Dodano produkt do koszyka

Promocja

LIDERZY LOKALNI JAKO PRZYWÓDCY ORGANIZACYJNI W SPOŁECZEŃSTWIE OBYWATELSKIM

LIDERZY LOKALNI JAKO PRZYWÓDCY ORGANIZACYJNI W SPOŁECZEŃSTWIE OBYWATELSKIM

ŁUKASZ HAROMSZEKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU

Cena: 55.90 zł 50.31 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7695-839-2

324 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2020

W monografii dokonano szczegółowej analizy zagadnień z zakresu przywództwa organizacyjnego, władzy, wpływu społecznego i społeczeństwa obywatelskiego. Starano się w niej połączyć wiedzę z różnych dyscyplin i subdyscyplin naukowych, choć jest ona osadzona w naukach o zarządzaniu i jakości. Główne cele pracy to identyfikacja i interpretacja kluczowych wartości i kompetencji liderów lokalnych oraz uwarunkowań wewnątrz- i zewnątrzorganizacyjnych w społeczeństwie obywatelskim w Polsce, a także zaproponowanie własnych rozwiązań koncepcyjnych, szczególnie wypracowanie autorskiego modelu przywództwa organizacyjnego lidera lokalnego. Wielozakresowe jakościowo-ilościowe badania empiryczne liderów lokalnych przeprowadzono w organizacjach z trzech sektorów gospodarki - publicznego (samorządowego), prywatnego i pozarządowego. Uzyskane wyniki poddano analizie opisowej i korelacyjnej. Monografia zawiera pierwszą tak dogłębną analizę omawianej problematyki i stanowi ważną pozycję dla osób, których zainteresowania naukowe oscylują wokół obszaru przywództwa.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1
Uwarunkowania przywództwa w społeczeństwie obywatelskim w Polsce
1.1. Społeczeństwo obywatelskie w Polsce
1.1.1. Istota i znaczenie społeczeństwa obywatelskiego
1.1.2. Stan społeczeństwa obywatelskiego w Polsce w opinii respondentów
1.2. Władza i wywieranie wpływu na ludzi
1.2.1. Istota i źródła władzy
1.2.2. Istota i narzędzia wpływu społecznego
1.2.3. Makiawelizm

Rozdział 2
Przywództwo organizacyjne jako relacja
2.1. Charakterystyka przywództwa organizacyjnego
2.1.1. Istota i znaczenie przywództwa z perspektywy zarządzania organizacją
2.1.2. Współczesne przywództwo sytuacyjne w kontekście innych podejść i typów przywództwa
2.1.3. Etos przywództwa jako relacji uwarunkowanej czynnikami o etycznym i moralnym charakterze
2.2. Zróżnicowanie oczekiwań wobec przywódców
2.2.1. Oczekiwania wobec przywódców w świetle globalnych trendów i badań międzynarodowych
2.2.2. Oczekiwania wobec przywódców organizacyjnych w Polsce
2.3. Kompetencje przywódcze

Rozdział 3
Przywództwo organizacyjne lidera lokalnego
3.1. Charakterystyka lidera lokalnego
3.2. Charakterystyka społeczności lokalnej
3.3. Uwarunkowania funkcjonowania liderów lokalnych w Polsce
3.4. Autorski model przywództwa organizacyjnego lidera lokalnego

Rozdział 4
Metodyka badań liderów lokalnych tworzących relacje przywódcze w społeczeństwie obywatelskim
4.1. Problem badawczy i cele wielozakresowych badań liderów lokalnych
4.2. Charakterystyka i dobór próby badawczej
4.3. Metody i narzędzia pomiaru relacji przywódczej liderów lokalnych

Rozdział 5
Wartości i kompetencje przywódcze - czynniki intrapersonalne relacji przywódczej lidera lokalnego
5.1. Wartości lidera lokalnego
5.2. Kompetencje lidera lokalnego - czynniki intrapersonalne

Rozdział 6
Kompetencje przywódcze - czynniki interpersonalne relacji przywódczej lidera lokalnego
6.1. Czynniki interpersonalne relacji przywódczej lidera lokalnego - ocena współpracowników z perspektywy liderów lokalnych
6.2. Czynniki interpersonalne relacji przywódczej lidera lokalnego - taktyki wpływu
6.3. Czynniki interpersonalne relacji przywódczej lidera lokalnego - styl kierowania

Rozdział 7
Ocena uwarunkowań relacji przywódczej z perspektywy liderów
7.1. Ocena obecnej kultury organizacyjnej i oczekiwania wobec kultury pożądanej z perspektywy liderów
7.2. Ocena stanu społeczeństwa obywatelskiego z perspektywy liderów

Podsumowanie i wnioski końcowe

Załącznik. Tabele dotyczące kultury organizacyjnej

Spis literatury

Spis rysunków

Spis wykresów

Spis tabel

Summary

Kod wydawnictwa: 978-83-7695-839-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl