Dodano produkt do koszyka

Promocja

ORGANIZACJA JAKO SYSTEM SIECI ZINTEGROWANYCH RELACJI KOMUNIKOWANIA

ORGANIZACJA JAKO SYSTEM SIECI ZINTEGROWANYCH RELACJI KOMUNIKOWANIA

MAGDALENA ZALEWSKA-TURZYŃSKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŁÓDZKI

Cena: 57.90 zł 52.11 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8142-441-7

355 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Publikacja poświęcona jest podnoszeniu sprawności organizacji przez komunikowanie wewnętrzne. Autorka uznaje bowiem niewłaściwą komunikację wewnątrzorganizacyjną za główną przyczynę nieprawidłowego funkcjonowania organizacji.
Zaprezentowany w monografii autorski model organizacji jako systemu sieci zintegrowanych relacji komunikowania stanowi propozycję opisu i analizy organizacji przez pryzmat komunikowania. Komunikacja odgrywa w nim rolę służebną wobec koordynacji, im lepsze jest narzędzie - komunikacja, tym lepszy efekt koordynacyjny. Model koordynacji organizacyjnej wraz z grupami wskaźników pozwala natomiast określić poziom sprawności organizacji oraz wskazuje obszary, w których wymaga ona poprawy. Oba modele zastosowane łącznie pozwalają na oznaczenie dynamiki zmian sprawności organizacji w czasie.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Część I. Teoretyczna

1. Komunikacja wewnątrzorganizacyjna
1.1. Istota komunikacji wewnątrzorganizacyjnej
1.2. Dotychczasowy stan wiedzy
1.3. Komunikacja jako zjawisko w środowisku organizacji
1.4. Komunikacja jako sposób na tworzenie organizacji

2. Ogólna teoria systemów jako nauka
2.1. Podejście systemowe - wybór metody badawczej
2.2. Wartość podejścia systemowego dla badaczy XXI wieku
2.3. Zarys pojęć system i systemowość - perspektywa ogólna i organizacyjna
2.4. Systemowe pojęcie relacji i ich ujęcie w kontekście systemowym

Część II. Metodologiczno-badawcza

3. Metoda badawcza analizy i syntezy systemowej
3.1. Analiza klasyczna, analiza systemowa, analiza sieci społecznych
3.2. Analiza systemowa - metody i procedury badawcze organizacji
3.3. Analiza systemów złożonych - opis metody badania organizacji
3.3.1. Określenie systemu na obiekcie i jego przedstawianie
3.3.2. O grupowaniu relacji wokół celu organizacji - model synkretyczny cyklu zarządzania
3.3.3. Analiza struktury organizacji i zachowania komunikacyjnego w systemie
3.3.4. Projekt udoskonalenia lub poprawy systemu - etap tożsamy z budowaniem systemu
3.3.5. Warunki realizacji analizy systemów złożonych (ASZ)

Część III. Konstrukcyjna

4. Ogólne i szczegółowe zasady konstrukcji modelu organizacji jako systemu komunikowania
4.1. Budowa modelu organizacji
4.1.1. Relacje organizacyjne pierwszego rzędu
4.1.2. Relacje organizacyjne drugiego rzędu
4.1.3. Relacje organizacyjne trzeciego rzędu
4.1.4. Relacja organizacyjna czwartego rzędu
4.1.5. Relacje organizacyjne samozwrotne z podsystemem zarządzania - drugiego, trzeciego, czwartego i piątego rzędu
4.2. Relacje komunikacyjne pierwszego stopnia
4.2.1. Podsystem antropologiczny - relacje pierwszego stopnia
4.2.2. Podsystem społeczny - relacje pierwszego stopnia
4.2.3. Podsystem techniczno-technologiczny - relacje pierwszego stopnia
4.2.4. Podsystem ekonomiczny - relacje pierwszego stopnia
4.3. Sieć relacji komunikowania się
4.4. Model organizacji jako systemu sieci zintegrowanych relacji komunikowania

5. Koordynacja w sensie ogólnym i szczegółowym
5.1. Koordynacja według klasyków teorii organizacji - Fayola i Le Chateliera
5.2. Koordynacja w ujęciu współczesnych autorów
5.3. Zorganizowanie - koordynowanie - sprawność. Dyskusja prakseologiczna
5.4. Model koordynacji: sprawne komunikowanie - efekt organizacyjny
5.5. Wskaźniki koordynowania według rodzajów

Zakończenie

Bibliografia

Załączniki

Abstract

Spis rysunków

Spis tabel

Od Redakcji

Kod wydawnictwa: 978-83-8142-441-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl