POSZANOWANIE ENERGII W POJAZDACH SAMOCHODOWYCH CZĘŚĆ 2 DYNAMICZNE CHARAKTERYSTYKI OGÓLNE Ge I Ej W POJEŹDZIE
ALEKSANDER UBYSZ
Wydawnictwo: POLITECHNIKA ŚLĄSKA
Cena: 22.50 zł
20.25 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7335-918-5
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2011 |
|
W pracy przedstawiono analityczny model obliczeń przebiegowego zużycia paliwa w samochodzie osobowym, w warunkach czasu rzeczywistego. W tej części zaprezentowano możliwości wykorzystania charakterystyki ogólnej do obliczeń sprawności efektywnej silnika i emisji składników w gazach wylotowych pojazdu w nieustalonych warunkach pracy.
SPIS TREŚCI
WYKAZ WAŻNIEJSZYCH OZNACZEŃ
1. CEL I ZAKRES PRACY
1.1. Cel pracy
1.2. Zakres pracy
2. WPROWADZENIE
3. BADANIE SPRAWNOŚCI SILNIKA W NIEUSTALONYCH WARUNKACH
PRACY
3.1. Aparatura pomiarowa
3.2. Zakres badań
3.3. Charakterystyka obiektu badań
3.3.1. Charakterystyka samochodów
3.3.2. Charakterystyka tras przejazdu
4. OKREŚLENIE SPRAWNOŚCI OGÓLNEJ SILNIKA W NIEUSTALONYCH WARUNKACH PRACY
4.1. Podstawy teoretyczne określania wpływu nieustalonych warunków pracy na sprawność ogólną silnika
4.1.1. Nieustalone warunki pracy silnika w samochodzie
4.1.2. Całkowita energochłonność ruchu samochodu w zmiennym cyklu jezdnym
4.1.3. Bilans paliwa zużytego przez samochód w zmiennym cyklu jezdnym z fazą wybiegu
4.2. Sprawność układu przeniesienia napędu np
4.3. Obliczenie sprawności ogólnej silnika w nieustalonych warunkach pracy
4.3.1. Bilans zużytego paliwa w zmiennym cyklu jezdnym
4.3.2. Obliczenie spadku sprawności ogólnej silnika w nieustalonych warunkach pracy
4.3.3. Sprawność ogólna silnika w nieustalonych warunkach pracy
4.4. Ocena wyników obliczeń i wnioski
4.5. Wyznaczanie sprawności układu przeniesienia napędu w brzegowych warunkach ruchu
4.5.1. Założenia teoretyczne
4.5.2. Wyniki obliczeń i wnioski
Bibliografia
5. DYNAMICZNE CHARAKTERYSTYKI OGÓLNE ge I ej W POJEŹDZIE
5.1. Wprowadzenie
5.2. Sprawność ogólna silnika Zl w dynamicznych warunkach pracy
5.2.1. Zmienna prędkość obrotowa - stale obciążenie
5.2.2. Funkcje spadku jednostkowego zużycia paliwa Age w funkcji n i vn
5.2.3. Konkluzja
5.3. Stała prędkość obrotowa silnika-zmienne obciążenie (teoria)
5.3.1. Wprowadzenie
5.3.2. Definicja nieustalonych warunków pracy silnika przy stałej prędkości obrotowej
5.3.3. Analiza nieustalonych warunków pracy silnika przy stałej prędkości obrotowej
5.3.4. Konkluzja
5.4. Projekt obliczeń zużycia paliwa i emisji CO, HC i NOX przez pojazd w ruchu rzeczywistym
5.4.1. Wprowadzenie
5.4.2. Założenia teoretyczne
5.4.3. Ogólne charakterystyki emisji jednostkowej CO2
5.4.4. Ograniczenia wynikające ze stosowanych map emisji
5.4.5. Planowanie badań i obliczeń
5.4.6. Wyniki obliczeń charakterystyk Aej
5.4.7. Obliczenie charakterystyki ogólnej emisji jednostkowej enc
w samochodzie C z silnikiem Zl 1,6
5.4.8. Dokładność obliczeń emisji bnc w cyklu EUDC
5.4.9. Wnioski
5.5. Ecodriving a energooszczędne sterowanie prędkością samochodu
5.5.1. Wprowadzenie
5.5.2. Obszary pracy silnika w energooszczędnym sterowaniu prędkością
5.5.3. Charakterystyki ogólne emisji jednostkowej silnika i samochodu
5.5.4. Zestawienie obszarów jazdy energooszczędnej z obszarami małej emisji jednostkowej
5.5.5. Wnioski
6. PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE
6.1. Wnioski szczegółowe dotyczące sprawności ogólnej silnika
6.2. Wnioski szczegółowe dotyczące dynamicznych charakterystyk ogólnychej..
6.3. Kierunki dalszych prac
Bibliografia
Spis treści (część 1)
Spis treści (część 3)
Kod wydawnictwa: 978-83-7335-918-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.