Dodano produkt do koszyka

Promocja

ODPORNOŚĆ ORGANIZACJI. CYFRYZACJA BEZPIECZEŃSTWO INNOWACJE

ODPORNOŚĆ ORGANIZACJI. CYFRYZACJA BEZPIECZEŃSTWO INNOWACJE

red.nauk.JACEK WOźNIAK, red.nauk.JOLANTA TARAPATA

Wydawnictwo: DIFIN

Cena: 65.00 zł 51.35 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8270-094-7

282 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022

Książka przedstawia przemiany zachodzące w funkcjonowaniu współczesnych gospodarek w obszarze zarządzania organizacjami ze szczególnym uwzględnieniem ich odporności. Autorzy opisują trzy zasadnicze wymiary odporności: bezpieczeństwo (nie tylko finansowe, ale również kadrowe, informacyjne, relacyjne itd.), innowacje i procesy innowacyjne oraz cyfryzację (ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań Industry 4.0 oraz cyberbezpieczeństwa). Publikacja zawiera wyniki zarówno badań literaturowych, jak i empirycznych - proponując wnioski i zalecenia dla praktyki zarządzania.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie. Kilka słów o "odporności" organizacji we współczesnym świecie
Jolanta Tarapata, Jacek Woźniak

Bibliografia

Rozdział 1. Wyzwania i uwarunkowania cyfryzacji współczesnych organizacji
Jolanta Tarapata, Celina Sołek-Borowska
Wprowadzenie
1.1. Istota gospodarki cyfrowej
1.2. Transformacja cyfrowa i cyfryzacja jako filar gospodarki cyfrowej
1.3. Determinanty rozwoju cyfryzacji procesów biznesowych w świetle budowania przewagi konkurencyjnej organizacji
1.4. Wyzwania cyfryzacji w aspekcie zapewnienia bezpieczeństwa organizacji
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 2. Determinanty bezpieczeństwa organizacji w warunkach gospodarki współdzielenia i cyfryzacji procesów
Jacek Woźniak
Wprowadzenie
2.1. Bezpieczeństwo organizacji w warunkach "cyfrowego świata biznesu"
2.2. Czynniki ryzyka w warunkach gospodarki współdzielenia i cyfryzacji procesów
2.3. Determinanty bezpieczeństwa organizacji - perspektywa badania empirycznego
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 3. Środowisko czwartej rewolucji przemysłowej w aspekcie elastyczności i mobilności współczesnej organizacji
Sebastian Łukasik, Piotr Zaskórski
Wprowadzenie
3.1. Istota czwartej rewolucji przemysłowej
3.2. Chmura obliczeniowa jako medium integracji organizacji rozproszonych
3.3. Systemy Big Data w analizie zachowań potencjalnych klientów
3.4. Internet rzeczy w integracji ludzi i rzeczy
3.5. Sztuczna inteligencja w kreowaniu skutecznego funkcjonowania współczesnej organizacji
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 4. Działalność innowacyjna organizacji w warunkach cyfryzacji świata
Roman Tylżanowski
Wprowadzenie
4.1. Innowacje i ich znaczenie we współczesnej gospodarce
4.2. Innowacje cyfrowe i ich rola w funkcjonowaniu przedsiębiorstw
4.3. Przykłady innowacyjnych działań przedsiębiorstw w obszarze cyfryzacji
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 5. Cyfryzacja organizacji a wyzwania zarządzania finansami
Kamil Gemra
Wprowadzenie
5.1. Zarządzanie strukturą kapitału
5.2. Determinanty struktury kapitału w badaniach naukowych
5.3. Branża a struktura kapitału
5.4. Specyfika zarządzania strukturą kapitału w zależności od typu przedsiębiorstwa
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 6. Współczesne koncepcje zarządzania kosztami a bezpieczeństwo finansowe przedsiębiorstw
Monika Szczerbak, Agnieszka Wikarczyk
Wprowadzenie
6.1. Zarządzanie kosztami - istota, cel, definicje
6.2. Rachunek kosztów a zarządzanie kosztami
6.3. Rachunek kosztów działań - zastosowanie i etapy
6.4. Rachunek kosztów docelowych
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 7. Narzędzia zarządzania bezpieczeństwem finansowym przedsiębiorstwa: rachunek kosztów klienta
Agnieszka Wikarczyk, Monika Szczerbak
Wprowadzenie
7.1. Koszty a rachunek kosztów klienta - pojęcie i rola
7.2. Rachunek kosztów klienta - etapy wdrażania, klasyfikacja kosztów i podejście modelowe
7.3. Rachunek kosztów klienta - przykład praktycznego zastosowania wielopoziomowego i wieloblokowego rachunku kosztów
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 8. Kształtowanie przewagi konkurencyjnej banków w warunkach cyfryzacji usług finansowych
Stanisław Kasiewicz, Jacek Woźniak
Wprowadzenie
8.1. Charakterystyka konkurencji cyfrowej w sektorze bankowym
8.2. Dojrzałość cyfrowej transformacji banków
8.3. Aktualne problemy polskich banków
8.4. Kształtowanie przewagi konkurencyjnej banków w Polsce - perspektywa badania empirycznego
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 9. Cyfryzacja pracy zespołów rozwiązujących problemy kreatywnie
Katarzyna Gurmińska
Wprowadzenie
9.1. Zespoły pracujące online - perspektywa teoretyczna
9.2. Analiza pracy zespołów rozwiązujących problemy kreatywnie
9.3. Perspektywa uczestników
9.4. Wnioski i dyskusja
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 10. Zespoły oparte na kooperacji ludzi i inteligentnych maszyn: newralgiczne obszary pracy zespołowej
Magdalena Morze
Wprowadzenie
10.1. Human Robot Interaction (HRI)
10.2. Obszary istotne w HRI
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 11. Bezpieczeństwo cyberprzestrzeni jako determinanta sprawności zarządzania w sytuacjach kryzysowych
Marcin Dąbrowski, Piotr Zaskórski
Wprowadzenie
11.1. Identyfikacja zagrożeń i sytuacji kryzysowych w państwie
11.2. Źródła ryzyka utraty informacyjnej ciągłości działania we współczesnej organizacji w warunkach zagrożeń
11.3. Ewaluacja i ocena zagrożeń według wybranych kategorii
11.4. Zapewnienie bezpieczeństwa informacyjnego w cyberprzestrzeni w aspekcie wpływu na sprawność procesów zarządzania
11.5. Ewolucja zagrożeń i kierunki rozwoju metod i technik cyberbezpieczeństwa
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 12. Realizacja celów biznesowych i poczucie bezpieczeństwa organizacji w aspekcie cyberbezpieczeństwa
Grzegorz Mąkosa
Wprowadzenie
12.1. Metoda badawcza
12.2. Charakterystyka firm pod względem wdrożonych rozwiązań informatyzacji i cyberbezpieczeństwa
12.3. Realizacja celów biznesowych i poczucie bezpieczeństwa a wdrożone rozwiązania informatyzacji i cyberbezpieczeństwa
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 13. Zarządzanie cyberbezpieczeństwem w przedsiębiorstwach branży logistycznej
Joanna Antczak
Wprowadzenie
13.1. Charakterystyka branży TSL
13.2. Podejście do definiowania cyberbezpieczeństwa
13.3. Cyberbezpieczeństwo w przedsiębiorstwach z branży logistycznej
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 14. Czynniki zaufania do chatbotów w komunikacji organizacji z klientem
Aleksandra Popiel
Wprowadzenie
14.1. Zaufanie do chatbotów stosowanych w komunikacji z klientem
14.2. Czynniki zaufania do chatbotów w świetle badań literaturowych
14.3. Dyskusja
Podsumowanie
Bibliografia

Wykaz rysunków

Wykaz tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-8270-094-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl