MARKETINGOWE SYSTEMY INFORMACYJNE W HANDLU wyd.2
IRENEUSZ P. RUTKOWSKI
Wydawnictwo: AE POZNAŃ
Cena: 32.45 zł
29.21 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-89224-80-1
195 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2004
WSTĘP
Rozważania prowadzone w tej pracy podporządkowano problemowi zasilania informacyjnego działalności marketingowej w firmach handlowych. Problematykę związaną z zasilaniem informacyjnym skoncentrowano na funkcjach i elementach marketingowego systemu informacyjnego.
Zawężając działalność przedsiębiorstw handlowych do działalności marketingowej, wyróżniono następujące zbiory informacji: informacje o zakupie i zapasach towarów, informacje o sprzedaży, cenach i asortymencie towarów, informacje o konsumentach i komunikacji z rynkiem, informacje o konkurencji i otoczeniu marketingowym. W zależności od sytuacji decyzyjnej oraz potrzeb informacyjnych, zawartość informacyjna przedstawionych zbiorów powinna być rozszerzona lub zawężona.
W handlu systemy informacyjne mają szczególne zastosowanie w obszarze działań związanych z fizyczną dystrybucją i logistyką (systemy automatycznej identyfikacji towarów, systemy elektronicznej wymiany danych). Zastosowanie nowoczesnej technologii informacyjnej w zarządzaniu marketingowym sprzyja poprawie konkurencyjności danej jednostki handlowej.
Podjęcie problematyki systemów informacyjnych stosowanych w działalności handlowej uzasadniają również obserwowane w ostatnich latach zmiany w funkcjonowaniu handlu, będące także efektem szybkiego rozwoju technologii informacyjnych.
Zasadniczym celem prowadzonych rozważań jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, jak firmy prowadzące działalność handlową powinny organizować i wykorzystywać system informacyjny, by sprostać szybko rosnącemu zapotrzebowaniu na informacje marketingowe.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Rola informacji w działalności handlowej
1.1. Rodzaje sytuacji decyzyjnych w działalności handlowej
1.2. Znaczenie informacji w procesie decyzyjnym
1.3. Informacja jako systemowy zasób intelektualny
2. Funkcje, struktury i typy systemów informacyjnych
2.1. Zakres pojęciowy systemu informacyjnego
2.2. Potrzeby informacyjne przedsiębiorstwa handlowego
2.3. Uwarunkowania funkcjonowania systemu informacyjnego i bezpieczeństwo informacji
3. Systemy informacyjne stosowane w działalności marketingowej
3.1. Źródła i formy informacji marketingowych
3.2. Koncepcje i funkcje marketingowych systemów informacyjnych
3.3. Elementy systemu informacji marketingowych
3.4. System wspomagania decyzji marketingowych w firmie handlowej
3.5. System informacyjny zarządzania relacjami z klientami
4. Zbiory informacji w strategicznych obszarach działalności handlowej
4.1. Zakres informacji dotyczących zakupów i zapasów towarów
4.2. Analiza sprzedaży, cen i asortymentu towarów
4.3. Zbiory informacji dotyczące postaw i zachowań klientów oraz
promocji
4.4. Zbiory informacji dotyczące makrootoczenia i konkurencji
5. Technologia informacyjna w handlu
5.1. Narzędzia technologii informacyjnej
5.2. Obszary zastosowań technologii informacyjnej
5.3. Wdrażanie i eksploatacja technologii informacyjnej
5.4. Kierunki rozwoju systemów informacyjnych w handlu
Zakończenie
Wybrane pozycje bibliograficzne
Kod wydawnictwa: 83-89224-80-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.