Dodano produkt do koszyka

Promocja

LUDZIE MŁODZI W AKTYWIZACJI REGIONÓW

LUDZIE MŁODZI W AKTYWIZACJI REGIONÓW

red.nauk.ANNA OLEJNICZUK-MERTA

Wydawnictwo: INSTYTUT BADAŃ RYNKU KONSUMPCJI I KONIUNKTUR

Cena: 52.40 zł 47.16 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-61284-17-8

195 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2009

Ludzie młodzi w wieku 18-24 lata stanowią znaczącą grupę społeczeństwa, która może odegrać ważną rolę w społecznym i gospodarczym rozwoju kraju i jego poszczególnych regionów. Jednakże ich aktywność społeczna i zawodowa jest mocno zróżnicowana. Z jednej strony występuje grupa młodych osób, dla których trwające przeobrażenia w Polsce tworzą duże możliwości zdobycia i utrwalenia dobrej pozycji społecznej, zawodowej, bytowej oraz samorealizacji, z drugiej zaś są młodzi ludzie, którzy - mimo posiadanego wykształcenia i chęci podjęcia pracy - mają ograniczone szanse na pracę, własne mieszkanie, samorealizację. Nie wykorzystywanie potencjału intelektualnego, społecznego, gospodarczego ludzi młodych niekorzystnie odbija się na rozwoju kraju i jego poszczególnych regionów. Prezentowana publikacja poszukuje odpowiedzi na pytania: jak można sprzyjać zaangażowaniu potencjału ludzi młodych w budowę nowoczesnej gospodarki kraju oraz regionów i przedstawia próby poszukiwania rozwiązań nastawionych na wzbudzanie aktywności tej grupy społecznej.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1Charakterystyka ludzi młodych w regionach w aspekcie demograficznym i behawioralnym1.1. Populacja ludzi młodych w regionach1.2. Zadowolenie z życia, dążenia, wartości i poglądy1.2.1. Zadowolenie z dotychczasowego życia i perspektywy na przyszłość1.2.2. Przekonania i postawy1.2.3. Zaufanie do instytucji finansowychRozdział 2Ludzie młodzi na rynku pracy w regionach2.1. Aktywność zawodowa2.2. Oczekiwania związane z pracą zawodową i przebieg kariery zawodowej2.3. Mobilność ludzi młodych na rynku pracy2.4. Praca zawodowa a obowiązki rodzinneRozdział 3Sytuacja dochodowa ludzi młodych w regionach3.1. Regionalne zróżnicowanie poziomu dochodów3.2. Regionalne zróżnicowanie źródeł dochodu3.3. Subiektywna ocena sytuacji materialnejRozdział 4Regionalne zróżnicowanie konsumpcji w gospodarstwachdomowych ludzi młodych4.1. Poziom i struktura wydatków konsumpcyjnych4.2. Zmiany w strukturze wydatków konsumpcyjnych w gospodarstwach domowych4.3. Ocena poziomu zaspokojenia potrzeb4.4. Przedmioty trwałego użytkowania w gospodarstwach domowych4.4.1. Zmiany w wyposażeniu w przedmioty trwałego użytkowaniaRozdział 5Wykorzystanie nowoczesnych technologii przez ludzi młodych - ujęcie regionalne5.1. Korzystanie z komputera5.2. Korzystanie z Internetu5.3. Zmiany w korzystaniu z komputera i InternetuRozdział 6Zaangażowanie ludzi młodych w tworzenie społeczeństwa obywatelskiegoZakończenieSpis tablicSpis wykresów

Kod wydawnictwa: 978-83-61284-17-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl