ORGANIZACJA HIPERARCHICZNA-CZYNNIKI KREUJĄCE GENEZA MODELU ZARZĄDZANIE
RAFAŁ MRÓWKA
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 50.00 zł
45.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7378-793-3
oprawa: miękka Rok wydania: 2013 |
|
Rozprawa ma charakter teoretyczny. Należy do dziedziny nauk ekonomicznych oraz dyscypliny nauk o zarządzaniu. Zawarte w niej rozważania dotyczą bezpośrednio zakresu nauk o organizacji. Celem autora było pokazanie ewolucji modeli organizacji i możliwości pojawienia się nowych rozwiązań modelowych nawiązujących do faktycznie występujących dzisiaj zjawisk ekonomicznych i społecznych. W pracy opisano zjawiska niezwykle złożone, przebiegające w sposób ciągły, niemające charakteru zakończonego procesu. Stąd rozprawa oparta jest na metodzie indukcji, która daje możliwość wyciągania wniosków ogólnych na podstawie jednostkowych przesłanek potwierdzających występowanie danych cech lub zjawisk, jeśli nie występują oczywiście przesłanki negatywne. Sformułowane wnioski powinny być jednak traktowane ekstrapolacyjnie, a lista wniosków nie jest zbiorem zamkniętym - ciągle pojawiają się nowe zjawiska, które pozwalają na ich doprecyzowywanie i uzupełnianie.
Praca ma charakter monografii naukowej. W ambicji autora ma się ona stać przedmiotem zarówno krytycznej analizy, jak i źródłem inspiracji dla środowiska naukowego do podjęcia dalszych studiów nad tą nową, ciągle ewoluującą tematyką. Istotnym adresatem monografii są także studenci oraz praktycy, szczególnie menedżerowie, którzy mogliby wykorzystać opisywane wzorce i modele w prowadzonej przez siebie działalności.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Współczesne megatrendy - dalsza ewolucja świata "nowej gospodarki"
1.1. Pojęcie "nowej gospodarki"
1.2. Wybrane megatrendy we współczesnym świecie
1.2.1. Ciągłe pojawianie się nowych rewolucyjnych technologii i ich przenikanie się - dalszy rozwój internetu
1.2.2. Kolejna fala globalizacji
1.2.3. Nowe rynki i ich rosnące znaczenie
1.2.4. Trendy społeczno-kulturowe
1.2.5. Trendy społeczno-demograficzne zmieniające potencjał społeczny krajów i regionów
1.2.6. Inne megatrendy wzmacniane dzięki rosnącemu znaczeniu sieci komunikacyjnych - przykład rosnącego znaczenia kwestii ekologicznych
1.3. Podsumowanie - dominacja sieci jako współczesny megamegatrend
2. Ewolucja modeli organizacji - od hierarchii do hiperarchii
2.1. Pojęcie organizacji i modelu organizacji
2.2. Tradycyjny model organizacji hierarchicznej - zalety i wady
2.3. Kierunki rozwoju modeli organizacji
2.4. Wybrane współczesne modele organizacji
2.4.1. Organizacja sieciowa
2.4.2. Organizacja wirtualna
2.4.3. Organizacja fraktalna, bioniczna i holarchiczna
2.4.4. Organizacja heterarchiczna
2.4.5. Organizacja ucząca się
2.4.6. Podobieństwa i różnice pomiędzy wskazanymi modelami organizacji - podsumowanie
2.5. Nowy model organizacji hiperarchicznej
2.6. Wady i zalety organizacji hiperarchicznej - podsumowanie
3. Wyzwania w zarządzaniu organizacją hiperarchiczną - wybrane aspekty
3.1. Planowanie i podejmowanie decyzji
3.1.1. Cele i możliwość ich wytyczania
3.1.2. Podejmowanie decyzji
3.1.3. Kluczowe zasoby
3.2. Organizowanie
3.2.1. Konieczność organizowania hiperarchii?
3.2.2. Orkiestracja działań
3.2.3. Role członków organizacji
3.2.4. Rekrutacja członków wspólnoty
3.3. Przewodzenie (kierowanie ludźmi)
3.3.1. Przywództwo
3.3.2. Motywowanie członków organizacji
3.3.3. Kultura organizacyjna - znaczenie i możliwości kształtowania
3.4. Kontrolowanie
3.4.1. Od kontroli zewnętrznej do samokontroli
3.4.2. Znaczenie zaufania
3.4.3. Od innowacyjności i jakości do sukcesu
3.5. Nowe wyzwania zarządzania - podsumowanie
3.6. Nowa organizacja w działaniu - przykładowe modele biznesowe
3.6.1. Pojęcie modelu biznesowego i charakteryzujące je elementy
3.6.2. Modele biznesowe informatycznych projektów open source
3.6.3. Model biznesowy Wikipedii
3.6.4. Model biznesowy GuruStorms
3.6.5. Modele biznesowe wykorzystujące mechanizmy działania organizacji hiperarchicznych - podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-7378-793-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.