Dodano produkt do koszyka

Promocja

PROJEKTOWANIE PRZEDSIĘWZIĘĆ KAPITAŁOWYCH

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

PROJEKTOWANIE PRZEDSIĘWZIĘĆ KAPITAŁOWYCH

BOGDAN NOGALSKI, MARCIN PIWECKI

Wydawnictwo: OPO BYDGOSZCZ

Cena: 59.30 zł 25.00 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 83-87636-58-4
 
183 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 1999
 

Przedstawiona książka (jest m.in. jej utylitarny cel) poświęcona jest wielu aspektom procesu planowania - w rozumieniu - projektowania przedsięwzięć kapitałowych. W literaturze polskiej choć istnieją nieliczne opracowania na ten temat, nie mają one jednak zazwyczaj aplikacyjnego charakteru, nie są poparte przykładami odwołującymi się do autentycznych warunków rynkowych. Niniejsza książka, łącząc wątki teoretyczne z praktycznymi, osadzonymi w aktualnych warunkach polskich, stara się tę lukę zmniejszyć.Wychodząc z założenia, że skoro przyszłości nie można z dużą dozą prawdopodobieństwa przewidzieć, w związku z czym, nie chcąc wypaść z rynku - należy ją zaplanować. Dlatego widzę nieodzowność konstruowania podejmowanych przez przedsiębiorstwa przedsięwzięć kapitałowych w formie biznes planów jako swoistych drogowskazów - wytycznych do działania. Stoję przy tym na stanowisku, że biznes plan jako narzędzie projektowania przedsięwzięć kapitałowych powinien mieć otwarty charakter, tzn. Uwzględniać w okresie ich realizacji pojawiające się w otoczeniu szansy i zagrożenia oraz wzmacniać mocne i eliminować słabe strony, związane z przedsięwzięciem. Dzięki temu nie będzie on dokumentem statycznym, abstrahującym od dynamicznych zmian zachodzących w rzeczywistości otaczającej przedsiębiorstwo i jego przedsięwzięcie.Celem książki - poprzez prezentację różnych kwestii i procedur ułatwiających zrozumienie idei projektowania przedsięwzięć kapitałowych oraz metod ich aplikacji - jest dostarczenie tej wiedzy.Książka adresowana jest do wielu grup czytelników, zarówno do praktyków gospodarczych, jak i studentów studiów z zakresu zarządzania. Zarówno jedni, jak i drudzy znajdą w niej narzędzia oraz pomysły na wytłumaczenie wielu dotychczas niezrozumiałych dla siebie realnie zaistniałych w ich przedsiębiorstwach zjawisk. Tym pierwszym pozwoli to być bardziej wprawnymi menedżerami i osiągać z przedsiębiorstwem większe sukcesy. Ci drudzy - z kolei - nabędą wiedzy, która pozwoli im lepiej zrozumieć i poznać skomplikowany świat funkcjonowania przedsiębiorstwa.W niniejszej książce chciałem w stopniu maksymalnym, szeroko i kompetentnie przedstawić złożoność problematyki projektowania przedsięwzięć kapitałowych, zwracając szczególną uwagę na stronę konceptualną tego procesu. Mam nadzieję, że spełniłem oczekiwania czytelników w tym zakresie.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1
Przedsięwzięcia kapitałowe w strategii rozwoju przedsiębiorstwa
1. Istota i rodzaje
2. Kryteria oceny przedsięwzięć kapitałowych

Rozdział 2
Planowanie w przedsiębiorstwie
1. Planowanie - próba zdefiniowania pojęcia
2. Planowanie jako element zarządzania
3. Przedsiębiorstwo jako podmiot planujący przedsięwzięcia
1. Cele i zadania
2. Zasady postępowania
3. Planowanie zasobów
4. Planowanie organizacyjne
5. Kontrola
4. Zasięg czasu planu
1. Planowanie strategiczne
2. Planowanie taktyczne
3. Planowanie operacyjne

Rozdział 3
Biznes plan jako narzędzie projektowania przedsięwzięć kapitałowych
1. Istota, funkcje oraz dylematy opracowania biznes planu
2. Korzyści dla przedsiębiorstwa z przygotowania biznes planu
3. Funkcje i adresaci biznes planu
4. Ograniczenia biznes planu
5. Kryteria oceny biznes planu
6. Struktura biznes planu
1. Streszczenie biznes planu
2. Charakterystyka przedsięwzięcia kapitałowego w sensie obiektu
3. Produkt
4. Analiza rynku i branż
5. Zarządzanie i personel
6. Retrospektywna analiza finansowa
7. Prospektywna analiza finansowa
8. Plan marketingowy
9. Plan wdrożenia

Rozdział 4
Przedsięwzięcie kapitałowe "ZBE" Spółka z o.o. - biznes plan
1. Wprowadzenie
2. Założenia ogólne biznes planu
3. Struktura produkcji i usług
4. Metody i struktura sprzedaży
5. Udział w rynku
6. Najważniejsi konkurenci
7. Sieć dystrybucji
8. Główni klienci
9. Główne źródła dostaw
10. Tendencje na rynku dotyczące zmian popytu, technologii produkcji i zasad sprzedaży
11. Nowoczesne procesy technologiczne
12. Organizacja
1. Struktura oraz liczba i struktura zatrudnienia
2. Stystem wynagrodzeń i motywacji
13. Plan przychodów ze sprzedaży
1. Program sprzedaży
2. Przewidywana wartość sprzedaży
14. Plan iwestycji
15. Amortyzacja
16. Szacunkowy rachunek kosztów
17. Plan rachunku wyników
18. Plan zapotrzebowania na kapitał obrotowy
19. Plan finansowania i przepływów pieniężnych
20. Prognoza bilansu
21. Analiza strategiczna SWOT (wersja punktowo-graficzno-opisowa)
22. Ocena finansowa przedsięwzięć - metodologia
23. Ocena globalna przedsięwzięcia
24. Ocena płynności rentowności przedsięwzięcia
25. Podsumowanie

Rozdział 5
Przedsięwzięcie kapitałowe tworzenie holdingu "Portfel motoryzacyjny NFI Piast S.A." - analiza możliwości
1. Wprowadzenie
2. Nowe spojrzenie na portfel działalności
3. Rekomendacje dla praktyki zarządzania strategicznego
4. Procedura konsolidacji ugrupowania gospodarczego
5. Założenia i tezy wstępne
6. Wyniki procedury kreowania konsolidacji kapitałowej spółek w holding
1. Definicja istoty biznesów konsolidowanych spółek
2. Analiza protfelowa
3. Badanie turbulencji otoczenia konsolidowanych spółek
7. Analiza TOWS/SWOT spółek przed i po projektowanej konsolidacji
8. Badanie koligacji strukturalnych
9. Wyznaczenie kierunków konsolidacji
10. Podsumowanie

Rozdział 6
Przedsięwzięcie kapitałowe restrukturyzacja przedsiębiorstwa Polifarb - Oliva
1. Wprowadzenie
2. Dotychczasowa historia restrukturyzacji
3. Pogłębiona restrukturyzacja - zarys ogólny
4. Koncepcja organizacji przekształceń
5. Zarys koncepcji prywatyzacji
6. Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Kod wydawnictwa: 83-87636-58-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl