OKAZJE W ZARZĄDZANIU INNOWACJAMI W FIRMACH SEKTORA MŚP
STEFAN LACHIEWICZ, MAREK MATEJUN, ZDENEK MIKOLAS
Wydawnictwo: CEDEWU
Cena: 85.00 zł
67.15 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8102-489-1
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2021 |
|
W monografii zaprezentowano zintegrowane i dynamiczne podejście oparte na okazjach do rozwoju innowacyjności firm sektora MŚP. Obejmuje ono 10-etapowy proces eksploracji i eksploatacji okazji przebiegający w określonych warunkach kulturowych i organizacyjnych charakterystycznych dla firm reprezentujących przedsiębiorczy styl zarządzania. Wykorzystanie tego podejścia pozwala na wdrażanie innowacji o wyższym poziomie oryginalności, osiąganie większych korzyści z działalności innowacyjnej oraz redukuje bariery zarządzania innowacjami. Efekty te zweryfikowano pozytywnie na podstawie badań ilościowych na próbie 978 firm z 6 krajów europejskich oraz w ramach 10 pogłębionych studiów przypadku liderów innowacyjności z Czech i Polski. Aplikacyjność modelu została zapewniona przez sformułowanie określonych zaleceń (metazasad) dla firm planujących rozwijać podejście oparte na okazjach do zarządzania innowacjami. Zostały one sformułowane na tyle ogólnie, iż pozwalają na kreatywne stosowanie różnorodnych rozwiązań szczegółowych dostosowanych do zakresu działania i specyfiki konkretnych przedsiębiorstw w praktyce gospodarczej.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1
Znaczenie i uwarunkowania zarządzania innowacjami w firmach sektora MŚP
1.1. Rola i cechy działalności firm z sektora MŚP - Stefan Lachiewicz
1.2. Innowacje i innowacyjność przedsiębiorstw w naukach o zarządzaniu - Zdenek Mikolas
1.3. Specyfika zarządzania innowacjami w firmach sektora MŚP - Stefan Lachiewicz
1.4. Innowacyjność a potencjał konkurencyjny i konkurencyjność firm sektora MŚP - Zdenek Mikolas
Rozdział 2
Okazje w zarządzaniu firmami sektora MŚP
2.1. Pojęcie, cechy charakterystyczne i zakres okazji w naukach o zarządzaniu - Marek Matejun
2.2. Konceptualizacja i rodzaje okazji w naukach o zarządzaniu - Marek Matejun
2.3. Znaczenie okazji w zarządzaniu firmami sektora MŚP - Marek Matejun
2.4. Proces i ogólne determinanty eksploracji i eksploatacji okazji w firmach sektora MŚP - Marek Matejun
Rozdział 3
Modelowe ujęcie podejścia opartego na okazjach do zarządzania innowacjami w firmach sektora MŚP
3.1. Komponenty podejścia opartego na okazjach do zarządzania innowacjami w mikro, małych i średnich firmach - Marek Matejun
3.2. Metazasady podejścia opartego na okazjach do zarządzania innowacjami w firmach sektora MŚP - Marek Matejun
3.2.1. Metazasady w ramach komponentu potencjału
3.2.2. Metazasady w ramach komponentu działania
3.3. Orientacja przedsiębiorcza firmy jako środowisko sprzyjające eksploracji i eksploatacji okazji w firmach sektora MŚP - Marek Matejun
3.4. Determinanty i efekty koncentracji na okazjach w ramach prowadzonej aktywności innowacyjnej - Marek Matejun
Rozdział 4
Model badawczy i jego operacjonalizacja z uwzględnieniem wyników badań eksperckich
4.1. Prezentacja i operacjonalizacja modelu badawczego - Marek Matejun
4.2. Metodyka i przebieg badań eksperckich - Marek Matejun
4.3. Wyniki 1. rundy badania delfickiego - Marek Matejun
4.4. Wyniki 2. rundy badania delfickiego i ostateczna operacjonalizacja podejścia opartego na okazjach do zarządzania innowacjami w firmach sektora
MŚP - Marek Matejun
Rozdział 5
Weryfikacja modelu badawczego na podstawie wyników badania ankietowego
5.1. Metodyka i zakres badania ankietowego - Marek Matejun
5.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw i respondentów - Marek Matejun
5.3. Podejście oparte na okazjach do zarządzania innowacjami w praktyce funkcjonowania badanych firm sektora MŚP - Marek Matejun
5.4. Determinanty oraz efekty podejścia opartego na okazjach do zarządzania innowacjami w badanych firmach - Marek Matejun
Rozdział 6
Podejście oparte na okazjach do zarządzania innowacjami w praktyce liderów innowacyjności z Polski i z Czech
6.1. Metodyka badań prowadzonych w formie studium przypadku - Marek Matejun, Zdenek Mikolas
6.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw - Marek Matejun, Zdenek Mikolas
6.3. Studia przypadku liderów innowacyjności z Polski - Marek Matejun
6.4. Studia przypadku liderów innowacyjności z Czech - Zdenek Mikolas
Zakończenie - Stefan Lachiewicz, Marek Matejun, Zdenek Mikolas
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Załączniki
Załącznik 1. Zaproszenie, wprowadzenie teoretyczne i zakres badania eksperckiego
Załącznik 2. Certyfikat przyznawany za udział w badaniu eksperckim
Załącznik 3. Kwestionariusz ankiety
Załącznik 4. Certyfikat przyznawany za udział w badaniu ankietowym
Załącznik 5. Kwestionariusz wywiadu
Kod wydawnictwa: 978-83-8102-489-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.