PODSTAWOWE UMIEJĘTNOŚCI W PRACY SOCJALNEJ I ICH KSZTAŁCENIE
ALEKSANDER W. NOCUŃ, JERZY SZMAGALSKI
Wydawnictwo: ŚLĄSK
Cena: 31.40 zł
28.26 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-7164-112-5 259 stron |
|
Pracownik socjalny musi nabyć w procesie kształcenia określone umiejętności - właśnie temu ma służyć opisywana publikacja - autorzy wskazali na umiejętności porozumiewania się, rozwiązywania problemów, konfliktów, na rolę pracownika socjalnego jako doradcy, mediatora i rzecznika. Ciekawym elementem wymienionej publikacji, bardzo przydatnym w praktyce, jest zawarty w niej zestaw ćwiczeń pomocny w ocenie swoich umiejętności i ich kształtowaniu.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Umiejętności pracy socjalnejWprowadzeniePojęcie umiejętności w psychologii i pedagogiceZagadnienie umiejętności w pracy socjalnejPodstawowe umiejętności zawodowe w pracy socjalnejLiteratura uzupełniającaĆwiczeniaRozdział 2Porozumiewanie sięWprowadzenieProces porozumiewania sięKomunikacja jako wymiana symboliNiewerbalne wyrażanie stosunku emocjonalnego do innychOsobowościowe czynniki efektywnegoporozumiewania sięAsertywność w porozumiewaniu sięSpołeczny obieg informacjiLiteratura uzupełniającaĆwiczeniaRozdział 3Rozwiązywanie problemówWprowadzenieZnaczenie pojęcia "problem"Proces rozwiązywania problemówUmiejętności rozwiązywania problemówPsychospołeczne bariery twórczego rozwiązywania problemówRozwiązywanie problemów w pracy socjalnejLiteratura uzupełniającaĆwiczeniaRozdział 4Rozwiązywanie konfliktówWprowadzenieRozumienie pojęcia konfliktuPlusy i minusy konfliktówZarządzanie konfliktemStrategie rozwiązywania konfliktówCharakterystyka konfliktu interpersonalnegoLiteratura uzupełniającaĆwiczeniaRozdział 5Kształcenie umiejętnościWprowadzenieUmiejętności a wiedza i działanieUczenie się przez doświadczenieTechniki symulacyjneSuperwizjaInformacja zwrotnaZapis wideoLiteratura uzupełniającaRozdział 6Pracownik socjalny w rolach doradcy, mediatora i rzecznikaWprowadzenieZnaczenie podstawowych pojęćPoradnictwoMediacjaRzecznictwoLiteratura uzupełniającaĆwiczeniaZamiast zakończeniaAneksyBibliografia
Kod wydawnictwa: 83-7164-112-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.