BADANIA I EDUKACJA W KSZTAŁTOWANIU KOMPETENCJI SPECJALISTÓW BEZPIECZEŃSTWA WEWNĘTRZNEGO
red.nauk.TOMASZ ZWĘGLIŃSKI
Wydawnictwo: AKADEMIA POŻARNICZA
Cena: 29.90 zł
26.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-959134-1-9
265 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Celem monografii było przedstawienie wyników badań prowadzonych współcześnie w zakresie kształtowania kompetencji specjalistów bezpieczeństwa wewnętrznego. Osoby te, z racji zajmowania się jednym z najistotniejszych wymiarów ludzkiego życia, pełnią godną uwagi rolę społeczną i zawodową. Dlatego też autorzy poszczególnych rozdziałów tej monografii, jak i jej redaktor, zadali sobie trud poznania naukowego wyodrębnionych wycinków rzeczywistości celem poszukania odpowiedzi na wymagające pytanie o wpływ badań i edukacji realizowanych w dyscyplinie nauk o bezpieczeństwie na kształtowanie kompetencji u specjalistów bezpieczeństwa wewnętrznego.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
1. BEZPIECZEŃSTWO SOCJALIZACJI POKOLENIOWEJ
W ASPEKCIE CIĄGŁOŚCI TRADYCJI WSPÓLNOTY KULTUROWEJ
1.1. Wprowadzenie
1.2. Bezpieczeństwo tożsamości jednostek i zbiorowości
1.3. Bezpieczeństwo socjalizacji pokoleniowej
1.4. Bezpieczeństwo wspólnoty kulturowej
1.5. Wnioski
2. IDEA PRZYWÓDZTWA DLA BEZPIECZEŃSTWA
W WYBRANYCH PODEJŚCIACH I NURTACH BADAWCZYCH
SZKÓŁ KRYTYCZNYCH ORAZ SYSTEMOWO-PROBLEMOWYCH
2.1. Wprowadzenie
2.2. Istota przywództwa w procesie kierowania ludźmi
2.3. Podmiotowy wymiar bezpieczeństwa człowieka
w poglądach i ocenach przedstawicieli szkól
2.4. Wnioski
3. WIELOWYMIAROWOŚĆ BADAŃ NAD BEZPIECZEŃSTWEM
3.1. Wprowadzenie
3.2. Wielowymiarowość bezpieczeństwa
3.3. Metodyka szacowania siły zagrożeń
3.4. Analiza wielokryterialna
3.5. Przykłady wielokryterialnej oceny zagrożenia
3.6. Wnioski
4. PODEJŚCIE SIECIOWE W BADANIACH BEZPIECZEŃSTWA WEWNĘTRZNEGO
4.1. Wprowadzenie
4.2. Specyfika przedmiotu badań bezpieczeństwa wewnętrznego
4.3. Sieci w bezpieczeństwie wewnętrznym
4.4. Badania bezpieczeństwa wewnętrznego
z wykorzystaniem podejścia sieciowego
4.5. Wnioski
5. POSTĘPOWANIE Z RYZYKIEM KATASTROF Z PERSPEKTYWY KOMPETENCJI LIDERÓW
BEZPIECZEŃSTWA WEWNĘTRZNEGO
5.1. Wprowadzenie
5.2. Współczesne ujęcie katastrof
5.3. Uniwersalne kategorie reakcji na ryzyko
5.4. Od ogółu do szczegółu w postępowaniu z ryzykiem katastrof
5.5. Wnioski
6. OCENA EFEKTYWNOŚCI ZASTOSOWANIA METODY KSZTAŁCENIA
ZDALNEGO W PODNOSZENIU KWALIFIKACJI MENADŻERÓW
BEZPIECZEŃSTWA - BADANIA PORÓWNAWCZE
6.1. Wprowadzenie
6.2. Założenia badawcze
6.3. Ocena skuteczności przekazu treści dydaktycznych
w formie filmu szkoleniowego
6.4. Efekt dydaktyczny
6.5. Czasokres utrzymania wiedzy
6.6. Ocena metody kształcenia zdalnego
6.7. Wnioski
7. WYMAGANIA WSPÓŁCZESNEGO BEZPIECZEŃSTWA,
A SYLWETKA STUDENTA KIERUNKU BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE
7.1. Wprowadzenie
7.2. Potrzeba wykorzystania, dostosowywania
i tworzenia nowych metod badań
7.3. Sylwetka studenta
7.4. Ocena motywacji i oczekiwań studenta
7.5. Opinie studentów
7.6. Wnioski
PODSUMOWANIE
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
Kod wydawnictwa: 978-83-959134-1-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.