Dodano produkt do koszyka

Promocja

PRAWO UMÓW HANDLOWYCH TOM 5B

PRAWO UMÓW HANDLOWYCH TOM 5B

MIROSŁAW STEC

Wydawnictwo: C.H.BECK

Cena: 449.00 zł 377.16 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 0.00 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 0.00 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 0.00 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 0.00 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 0.00 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 0.00 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8198-617-5

1153 stron
format: B5
oprawa: twarda z obwolutą
Rok wydania: 2020

 

Tom 5B to publiacja, która zawiera nie tylko dogłębne omówienie poszczególnych umów umów handlowych, lecz także ma istotny walor praktyczny, stanowiąc swego rodzaju przewodnik, który:
uwzględnia aktualny stan prawny;
stanowi nieocenioną pomoc w prawidłowej wykładni instytucji i przepisów prawa;
zawiera najnowsze i najważniejsze orzecznictwo, dorobek judykatury i doktryny, nowe opinie i analizy.
W Tomie 5B zawarto kontynuację rozważań w zakresie części szczegółowej, która ma swój początek w Tomie 5A, a zakończenie w Tomie 5C, oraz omówiono następujące rodzaje umów handlowych:
umowy o pośrednictwo handlowe, w zakresie których omówiono umowę agencyjną, franchisingu, komisu, pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, sieciową, dystrybucji, a także pośrednictwo, nienazwane umowy o pośrednictwo jednorazowe oraz źródła prawa i szczególne rodzaje pośrednictwa;
umowy w sferze własności przemysłowej tj. umowy licencyjne (w tym strony oraz ich prawa i obowiązki, essetnialia negotii, sublicencja, czas trwania umowy i jej ustanie), przeniesienie prawa (uwagi dotyczące przedmiotu umowy i jej formy, stron oraz ich praw i obowiązków, konstrukcji umowy, odpowiedzialności z tytułu nienależytego wykonania umowy, przekształcenia udziałów), umowa know-how (zagadnienia związane z przedmiotem, stronami, postanowieniami umowy, zestawieniem umowy o przekazanie informacji poufnej i umowy o udostępnienie).
umowy w sferze marketingu i reklamy - które są po raz pierwszy ujęte w Systemie Prawa Handlowego (w tym: definicje pojęć związanych z reklamą, przepisy prawne najczęściej stosowane w praktyce umownej dotyczącej reklam, podstawowe elementy umowy, charakterystyka wybranych umów w zakresie reklamy, np. umowa: o stworzenie sloganu reklamowego, plakatu reklamowego, o dystrybucję reklamy prasowej, sponsoringu, o organizację eventu);
umowy w obrocie towarowym - rodzaje umów w obrocie towarowym, sprzedaż (istota umowy, jej zawarcie, obowiązki stron, rozwiązanie, odpowiedzialność stron za niewykonanie lub nienależyte wykonanie, rodzaje sprzedaży), zamiana (pojęcie i charakter prawny, strony i przedmiot umowy, forma zawarcia), dostawa (pojęcie i charakter prawny, strony, ich obowiązki i uprawnienia, przedmiot dostawy, zawarcie i forma);
umowy w gospodarce rolnej - które są po raz pierwszy wyodrębnione w Systemie Prawa Handlowego - w tym m.in. umowy w obrocie gospodarstwami rolnymi i nieruchomościami rolnymi, umowy w obrocie produktami rolnymi, umowy organizacyjne.
W niniejszym wydaniu Prawa umów handlowych uwzględniono zmiany wynikające z:
nowej ustawy z 11.9.2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.), która wejdzie w życie 1.1.2021 r., w niezbędnym zakresie, wynikającym z konieczności przedstawienia komentowanych w Systemie zagadnień;
ustawie z 2.3.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374 ze zm.), umożliwiającej określone przekształcenia umownych stosunków gospodarczych, w szczególności zwrócić należy uwagę na rozwiązania przyjęte w art. 15ze ust. 1 KoronawirusU, w myśl którego w odniesieniu do umów najmu lub dzierżawy powierzchni handlowych powyżej 2000 m2 ustawodawca wprowadził czasowe wygaśnięcie zobowiązań stron;
ustawy z 31.3.2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 568 ze zm.) dotyczącej m.in. wdrożenia rozwiązań w celu poprawy sytuacji przedsiębiorców dotkniętych skutkami rozprzestrzeniania się koronawirusa, utrzymania płynności finansowej przez przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie szczególnie narażonym na straty ekonomiczne związane z epidemią i minimalizacji innych negatywnych skutków epidemii;
ustawy z 14.5.2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. z 2020 r. poz. 875), którą wprowadzono do Kodeksu cywilnego nowy przepis - art. 3871 dotyczący umów przewłaszczenia na zabezpieczenie, który wszedł w życie 30.5.2020 r. i ma zastosowanie do umów zawartych od tego dnia (czyli od 30.5.2020 r.).

SPIS TREŚCI

Przedmowa
Wykaz skrótów

Rozdział 11. Umowy o pośrednictwo gospodarcze (handlowe)
11.1. Wprowadzenie
11.2. Instytucja pośrednictwa
11.3. Źródła prawa i szczególne rodzaje pośrednictwa
11.4. Umowy o pośrednictwo stałe
11.5. Pośrednictwo sieciowe
11.6. Umowy o pośrednictwo jednorazowe
11.7. Propozycje de lege ferenda dotyczące umów o pośrednictwo

Rozdział 12. Umowy w sferze własności przemysłowej
12.1. Umowy licencyjne
12.2. Przeniesienie prawa
12.3. Umowa know-how

Rozdział 13. Umowy w sferze marketingu i reklamy
13.1. Definicje pojęć związanych z marketingiem i reklamą
13.2. Przepisy prawne najczęściej stosowane w praktyce umownej dotyczącej
reklam
13.3. Podstawowe elementy umowy
13.4. Charakterystyka wybranych umów w zakresie reklamy

Rozdział 14. Umowy w obrocie towarowym
14.1. Umowa sprzedaży
14.2. Zamiana
14.3. Dostawa

Rozdział 15. Umowy handlowe w działalności rolniczej
15.1. Uwagi ogólne
15.2. Umowy w obrocie gospodarstwami rolnymi i nieruchomościami rolnymi
15.3. Umowy w obrocie produktami rolnymi
15.4. Umowy organizacyjne

Indeks rzeczowy

Kod wydawnictwa: 978-83-8198-617-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl