czasami błędnie określani najemnikami, stają się stałym elementem kształtowania polityki. Prawo nie zdążyło adekwatnie zareagować na dokonującą się na naszych oczach zmianę modelu bezpieczeństwa, co jednak nie oznacza, że PMSC działają w próżni prawnej. Skutkuje to potrzebą przeanalizowania tego zjawiska na gruncie prawa międzynarodowego, prawa UE i praktyki, co uczyniono w niniejszym opracowaniu.

SPIS TREŚCI

Wykaz akronimów

Rozdział 1. Prywatyzacja bezpieczeństwa a prawo1.1. Pokój i bezpieczeństwo 1.2. Wpływ regulacji na poziomie międzynarodowym na zapewnienie bezpieczeństwa 1.3. Współpraca, przenikanie się i konkurencja - zależności międzysektorem prywatnym a publicznym w dziedzinie bezpieczeństwaRozdział 2.Private Military and Security Companies- charakterystyka2.1. DefinicjePrivate Military and Security Companies2.2. Zakres oferowanych usług2.3. Potencjalny zakres geograficzny działalnościPrivate Militaryand Security Companiesi jego konsekwencje prawne Rozdział 3. Podstawy funkcjonowaniaPrivate Military and Security Companiesw prawie międzynarodowym publicznym3.1. Wprowadzenie3.2. Zakres i warstwa pojęciowa międzynarodowego prawa humanitarnego mająca zastosowanie doPrivate Military and Security Companies3.3. Private Military and Security Companiesa najemnictwo3.4. Status prawny prywatnych kontraktorów i zagadnieniebezpośredniego udziału w działaniach zbrojnych3.5. Prywatni kontraktorzy a państwowe siły zbrojne3.5.1. Inkorporacjade iure3.5.2. Inkorporacjade facto3.5.3. Przykłady inkorporacji3.6. Podmioty odpowiedzialności prawnej3.7. Ograniczenia stosowania międzynarodowego prawa humanitarnegoRozdział 4. Uregulowania dotyczącePrivate Military and Security Companiesw prawie Unii Europejskiej4.1. Wprowadzenie4.2. Unia Europejska wobecPrivate Military and Security Companies4.3. Zamówienia publiczne Unii Europejskiej4.3.1. Podstawowe wymogi prawne zamówień publicznych4.3.2. Przetarg na świadczenie usług ochrony w Afganistanieogłoszony przez Europejską Służbę Działań Zewnętrznychw 2017 roku jako przykład zastosowania procedury zamówieńpublicznych w stosunku do Private Military and SecurityCompanies 4.3.3. Warunki przetargu4.3.4. Wzór umowy ramowej z dostawcą usług bezpieczeństwa 4.3.5. Analiza zasad zamówień publicznych Unii Europejskiejpod kątem zgodności z Montreux Document i rezolucjąParlamentu Europejskiego (2016/2238(INI))4.4. Przepisy o przeciwdziałaniu korupcji i praniu pieniędzy4.5. Dokumentlaissez-passer4.5.1. Konwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznycha Unia Europejska4.5.2. Laissez-passer jako dokument podróży albo quasi-paszport dyplomatyczny4.5.3. Potencjalny krąg posiadaczy dokumentulaissez-passer4.5.4. Skutki posiadania dokumentulaissez-passerprzez pracownikówPrivate Military and Security Companies 4.6. Regulacje dotyczące kontroli eksportu towarów i usług i ichznaczenie dlaPrivate Military and Security Companies4.6.1. Światowy system kontroli eksportu4.6.2. Kontrola usług świadczonych w związku z handlem towarami4.6.3. Świadczenie usług przezPrivate Military and Security Companiesa sankcje Unii Europejskiej 4.6.4. Wnioski dlaPrivate Military and Security Companieswynikającez analizy reżimów kontroli świadczenia usługRozdział 5. Dokumenty niewiążące soft law w zakresiefunkcjonowaniaPrivate Military and Security Companies5.1. Wprowadzenie 5.2. Montreux Documentjako przykład niewiążącego porozumienia międzynarodowego5.2.1. Istotne międzynarodowe obowiązki prawne5.2.2. Dobre praktyki odnoszące się doPrivate Military and Security Companies5.2.3. Podsumowanie i ocenaMontreux Document5.3. Dokumenty niewiążące (soft law) Unii Europejskiej5.3.1. Koncepty Unii Europejskiej - współpraca Unii EuropejskiejiPrivate Military and Security Companiesna przykładziemisji zagranicznych 5.4. Dokumenty niewiążące (soft law) Organizacji NarodówZjednoczonych 5.4.1. System Zarządzania Ryzykiem Organizacji Narodów Zjednoczonych5.4.2. United Nations Guiding Principles on Business and Human Rights 5.4.3. Inne przykłady dokumentów niewiążących OrganizacjiNarodów Zjednoczonych mających zastosowanie doPrivate Military and Security Companies 5.4.4. Podstawowe zasady użycia siły i broni palnej przezfunkcjonariuszy publicznych5.5. Wytyczne zaproponowane przezGeneva Centre for the DemocraticControl of Armed Forcesi rząd Konfederacji Szwajcarskiej5.5.1. Wytyczne legislacyjne skierowane do państw5.5.2. Wytyczne dotyczące kontraktowaniaPrivate Militaryand Security Companies5.5.3. Wytyczne dotyczące przetargów5.5.4. Proponowana treść kontraktówRozdział 6. Samoregulacja w zakresie standaryzacjifunkcjonowaniaPrivate Military and Security Companies6.1. Wprowadzenie6.2. International Code of Conduct for Private Security Service Providers(ICoC)6.3. Międzynarodowy certyfikat przyznawany przez ASIS International6.4. Normy Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO)Rozdział 7. Próby regulacyjne oraz działania Unii Europejskiej i Organizacji Narodów Zjednoczonych w odniesieniu do PrivateMilitary and Security Companies7.1. Dialog międzyinstytucjonalny w Unii Europejskiej7.2. Rezolucja Parlamentu Europejskiego (2016/2238(INI))7.2.1. Wstęp do rezolucji 7.2.2. Zasady wykorzystywania "prywatnych firm ochroniarskich"poza granicami Unii Europejskiej 7.2.3. Zasady korzystania z usług "prywatnych firm ochroniarskich"przez Unię Europejską 7.2.4. Regulacje dotyczące "prywatnych firm ochroniarskich" 7.2.5. Podsumowanie najważniejszych postulatów zawartychw rezolucji i ich ocena7.2.6. Zdanie odrębne i przyjęcie rezolucji7.2.7. Konsekwencje rezolucji Parlamentu Europejskiego7.3. Organizacja Narodów Zjednoczonych aPrivate Military and Security Companies7.3.1. Działalność mająca na celu uregulowanie Private Militaryand Security Companies 7.3.2. Próba kodyfikacjiWnioskiBibliografia i netografiaSpis rysunkówSpis tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-7627-179-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl