Dodano produkt do koszyka

Promocja

KOSZTY W PROCESIE DECYZYJNYM PRZEDSIĘBIORSTWA

KOSZTY W PROCESIE DECYZYJNYM PRZEDSIĘBIORSTWA

ZENON GŁODEK, MAŁGORZATA TROCKA

Wydawnictwo: AKADEMIA IM. JAKUBA Z PARADYŻA

Cena: 43.90 zł 39.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-66703-13-1

209 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Prezentowana książka zawiera opracowanie wybranych zagadnień związanych z wykorzystaniem informacji o kosztach w procesie decyzyjnym przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem trzech podstawowych obszarów jego wykorzystania. Obszarom tym odpowiadają trzy umownie wyodrębnione części. W części pierwszej, obejmującej rozdział pierwszy i drugi, przedstawiono przekroje informacyjne kosztów charakterystyczne dla rachunku kosztów pełnych. W szczególności skupiono się w nim na zawartości informacyjnej podstawowych urządzeń księgowych, jakimi są konta. W części tej przedstawiono również niektóre aspekty wdrażania i usprawniania rachunku kosztów w przedsiębiorstwie. Część druga obejmująca rozdziały trzeci i czwarty dotyczy problematyki wykorzystania kategorii kosztów jako kryteriów podejmowania decyzji operacyjnych. W szczególności przedstawiono tu istotę rachunku kosztów zmiennych i wykorzystanie kategorii kosztów z nim powiązanych w krótkookresowych rachunkach decyzyjnych. Część trzecia, obejmująca rozdziały piąty i szósty, dotyczy problematyki zarządzania kosztami. Scharakteryzowano w niej istniejące, nowoczesne koncepcje z tego zakresu. Monografia może być wykorzystana w procesie dydaktycznym na kierunkach ekonomicznych, a także przez praktyków rachunkowości i controllingu.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I. Sprawozdawczy rachunek kosztów jako źródło informacji
dla zarządzania
1. Ujęcie kosztów w rachunku kosztów pełnych
1.1. Pojęcie i klasyfikacja kosztów
1.2. Warianty ewidencji kosztów
1.3. Zawartość informacyjna układu rodzajowego kosztów
1.4. Zawartość informacyjna układu funkcjonalno-kalkulacyjnego
1.5. Ujęcie księgowe kosztów rozliczanych w czasie
1.6. Koszty jednostkowe w procesie informacyjnym przedsiębiorstwa
2. Niektóre aspekty wdrażania i kierunki usprawniania rachunku kosztów
2.1. Wybrane problemy "wdrażania rachunku kosztów
w przedsiębiorstwie
2.2. Metody analizy w przygotowywaniu informacji o kosztach
2.3. Technologie informacyjne w podnoszeniu użyteczności informacji
o kosztach

Rozdział II. Koszty w operacyjnych rachunkach decyzyjnych
3. Rachunek kosztów zmiennych
3.1. Klasyfikacja kosztów dla celów decyzyjnych
3.2. Istota rachunku kosztów zmiennych
3.3. Wpływ modelu rachunku kosztów na wynik finansowy
3.4. Metody podziału kosztów na stałe i zmienne
4. Koszty w krótkookresowych rachunkach decyzyjnych
4.1. Koszty w badaniu rentowności produktów
4.2. Koszty w zarządzaniu cenami
4.3. Koszty w decyzjach produkcyjnych
4.4. Koszty w pomiarze ryzyka operacyjnego i finansowego

Rozdział III. Strategiczne zarządzanie kosztami
5. Podstawowe koncepcje zarządzania kosztami
5.1. Istota zarządzania kosztami
5.2. Podejście procesowe w zarządzaniu kosztami
5.3. Rachunek kosztów docelowych
5.4. Rachunek kosztów ciągłego doskonalenia (kaizen costing)
5.5. Rachunek kosztów cyklu życia produktu
6. Rachunek kosztów wybranych obszarów
6.1. Rachunek kosztów jakości
6.2. Rachunek kosztów logistyki
6.3. Rachunek kosztów innowacji

Spis tabel

Spis rysunków

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-66703-13-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl