KREATYWNOŚĆ A WARTOŚCI
LESZEK KOPCIUCH
Wydawnictwo: UMCS
Cena: 37.90 zł
34.11 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-227-9433-3
format: A5 oprawa: miękka Rok wydania: 2020 |
|
Aksjologiczny pluralizm jest kluczowy. Akceptując tezę, że jest wiele różnych wartości - różnych co do treści, dziedziny, rangi, czasu i mocy obowiązywania - można zrozumieć wielość typologicznie różnych odmian kreatywności; choć są one swoiste i odrębne, to przecież są równocześnie zasadnym przykładem kreatywności: nie ma znaczenia, czy mówimy o genialnym i wyszukanym pomyśle artystycznym, który rewolucjonizuje poezję i poetyckie środki artystyczne, czy też o "przyziemnym" pomyśle technicznym, który oddziałuje tylko w ten sposób, że efektywnie usprawnia zbiór truskawek. Przyjmując wielość wartości, można też zrozumieć wielość różnych historycznie form kreatywności, co staje się szczególnie potrzebne, gdy chce się zrozumieć zasadniczą przemianę, która charakteryzuje współczesne podejście do kwestii ludzkiej natury i możliwe przypisanie jej otwartego i dynamicznego charakteru.
SPIS TREŚCI
Uwagi wstępne
Rozdział 1. Czy, dlaczego i˙w˙czym mamy być kreatywni?
Rozdział 2. Czym jest kreatywność?
Rozdział 3. Kreatywność a˙wartości
Rozdział 4. Szczegółowe związki kreatywności z˙wartościami
Rozdział 5. Uwagi o˙"złej" kreatywności
Rozdział 6. Kreatywność antropologiczna
Uwagi końcowe
Indeks osób
Indeks terminów
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-227-9433-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.