KOMUNIKOWANIE DLA BEZPIECZEŃSTWA
KATARZYNA E. DERLATKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŁÓDZKI
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8220-575-6
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2021 |
|
Proces komunikowania to jedna z podstaw zagwarantowania bezpieczeństwa. Żeby zrozumieć, co należy zrobić, by uniknąć zagrożenia, jak i czym się przed nim bronić, potrzeba odpowiedniej komunikacji, przekazu informacji, uzyskania właściwej percepcji. Zaprezentowane w książce przykłady historii komunikowania, ostrzegania, powiadamiania i zapobiegania zagrożeniom ukazują, jak kolejne grupy społeczne na bazie swoich doświadczeń historycznych tworzyły metody sprawnej komunikacji o zagrożeniach, niekiedy by móc w ogóle przetrwać.
Budowanie świadomości bezpieczeństwa, w tym świadomości zagrożeń i działań obronnych poprzez właściwe komunikowanie, stanowi fundamentalny element działań państwa w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa. Dlatego ważne jest myślenie strategiczne o komunikowaniu, przygotowanie planu i procedury komunikacji, mające znaczący wpływ na funkcjonowanie państwa, politykę wewnętrzną i międzynarodową oraz bezpieczeństwo społeczeństwa. W książce wskazano także na fundamentalną rolę mediów w zapewnieniu bezpieczeństwa. Osiągnęły one w obecnych czasach niebywałą siłę oddziaływania, ale stanowiącą też zagrożenie dla bezpieczeństwa.
Publikacja jest przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców, badaczy problemów bezpieczeństwa, komunikacji społecznej i mediów, praktyków zajmujących się komunikowaniem i bezpieczeństwem, osób zainteresowanych tą tematyką oraz studentów.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I. Informowanie ludności o zagrożeniach dawniej i dziś
Rozdział II. Wpływ komunikacji strategicznej na bezpieczeństwo
Rozdział III. Procedura komunikacji kryzysowej
Rozdział IV. Media a komunikowanie o zagrożeniach
Rozdział V. Zagrożenia w komunikowaniu dla bezpieczeństwa
Zakończenie
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-8220-575-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.