Dodano produkt do koszyka

Promocja

NOWE TENDENCJE W ZARZĄDZANIU TOM VIII

NOWE TENDENCJE W ZARZĄDZANIU TOM VIII

MAREK PAWLAK

Wydawnictwo: KUL

Cena: 64.90 zł 58.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8061-739-1

436 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019

Ósmy już tom Nowych tendencji w zarządzaniu skupia się przede wszystkim na kwestiach etycznych. Wydaje się, że po roku 1989 - po swego rodzaju "zachłyśnięciu się" gospodarką rynkową i marketingiem - przychodzi pora na głębsze refleksje na temat etyki w zarządzaniu. Nie chodzi tu tylko o etyczne zachowania przełożonych w stosunku do podwładnych, lecz także odwrotnie - o etyczne postawy pracowników wobec kierowników. Ważne jest również szersze spojrzenie na etyczne zachowania całej organizacji wobec jej interesariuszy zewnętrznych, a także poczucie zobowiązań biznesu wobec społeczeństwa i bycie "uczciwym obywatelem".Kwestiami tymi zajmują się filozofowie, socjologowie, ekonomiści, a także specjaliści od zarządzania, chociaż ich spojrzenie nie polega jedynie na odkrywaniu zjawisk i prawidłowości, ale również na próbach odpowiedzi na konkretne pytania, na przykład: jak uwzględniać kwestie etyczne przy podejmowaniu decyzji, jak znaleźć uczciwego i lojalnego pracownika, czy "opłaca się" być uczciwym w konkurencyjnej walce?Nie cały tom poświęcony jest jednak tematyce etycznej. Zawiera on także treści dotyczące tradycyjnych tematów, takich jak: zarządzanie pracownikami, oraz nowych, jak: modele biznesu czy kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa w oczach potencjalnych kandydatów do pracy (employer branding). Pracę kończą rozdziały dotyczące współczesnych zjawisk występujących w zarządzaniu oraz zagadnienia, których nie udało nam się przyporządkować do żadnej z wymienianych grup.Stosunkowo duży odzew na nasze zaproszenie na konferencję poświęconą etyce w zarządzaniu świadczyć może o dużym zainteresowaniu tym obszarem oraz o jego stale rosnącym znaczeniu.Marek Pawlak

SPIS TREŚCI

Wstęp

Część I. Etyka BiznesuRozdział 1. "Ponowoczesny romantyzm" i "ponowoczesna praca organiczna"jako kategorie wyjaśniające (nie)dojrzałość polskiej gospodarki rynkowej(Magdalena Zdun) Rozdział 2. Moralność i religijność przyszłych liderów biznesu.Wyniki badań z wykorzystaniem hierarchii wartości (Marek Pawlak) Rozdział 3. Nieetyczne techniki prowadzenia negocjacji (Andrzej Kozina)Rozdział 4. Moralność - szansa czy bariera dla małych przedsiębiorstw(Agnieszka Parkitna, Anna Maria Kamińska, Katarzyna Bugara) Rozdział 5. Efektywność samoregulacji przez branżowe kodeksy etykina przykładzie branży finansowej w Polsce (Dominik Stanny) Część II. Społeczna Odpowiedzialność PrzedsiębiorstwRozdział 6. Obywatelskość w praktyce gospodarczej.Od CSR do biznesu obywatelskiego (Halina Zboroń) Rozdział 7. Zaufanie warunkiem sine qua non funkcjonowania podmiotówspołecznie odpowiedzialnych (Ewa Mazur-Wierzbicka) Rozdział 8. Kierunki badań nad społeczną nieodpowiedzialnością przedsiębiorstw:analiza piśmiennictwa (Grzegorz Zasuwa) Rozdział 9. Specyfika działań filantropijnych w klubach piłkarskich(Agnieszka Marek) Rozdział 10. Prawa człowieka jako obszar społecznej odpowiedzialności biznesu(Urszula Gołaszewska-Kaczan)Część III. Zarządzanie PracownikamiRozdział 11. Wewnątrzorganizacyjne uwarunkowania lojalności pracownikówwobec organizacji (Daria Smarżewska) Rozdział 12. Zarządzanie różnorodnością pokoleniową (ZRP) w strategiachpersonalnych polskich przedsiębiorstw (Joanna M. Moczydłowska) Rozdział 13. Współczesne przejawy dehumanizacji pracy i sposoby przeciwdziałania{Bernard Bińczycki) Rozdział 14. Wyzwania związane z zatrudnianiem pracownikóww ochronie zdrowia - wybrane zagadnienia (Grażyna Pawelec) Część IV. Modele BiznesuRozdział 15. Szansę biznesowe rozwoju polskiej turystyki historyczno-kulturowej na Ukrainie (Witold Kołbuk) Rozdział 16. Hybrid Business Models in Practice (Anna Pilarczyk) Rozdział 17. Zarządzanie poprzez zmianę paradygmatu (Ireneusz Maj) Część V. Employer BrandingRozdział 18. Zachowania etyczne a kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa(Michalina Koral, Magdalena K. Wyrwicka) Rozdział 19. Budowanie trwałych relacji z pracownikami według koncepcjiemployee experience management (Marta Młokosiewicz) Rozdział 20. Wykorzystanie podstrony Kariera na firmowych portalach webowychw budowaniu wizerunku pracodawcy (Monika Wawer) Rozdział 21. Wyznaczniki dobrego pracodawcy w opiniach osób studiujących(Grzegorz Wesołowski) Część VI. Współczesne zjawiska w zarządzaniuRozdział 22. Activity of Crowdsourcing Platforms on the Internet(Małgorzata Dolińska) Rozdział 23. Wpływ finansjalizacji na zachowania przedsiębiorstwwobec interesariuszy (Bogusław Gulski) Rozdział 24. Sklepy przyszłości - tendencje, technologie i ich przewidywana akceptacja przez polskich konsumentów (Elżbieta Małyszek)Część VII. Inne zagadnieniaRozdział 25. Produkty spółdzielcze w perspektywie młodych konsumentów- na przykładzie rynku mleka (Maria Zuba-Ciszewska) Rozdział 26. Zarządzanie instytucjami gospodarki budżetowejw latach 2014-2018- analiza i ocena wprowadzonych zmian (Anna Krawczyk-Sawicka)

Kod wydawnictwa: 978-83-8061-739-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl