PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI PODRĘCZNIK DLA SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH wyd.2
WALDEMAR KOTOWSKI
Wydawnictwo: STOWARZYSZENIE KRZEWIENIA EDUKACJI FINANSOWEJ
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-942215-7-7
371 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Przedstawiamy Państwu II wydanie podręcznika "Podstawy przedsiębiorczości" autorstwa Waldemara Kotowskiego, który został wpisany do wykazu podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego przez MEN z nr 1064/2019 "Każdego dnia życie wymusza na nas podejmowanie wielu decyzji, w tym także tych o podłożu ekonomicznym, zaś szkoła średnia ma na celu między innymi przygotowanie młodych ludzi do podejmowania w tym względzie właściwych wyborów. Niniejszy podręcznik do podstaw przedsiębiorczości, oprócz tego, że zawiera treści ujęte w podstawie programowej, przede wszystkim daje możliwość zapoznania się z zasadami, które są niezbędne do pełnoprawnego oraz aktywnego uczestnictwa tak w życiu społecznym, jak i gospodarczym."() Układ treści, a przede wszystkim dobór i zakres opisywanych tematów wynika nie tylko z uwzględnienia wspomnianej powyżej podstawy programowej, ale także z wieloletniej praktyki nauczania podstaw przedsiębiorczości posiadanej przez autora.Co ważne, to na prośbę uczniów niektóre kwestie zostały opisane szerzej, niż to spotykamy w podobnych publikacjach - i to właśnie uczniowie testujący ów podręcznik stwierdzili, że jest on swoistym pierwszym elementarzem wiedzy ekonomicznej, obejmującym niezbędne zagadnienia wyczerpująco i kompleksowo. ().Na zakończenie warto dodać, iż w podsumowaniu każdej części, na którą składa się od dwóch do sześciu tematów, zamieszczono kilka pytań typu prawda-fałsz i testów wyboru. Mają one na celu przede wszystkim przypomnienie i utrwalenie zagadnień poruszanych w poszczególnych działach." - Waldemar Kotowski, fragment z podręcznika "Podstawy przedsiębiorczości".
SPIS TREŚCI
Zamiast wstępu
WPROWADZENIE DO EKONOMII I FINANSÓW, CZYLI JAK FUNKCJONUJE RYNEK
I INSTYTUCJE FINANSOWE
I. Podstawowe problemy ekonomiczne
1. Potrzeby i ich zaspokajanie
2. Wybór, koszt alternatywny
3. Systemy gospodarcze
4. Rola państwa w gospodarce rynkowej
II. Mechanizm rynkowy
5. Obieg okrężny w gospodarce
6. Mechanizm rynkowy na rynku dóbr i usług
7. Zmiany cen
8. Elastyczność
III. Usługi finansowe - rynek depozytowo-kredytowy
9. Rynek finansowy w Polsce
10. Oszczędzanie a inwestowanie
11. Rachunek bieżący
12. Lokaty terminowe
13. Kredyty
14. Warunki uzyskania i zabezpieczenia kredytu
IV. Usługi finansowe - rynek inwestycyjny
15. Obligacje
16. Akcje
17. Giełda Papierów Wartościowych
18. Fundusze inwestycyjne
V. Usługi finansowe - rynek ubezpieczeniowy
19. Istota i znaczenie ubezpieczeń
20. Emerytura
JA - KONSUMENT, PRACOWNIK, A MOŻE PRZEDSIĘBIORCA, CZYLI MOJE MIEJSCE W GOSPODARCE RYNKOWEJ
I. Moje miejsce w gospodarce rynkowej -ja jako konsument
21. Rola konsumenta w gospodarce rynkowej
22. Prawa konsumenta
II. Moje miejsce w gospodarce rynkowej -ja jako pracownik
23. Cechy osobowości człowieka przedsiębiorczego
24. Kariera zawodowa
25. Poszukiwanie pracy
26. Sposoby zatrudnienia
27. Obowiązki pracodawcy i pracownika
III. Moje miejsce w gospodarce rynkowej -ja jako przedsiębiorca
28. Moja działalność gospodarcza
29. Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej
30. Wspieranie działalności gospodarczej
31. Model biznesowy i biznesplan
32. Etyka (nie tylko) w biznesie
IV. Przedsiębiorstwo w gospodarce rynkowej
33. Rola przedsiębiorstw
34. Struktury rynkowe
35. Ocena finansowa przedsiębiorstwa - rachunek zysków
i strat oraz przepływy pieniężne
36. Ocena finansowa przedsiębiorstwa - bilans i wskaźniki
oceny
V. Wybrane elementy marketingu
38. Reklama i jej oddziaływanie
VI. Komunikacja interpersonalna
39. Komunikacja werbalna i niewerbalna
40. Skuteczna komunikacja
41. Praca zespołowa
42. Negocjacje
43. Zasady dobrej prezentacji
ELEMENTY MAKROEKONOMII, CZYLI ABY LEPIEJ ZROZUMIEĆ GOSPODARKĘ KRAJU
I. Pieniądz w gospodarce
44. Pieniądz
45. Bank centralny
46. Inflacja, jej przyczyny i skutki
II. Dlaczego nie każdy ma prace pomimo rozwoju gospodarczego?
47. Rynek pracy - podstawowe pojęcia
48. Istota bezrobocia
49. Rynek pracy w Polsce
III. Rozwój gospodarczy
50. PKB jako miara wzrostu gospodarczego
51. Miary dobrobytu
IV. Państwo wydaje i "zarabia"
52. Budżet państwa i podatki
53. Podatki
54. Podatek dochodowy od osób fizycznych a wynagrodzenie pracownika
55. Podatek dochodowy w działalności gospodarczej
V. Aby lepiej zrozumieć fenomen gospodarki
56. Globalizacja i integracja
57. Polska w Unii Europejskiej
58. Cykl koniunkturalny
Słowniczek wybranych pojęć z zakresu przedsiębiorczości
Bibliografia
Odpowiedzi na pytania i wyniki zadań
Notka o wydawcy
Notka o autorze
Kod wydawnictwa: 978-83-942215-7-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.