Dodano produkt do koszyka

Promocja

PRAWO DO KORZYSTANIA ZE ZNAKU TOWAROWEGO JAK WKŁAD NIEPIENIĘŻNY DO SPÓŁKI KAPITAŁOWEJ

PRAWO DO KORZYSTANIA ZE ZNAKU TOWAROWEGO JAK WKŁAD NIEPIENIĘŻNY DO SPÓŁKI KAPITAŁOWEJ

MARIA ROŻNOWSKA

Wydawnictwo: C.H.BECK

Cena: 189.00 zł 158.76 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8291-109-1

237 stron
format: A5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2022

Prawa do korzystania ze znaku towarowego coraz częściej stają się obecnie wkładem niepieniężnym do spółek. Jest to efekt obserwowanego współcześnie wzrostu znaczenia i wartości praw do dóbr niematerialnych, w tym praw do korzystania ze znaków towarowych, w obrocie gospodarczym. Przedstawienie problemów związanych z wnoszeniem do spółek kapitałowych wkładów niepieniężnych, które są prawami do korzystania ze znaku towarowego, jest zatem szczególnie uzasadnione ze względu na aktualne potrzeby praktyki.

Monografia ma charakter interdyscyplinarny, zawarte w niej rozważania dotyczą bowiem zarówno prawa spółek, jak i prawa własności intelektualnej. W szczególności przeprowadzono w niej analizy odnoszące się do zdolności aportowej praw do korzystania ze znaku towarowego oraz właściwej metody wyceny tych praw jako wkładów niepieniężnych do spółki kapitałowej, a także rozważania dotyczące pojęcia wady wkładu niepieniężnego będącego prawem do korzystania ze znaku towarowego.

Praca zawiera także analizę fenomenu znaku towarowego, a ponadto związanych z ww. fenomenem czynników, które mają znaczenie w kontekście wyceny praw do korzystania ze znaku towarowego jako wkładów niepieniężnych do spółki kapitałowej - są nimi w szczególności funkcje, jakie w obrocie gospodarczym pełni znak towarowy oraz właściwości znaku towarowego, które wpływają na jego wartość - jest to przede wszystkim wizerunek znaku towarowego.

SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów
Wykaz literatury
Wstęp
Rozdział I. Pojęcia wkładu, wkładu niepieniężnego oraz aportu
Rozdział II. Charakter prawa będącego wkładem niepieniężnym
Rozdział III. Pojęcie znaku towarowego
Rozdział IV. Prawa do korzystania ze znaku towarowego
ő1. Zagadnienia wstępne
ő2. Prawo ochronne na znak towarowy
ő3. Prawo wyłączne do znaku towarowego zarejestrowanego
w systemie międzynarodowym (madryckim)
ő4. Prawo wyłączne do znaku towarowego UE (unijnego znaku
towarowego)
ő5. Prawo do uzyskania wyłącznego prawa do znaku towarowego
z pierwszeństwem
ő6. Prawo ze zgłoszenia znaku towarowego
ő7. Uprawnienia licencjobiorcy z tytułu umowy licencji na znak
towarowy, na które udzielone zostało prawo ochronne
na podstawie PrWłPrzem
ő8. Uprawnienia licencjobiorcy z tytułu umowy licencji na znak
towarowy UE oraz na znak towarowy zarejestrowany w systemie
międzynarodowym
ő9. Uprawnienia sublicencjobiorcy z tytułu umowy sublicencji
na znak towarowy, na które udzielone zostało prawo ochronne
na podstawie PrWłPrzem
ő10. Uprawnienia sublicencjobiorcy z tytułu umowy sublicencji na znak
towarowy UE oraz na znak towarowy zarejestrowany w systemie
międzynarodowym
ő11. Prawo do niezarejestrowanego powszechnie znanego znaku
towarowego
Rozdział V. Zdolność aportowa praw do korzystania ze znaku
towarowego
ő1. Zagadnienia wstępne
ő2. Kryterium zbywalności
ő3. Kryterium możliwości ujęcia prawa będącego wkładem
niepieniężnym w bilansie spółki jako zapisu po stronie aktywów
ő4. Kryterium przydatności wkładu niepieniężnego w prowadzonej
przez spółkę działalności
ő5. Kryterium możliwości zaspokojenia wierzycieli zewnętrznych
spółki kapitałowej z prawa będącego wkładem niepieniężnym
w przypadku rozwiązania spółki
ő6. Problem obowiązywania kryteriów zdolności aportowej innych niż
wymienione wyżej
Rozdział VI. Wycena praw do korzystania ze znaku towarowego jako
wkładu niepieniężnego do spółki kapitałowej
ő1. Zagadnienia wstępne
ő2. Funkcje znaku towarowego
I. Zagadnienia wstępne
II. Formalne kryterium możliwości pełnienia przez znak
towarowy funkcji odróżniającej (zdolność odróżniająca znaku
towarowego)
III. Funkcja oznaczania (wskazywania) pochodzenia towarów
IV. Funkcja reklamowa
V. Funkcja ochrony zaufania
ő3. Metody wyceny praw do korzystania ze znaku towarowego
ő4. Czynniki wpływające na wartość praw do korzystania ze znaku
towarowego
Rozdział VII. Wniesienie prawa do korzystania ze znaku towarowego
jako wkładu niepieniężnego do spółki kapitałowej
ő1. Oznaczenie wkładu niepieniężnego będącego prawem do
korzystania ze znaku towarowego
I. Zagadnienia wstępne
II. Sposób oznaczenia poszczególnych praw do korzystania
ze znaku towarowego
ő2. Ważność wniesienia praw do korzystania ze znaku towarowego
jako wkładów niepieniężnych do spółki kapitałowej
ő3. Faktyczna dostępność dla spółki kapitałowej przedmiotu prawa
będącego wkładem niepieniężnym
ő4. Uprawnienia spółki związane z wniesieniem jako wkładu
niepieniężnego prawa do korzystania ze znaku towarowego
ő5. Obowiązki wspólnika (akcjonariusza) wnoszącego jako wkład
niepieniężny prawo do korzystania ze znaku towarowego
Rozdział VIII. Wady wkładu niepieniężnego będącego prawem do
korzystania ze znaku towarowego
ő1. Zagadnienia wstępne - pojęcie wady wkładu niepieniężnego
ő2. Wady przedmiotu wkładu niepieniężnego będącego prawem do
korzystania ze znaku towarowego
ő3. Wady prawa do korzystania ze znaku towarowego będącego
wkładem niepieniężnym
Zakończenie
Indeks rzeczowy

Kod wydawnictwa: 978-83-8291-109-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl