MIKROEKONOMIA W ZARYSIE
KAZIMIERZ RYĆ, HANNA BEDNARSKA, EWA KRAKOWIŃSKA, WŁADYSŁAWA ZBOROWSKA, ZOFIA SKRZYPCZAK
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO NAUKOWE WZ UW
Cena: 37.90 zł
34.11 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
SPIS TREŚCI1. Wprowadzenie do ekonomii (Kazimierz Ryć) 1.1. Pojęcia podstawowe 1.2. Krzywa możliwości produkcyjnych 1.3. Pytania sprawdzające 2. Funkcjonowanie rynku (Hanna Bednarska) 2.1. Pojęcie rynku i jego podmiotów 2.2. Model gospodarki rynkowej 2.3. Konkurencja rynkowa 2.4. Popyt i jego determinanty 2.4.1. Pojęcie popytu 2.4.2. Determinanty popytu 2.5. Podaż i jej determinanty 2.5.1. Pojęcie podaży 2.5.2. Determinanty podaży 2.6. Równowaga rynkowa krótkookresowa 2.6.1. Wpływ determinant popytu i podaży na równowagę krótkookresową 2.7. Równowaga rynkowa w okresie długim 2.8. Pytania sprawdzające 3. Elastyczność popytu (Hanna Bednarska) 3.1. Prosta cenowa elastyczność popytu 3.2. Mieszana cenowa elastyczność popytu 3.3. Dochodowa elastyczność popytu 3.4. Pytania sprawdzające 4. Konsument jako podmiot rynku (Władysława Zborowska) 4.1. Koncepcja użyteczności jako miara zadowolenia konsumenta 4.2. Preferencje konsumenta - krzywe obojętności 4.3. Ekonomiczne ograniczenia wyboru konsumenta na rynku - linia budżetowa 4.4. Równowaga konsumenta 4.5. Popyt konsumenta i czynniki go kształtujące 4.5.1.Wpływ dochodu na popyt konsumenta - krzywa dochodowo-konsumpcyjna (KD-K ) 4.5.2.Wpływ zmian cen dóbr na popyt konsumenta - krzywa cenowo-konsumpcyjna (KC-K) 4.6.Nietypowe zachowania konsumentów na rynku 4.6.1. Efekt owczego pędu 4.6.2. Efekt snobizmu 4.6.3. Efekt veblenowski 4.7. Pytania sprawdzające 5. Przedsiębiorstwo jako podmiot rynku (Hanna Bednarska) 5.1. Funkcja produkcji 5.1.1. Jednoczynnikowa funkcja produkcji 5.1.2. Dwuczynnikowa funkcja produkcji 5.2. Koszty w przedsiębiorstwie 5.2.1. Koszty produkcji w krótkim okresie 5.2.2. Koszty produkcji w okresie długim 5.3. Wynik finansowy przedsiębiorstwa 5.4. Pytania sprawdzające 6. Rynek konkurencji doskonałej (Ewa Krakowińska) 6.1. Cechy rynku konkurencji doskonałej 6.2. Równowaga krótkookresowa przedsiębiorstwa wolnokonkurencyjnego 6.3. Optymalne rozmiary produkcji przedsiębiorstwa wolnokonkurencyjnego 6.4. Równowaga przedsiębiorstwa wolnokonkurencyjnego w okresie długim 6.5. Efektywność konkurencji doskonałej 6.6. Pytania sprawdzające 7. Rynek monopolu pełnego (Ewa Krakowińska) 7.1. Cechy rynku monopolu pełnego 7.2. Cena, ilość i utarg w monopolu 7.3. Poziom produkcji i decyzje cenowe w monopolu 7.4. Komparatywna nieefektywność monopolu 7.5. Możliwości maksymalizowania zysku przez monopole 7.6. Regulacja naturalnego monopolu usług użyteczności publicznej 7.7. Pytania sprawdzające 8. Rynek konkurencji niedoskonałej (Ewa Krakowińska) 8.1. Rynek oligopolu 8.1.1. Cechy rynku oligopolu 8.1.2. Złamana krzywa popytu w oligopolu 8.1.3. Modele "przywództwa cenowego" w oligopolu8.2. Rynek konkurencji monopolistycznej 8.2.1. Cechy rynku konkurencji monopolistycznej 8.2.2. Decyzje dotyczące ceny i produkcji na rynku konkurencji monopolistycznej w krótkim i długim okresie 8.3. Komparatywna nieefektywność oligopolu i konkurencji monopolistycznej 8.4. Formy monopolizacji 8.5. Pytania sprawdzające 9. Rynki czynników produkcji (Zofia Skrzypczak) 9.1. Rynek pracy 9.1.1. Wolnokonkurencyjny rynek pracy 9.1.2. Monopson 9.1.3. Kartel pracodawców 9.2. Rynek nieożywionych czynników produkcji 9.3. Renta ekonomiczna 9.4. Pytania sprawdzające 10. Sprawność systemu rynkowego (Zofia Skrzypczak) 10.1. Koszty i korzyści zewnętrzne 10.2. Oddziaływanie rządu na gospodarkę - podatek obrotowy i subsydia 10.3. Górne i dolne pułapy cenowe - ceny minimalne i maksymalne 10.4. Pytania sprawdzające Polecana literatura
Kod wydawnictwa: 978-83-61276-48-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.