Dodano produkt do koszyka

Promocja

(NIE)BEZPIECZNY POLIGON: NOWE TECHNOLOGIE W SZKOLENIACH CBRN

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

(NIE)BEZPIECZNY POLIGON: NOWE TECHNOLOGIE W SZKOLENIACH CBRN

MAŁGORZATA GAWLIK-KOBYLIŃSKA

Wydawnictwo: AKADEMIA SZTUKI WOJENNEJ

Cena: 69.90 zł 62.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8263-429-7

215 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2023

W pierwszym rozdziale zdefiniowano podstawowe pojęcia związane z tematyką CBRN oraz nowych technologii, w tym m.in. zagrożenia chemiczne, biologiczne, radiologiczne, jądrowe, zdarzenia z materiałami wybuchowymi, a także wirtualną rzeczywistość, rzeczywistość rozszerzoną, mieszaną oraz sztuczną inteligencję. Wybrane i zdefiniowane w monografii pojęcia są szczególnie istotne z punktu widzenia problemu badawczego, jednak literatura naukowa wskazuje na wiele niuansów w jednoznacznym określeniu aparatu pojęciowego. Dlatego, pomimo tych trudności i rozbieżności, przyjęto określone definicje na potrzeby niniejszej pracy, wskazując tym samym na sposób rozumienia tych pojęć.
W drugim rozdziale przedstawiono wybrane dokumenty związane ze szkoleniami CBRN, dokonano przeglądu specjalistycznych centrów szkolenia, a także omówiono perspektywy dotyczące rozwijania nowych technologii w kraju i za granicą (perspektywa krajowa - resort obrony narodowej, światowa - według firmy GlobalData, Unii Europejskiej oraz funkcjonującej w jej obrębie Europejskiej Agencji Obrony). Rozdział ten ukazuje uwarunkowania, w jakich osadzona jest tematyka szkoleń CBRN obecnie i jakie będą z nią związane przyszłe wyzwania.
Trzeci rozdział ma charakter diagnostyczny. Podjęto w nim próbę odpowiedzi na pytanie badawcze o kształtowanie się działalności publikacyjnej i projektowej w obszarze nowoczesnych szkoleń CBRN, która odzwierciedla stan badań oraz innowacji w przedmiotowym obszarze. Dokonany przegląd systematyczny miał na celu określenie intensywności publikacyjnej w poszczególnych latach, identyfikację kategorii, w jakich pojawiają się teksty (przymierzając je do krajowych dziedzin i dyscyplin naukowych), a także tematyki podejmowanych badań. W pierwszej części rozdziału, w celu określenia intensywności publikacyjnej oraz identyfikacji dziedzin naukowych, przeprowadzono analizę bibliometryczną publikacji z baz Web of Science (16 publikacji - stan na czerwiec 2022 r.) oraz Scopus (29 publikacji - stan na czerwiec 2022 r.). Do wyłonienia najczęściej pojawiających się tematów w publikacjach wykorzystano program NVivo, w tym jego funkcjonalność Word Frequency Query (częstotliwość najczęściej pojawiających się słów). W drugiej części rozdziału przeanalizowano wybrane projekty krajowe (10) i zagraniczne (20), które wpisują się w tematykę nowoczesnych szkoleń CBRN. Ponieważ pochodzą one z różnych źródeł, ich analiza ma charakter narracyjny.
W czwartym rozdziale skupiono się na aspektach metodycznych dotychczas prowadzonych szkoleń, a także na postrzeganiu nowych technologii w szkoleniach CBRN. Te dwa zagadnienia są przedmiotem badań eksperckich, które wiążą się z pytaniami badawczymi o sposoby prowadzenia szkoleń CBRN, w tym stosowane formy, metody i narzędzia dydaktyczne, oraz o postrzeganie nowych technologii w szkoleniach CBRN.
Rozdział piąty jest próbą udzielenia odpowiedzi na pytanie badawcze o sposób projektowania scenariuszy nowoczesnych szkoleń CBRN, aby spełniały one oczekiwania osób uczących się. Uwzględniając cztery wymiary uczenia się, zasada kształcenia, studiując literaturę przedmiotu, zidentyfikowano cechy scenariusza nowoczesnego szkolenia CBRN. Ich ważność oceniło 460 respondentów.
Szósty rozdział stanowi odpowiedź na pytanie badawcze o środowisko dydaktyczne, które zapewniałoby bezpieczną i sprawną realizację procesu szkoleniowego z obszaru CBRN. W rozdziale zaprezentowano koncepcję szkolenia wirtualnego poligonu (środowiska edukacyjnego), w którym wykonywanie niebezpiecznych] czynności (np. ćwiczenia z użyciem toksycznych substancji) staje się bezpiecznej z uwagi na wirtualizację środowiska szkoleniowego.
W zakończeniu przedstawiono wnioski oraz rekomendacje przede wszystkich dla kadry zarządzającej oraz trenerów zajmujących się szkoleniami CBRN.
 

 

Kod wydawnictwa: 978-83-8263-429-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl