Dodano produkt do koszyka

Promocja

KONKURENCYJNOŚĆ POZIOM MAKRO MEZO I MIKRO

KONKURENCYJNOŚĆ POZIOM MAKRO MEZO I MIKRO

red.nauk.NELLY DASZKIEWICZ

Wydawnictwo: PWN

Cena: 41.90 zł 35.20 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-01-15681-7

211 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2008

Zapewnienie konkurencyjności jest we współczesnym świecie jednym z najważniejszych wyzwań, przed jakimi stają wszystkie podmioty gospodarcze. Szczególnego znaczenia nabiera zaś w Polsce, która po wstąpieniu do Unii Europejskiej przygotowuje się teraz do przystąpienia do strefy euro. Rozwiązanie tego problemu wymaga znajomości i umiejętności powiązania wielu zjawisk i uwarunkowań pochodzących z różnych dziedzin wiedzy.Książka zawiera kompleksowy wykład na temat konkurencyjności w skali makro (gospodarki), mezo (sektorów) i mikro (przedsiębiorstw, w tym MSP). Porządkuje i systematyzuje wiedzę rozproszoną do tej pory fragmentarycznie w wielu publikacjach.Autorzy przedstawiają w nim:* prodstawy teoretyczne i terminologię,* problemy konkurencyjności związane z globalizacją i procesami integracyjnymi,* wyniki przeprowadzonych badań,* doniesienia najnowszej literatury światowej,* dużą liczbę przykładów pochodzących z praktyki gospodarczej.Publikacja jest z jednej strony podręcznikiem pomocniczym do przedmiotów związanych z konkurencyjnością, wykładanych na kierunkach ekonomicznych i zarządzania, z drugiej zaś znakomitą lekturą dla praktyków poszukujących wiedzy i inspiracji, jak zapewnić swoim firmom przewagę na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

SPIS TREŚCI

WstępRozdział 1. Konkurencyjność podmiotów - ujęcie teoretyczne (Magdalena Olczyk - pkt 1.1-1.3- Nelly Daszkiewicz - pkt 1.4)1.1.Konkurencyjność - zarys problemu1.2.Wybrane definicje konkurencyjności1.3.Kierunki rozwoju badań nad konkurencyjnością1.4.Konkurencyjność wobec wyzwań globalizacjiPytania problemoweBibliografiaPolecane strony internetoweRozdział 2. Technologie informacyjne i komunikacyjne jako czynnik kształtujący makroekonomiczną konkurencyjność gospodarki {Ewa Lechman)2.1.Pomiar konkurencyjności gospodarki na poziomie makroekonomicznym2.2.Technologie informacyjne i komunikacyjne (ICTs)2.2.1.Technologie informacyjne i komunikacyjne - zdefiniowanie pojęcia2.2.2.Jak mierzyć ICTs?2.2.3.Indeks Osiągnięć Technologicznych (TAI)2.2.4.Indeks Dostępu Cyfrowego (DAI)2.2.5.Indeks Możliwości Cyfrowych (DOI)2.3.Rola ICTs w poprawie konkurencyjności makroekonomicznej gospodarki2.4.Poziom wdrożenia ICTs w kraju a konkurencyjność makroekonomiczna jegogospodarki2.4.1.Ocena zbieżności poziomu zaawansowania technologicznego gospodarki w obszarze ICTs i konkurencyjności na poziomie makroekonomicznym2.4.1.1.Ocena relacji TAI i GCI2.4.1.2.Ocena relacji DAI i GCI2.4.1.3.Ocena relacji DOI i GCI2.4.2.Co wnioskujemy na podstawie wyników przeprowadzonej analizy statystycznej?Pytania problemoweBibliografiaPolecane strony internetoweRozdział 3. Społeczeństwo informacyjne i jego rola w podnoszeniu konkurencyjności makroekonomicznej gospodarki {Ewa Lechman)3.1.Społeczeństwo informacyjne i elementy je kreujące3.2.ICTs a rozwój społeczeństwa informacyjnego3.3.Jak mierzyć stopień rozwoju społeczeństwa informacyjnego?3.4.Społeczeństwo informacyjne a konkurencyjność makroekonomiczna gospodarki3.4.1.Ocena zależności poziomu rozwoju społeczeństwa informacyjnego i konkurencyjności makroekonomicznej gospodarki3.4.2.Co wnioskujemy na podstawie wyników przeprowadzonej analizy statystycznej?Pytania problemoweBibliografiaPolecane strony internetoweRozdział 4. Cenowa konkurencyjność w ujęciu międzynarodowym (Joanna Wolszczak-Derlacz)4.1.Prawo jednej ceny jako fundament cenowej efektywności rynków4.2.Podstawowe zastrzeżenia wobec prawa jednej ceny i teorii parytetu siły nabywczej4.3.Potencjalne korzyści wynikające z wyrównywania się cen4.4.Porównanie poziomu cen w Unii Europejskiej4.5.Poziom cen a konkurencyjność rynkówPytania problemoweBibliografiaRozdział 5. Konkurencyjność polskiego eksportu artykułów przemysłowych na rynku unijnym w latach 1995-2003 - analiza na poziomie mezo (Magdalena Olczyk)5.1.Zmiany strukturalne w polskim eksporcie artykułów przemysłowych na rynek unijny5.2.Zmiany poziomu konkurencyjności polskich wyrobów przemysłowych na rynku Piętnastki w latach 1995-20035.3.Jakość czy cena - strategia wzrostu konkurencyjności polskiego przemysłu na rynkuPiętnastki Pytania problemoweBibliografiaPolecane strony internetoweZałącznik: Działy przemysłowe według klasyfikacji HS 2Rozdział 6. Konkurencyjność MSP w procesie internacjonalizacji (Nelly Daszkiewicz)6.1.Czynniki konkurencyjności MSP6.2.Wspieranie MSP w Unii Europejskiej6.3.Strategie internacjonalizacji MSP6.3.1.Wybór strategii - zarys problemu6.3.2.Holistyczne podejście do internacjonalizacji6.4.Internacjonalizacja MSP poprzez sieci6.5.Innowacyjność jako źródło przewagi konkurencyjnejPytania problemoweBibliografiaRozdział 7. Sieci małych przedsiębiorstw a utrzymanie konkurencyjności (Marzena Starnawska)7.1.Przedsiębiorczość - perspektywa sieciowa?7.2.Formy współpracy małych firm w sieciach7.3.Znaczenie cech charakterystycznych sieci - model sieci małego przedsiębiorstwa7.4.Wykorzystanie sieci w małych przedsiębiorstwach - studia przypadku7.5.Sieci małych przedsiębiorstw a ich konkurencyjnośćPytania problemoweBibliografiaRozdział 8. Symptomy spadku konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw (Tomasz Korol)8.1.Wprowadzenie8.2.Etapy kryzysu przedsiębiorstwa8.3.Metody prognozowania zagrożenia kryzysem przedsiębiorstw8.4.Finansowe symptomy spadku konkurencyjności - analiza empiryczna8.4.1.Założenia do analizy8.4.2.Płynność firm8.4.3.Rentowność przedsiębiorstw8.4.4.Poziom zadłużenia firm8.4.5.Sprawność firm8.4.6.Inne mierniki finansowe8.5.WnioskiPytania problemoweBibliografiaaneks 1. Wartości wskaźnika konkurencyjności gospodarki (GCi) - dane za rok 2005, World Economic Forumaneks 2. Wartości wskaźnika konkurencyjności iMd - dane za rok 2006aneks 3. Wartość Tai dla wszystkich krajów, dla których oszacowano wskaźnik - dane za rok 2001, według UNDPaneks 4. Wartości dai dla krajów, dla których oszacowano indeks - dane za rok 2002aneks 5. Wartość doi dla wszystkich gospodarek, dla których oszacowano indeks - dane za rok 2006ANEKS 6. Wartości wskaźnika ISI - dane za rok 2006ANEKS 7. Ranking NRI - dane za rok 2006Indeks

Kod wydawnictwa: 978-83-01-15681-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl