Dodano produkt do koszyka

Promocja

NAUKA O PRZEDSIĘBIORSTWIE WYBRANE ZAGADNIENIA

NAUKA O PRZEDSIĘBIORSTWIE WYBRANE ZAGADNIENIA

RED.IRENA LICHNIAK

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 52.50 zł 47.25 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7378-457-4
 
440 stron
oprawa: twarda
Rok wydania: 2009
 

Kontrowersje wokół przedmiotu, zakresu, metod badawczych "Nauki o przedsiębiorstwie" nie przeszkadzają w jej rozwoju. Nauce tej coraz to nowe wyzwania stawia bowiem praktyka gospodarcza. Radykalne zmiany w otoczeniu biznesowym przedsiębiorstw, których wyrazem jest globalna konkurencja, dyfuzja innowacji, nowe systemy wartości lepiej wyedukowanych społeczeństw, wszechobecne technologie informatyczne, wywierają wpływ na cechy współczesnego przedsiębiorstwa, nowe rozumienie jego granic, celów, czynników generujących wartość i określających zdolności konkurencyjne. Przedsiębiorstwa współczesne oparte są na wiedzy, konkurują na rynkach międzynarodowych i globalnych, stosują nowoczesne technologie informatyczne. Następuje przesunięcie w układzie czynników różnicujących przedsiębiorstwa silne i słabe. Wśród nich ważną rolę odgrywa posiadanie własnych, niepowtarzalnych zasobów, zwłaszcza zasobów i wartości niematerialnych.
Odpowiedzią na te wyzwania jest podejmowanie badań nad funkcjonowaniem i rozwojem przedsiębiorstw w warunkach globalizacji twórczej destrukcji, procesami i formami umiędzynarodowiania przedsiębiorstw, strategiami przedsiębiorstw wobec wymogów zrównoważonego rozwoju, kierowaniem zmianami w przedsiębiorstwie, rozwojem przedsiębiorstw nowej gospodarki usług, innowacjami. Wyniki badań w nowych obszarach, choć nie zawsze satysfakcjonujące poznawczo i aplikacyjnie, przyczyniają się do rozwoju teorii przedsiębiorstwa i tworzenia nauki o przedsiębiorstwie, którą traktujemy jako praktyczną teorię przedsiębiorstwa.
Postęp w nauce sprawia, że niektóre tradycyjne wątki teorii zarządzania, teorii organizacji, ekonomiki i organizacji przedsiębiorstwa - dyscyplin, które zajmują się przedsiębiorstwem, są już przestarzałe. Mam nadzieję, że wątków takich nie znajdziecie Państwo w książce, którą oddajemy do Waszych rąk. Książka jest w szczególności adresowana do studentów kierunków ekonomicznych i menedżerskich, ale też innych kierunków studiów.

SPIS TREŚCI

Wstęp
Część I. Proces kształtowania się nauki o przedsiębiorstwie
Rozdział 1. Geneza rynku, konkurencji i przedsiębiorstwa
Tadeusz P. Tkaczyk
Rozdział 2. Przemiany w teoriach przedsiębiorstwa
Tadeusz P. Tkaczyk
2.1. Teorie firmy w ekonomii klasycznej
2.2. Współczesne teorie firmy
2.3. Kształtowanie się nauki o przedsiębiorstwie
Bibliografia

Część II. Cele przedsiębiorstwa i jego interesariuszy
Rozdział 3. Przedsiębiorczość, przedsiębiorca, przedsiębiorstwo. Istota i relacje
Roman Sobiecki
Bibliografia
Rozdział 4. Cele przedsiębiorstwa
Magdalena Mikołajek-Gocejna
Rozdział 5. Interesariusze przedsiębiorstwa i ich cele
Magdalena Mikołajek-Gocejna
Bibliografia
Rozdział 6. Rodzaje przedsiębiorstw
Beata Żelazko
Bibliografia
Rozdział 7. Przedsiębiorstwo wobec wyzwań współczesności
Władysław Szymański
7.1. Wyzwania współczesności. Globalizacja
7.2. Zmiany otoczenia przedsiębiorstw
Rozdział 8. Kwestia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
Władysław Szymański
Bibliografia

Część III. Cykl życia przedsiębiorstwa
Rozdział 9. Wzrost i rozwój przedsiębiorstwa
Krystyna Poznańska
Rozdział 10. Fazy rozwoju przedsiębiorstwa
Krystyna Poznańska
10.1. Tworzenie przedsiębiorstwa
10.2. Rozwój i dojrzałość przedsiębiorstwa
Rozdział 11. Cykl życia małych i średnich przedsiębiorstw
Krystyna Poznańska
Bibliografia
Rozdział 12. Sytuacje kryzysowe w przedsiębiorstwach
Elżbieta Mączyńska
Wprowadzenie
12.1. Sytuacje kryzysowe w przedsiębiorstwach a cykle koniunkturalne
w gospodarce globalnej
12.2. Sytuacje kryzysowe w przedsiębiorstwach a przełomy
cywilizacyjne. Kreatywność i destrukcja
12.3. Sytuacje kryzysowe a niepewność i ambiwalencja. Ekonomia
wiedzy niedoskonałej
12.4. Kryzysy na rynkach nieruchomości a sytuacje kryzysowe
w przedsiębiorstwach
12.5. Systemy wczesnego ostrzegania przed kryzysem i zagrożeniem
upadłością
12.6. Przyczyny i sposoby zwalczania kryzysów w przedsiębiorstwach
Aspekty mikroekonomiczne
12.7. Rachunkowość agresywna jako przyczyna sytuacji kryzysowych
12.8. Zarządzanie w sytuacji kryzysowej. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
Rozdział 13. Upadłość przedsiębiorstwa. Zaprzestanie działalności
Elżbieta Mączyńska
13.1. Globalizacja ryzyka bankructwa
13.2. Kształtowanie się teorii bankructwa
13.3. Postępowanie naprawcze
13.4. Upadłość
13.5. Upadłość przedsiębiorstwa - kierunki zmian
Podsumowanie
Bibliografia

Część IV. Wewnętrzne czynniki konkurencyjności przedsiębiorstwa
Rozdział 14. Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Zdzisław Pierścionek
14.1. Definicja konkurencyjności przedsiębiorstwa
14.2. Strategie konkurencji przedsiębiorstwa
Bibliografia
Rozdział 15. Zarządzanie zasobami materialnymi
Urszula Malinowska
15.1. Zasoby trwałe
15.1.1. Pole decyzji w zakresie gospodarki środkami trwałymi
15.1.2. Budowa programu inwestycji
15.1.3. Wpływ inwestycji na położenie finansowe przedsiębiorstw
15.1.4. Finansowanie inwestycji
15.2. Zarządzanie zasobami obrotowymi
15.2.1. Gospodarowanie zapasami
15.2.2. Gospodarowanie należnościami
15.2.3. Zarządzanie gotówką
15.2.4. Finansowanie zasobów obrotowych
Bibliografia
Rozdział 16. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
Irena Lichniak
16.1. Kapitał intelektualny strategicznym zasobem przedsiębiorstwa
w gospodarce opartej na wiedzy
16.2. Komponenty kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
16.3. Pomiar i ocena kapitału intelektualnego. Raportowanie o kapitale
intelektualnym
16.4. Kształtowanie kapitału ludzkiego zorientowane na strategię
przedsiębiorstwa
Bibliografia
Rozdział 17. Klient jako kapitał przedsiębiorstwa
Barbara Dobiegała-Korona
Wprowadzenie
17.1. Klient a podstawowy cel działalności przedsiębiorstwa
17.2. Relacje klient - firma jako wymiana wartości
17.3. Zarządzanie kapitałem klienta
Bibliografia
Rozdział 18. Innowacyjność przedsiębiorstw
Krystyna Poznańska
18.1. Pojęcie innowacji i innowacyjności
18.2. Rodzaje innowacji
18.3. Źródła innowacji
18.4. Czynniki wzrostu innowacyjności przedsiębiorstwa
Bibliografia
Rozdział 19. Wykorzystanie technologii informatycznych w przedsiębiorstwie
Jacek Wysocki
Wprowadzenie
19.1. Systemy informacyjne a technologie informacyjne i informatyczne
19.2. Wpływ technologii informatycznych na konkurencyjność
przedsiębiorstwa
19.3. Korzyści zastosowania internetu w przedsiębiorstwie
Bibliografia

Część V. Zewnętrzne czynniki konkurencyjności przedsiębiorstwa
Rozdział 20. Wpływ lokalizacji na konkurencyjność przedsiębiorstwa
Hanna Godlewska-Majkowska
Bibliografia
Rozdział 21. Współpraca przedsiębiorstw z podmiotami zewnętrznymi
Krystyna Poznańska
21.1. Przesłanki nawiązywania współpracy przez przedsiębiorstwa
21.2. Formy współpracy przedsiębiorstwa z podmiotami zewnętrznymi
21.3. Organizacje sieciowe jako forma współpracy przedsiębiorstw
Bibliografia
Rozdział 22. Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw
Zdzisław Pierścionek, Mariusz Kopniak
22.1. Skala i dynamika fuzji i przejęć przedsiębiorstw
Zdzisław Pierścionek
22.2. Model procesu fuzji i przejęć
Mariusz Kopniak
22.3. Zarządzanie procesem fuzji i przejęć
Mariusz Kopniak
22 4. Metody obrony przed wrogimi przejęciami
Mariusz Kopniak
Rozdział 23. Alianse strategiczne
Zdzisław Pierścionek
Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-7378-457-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl