Dodano produkt do koszyka

Promocja

KIERUNKI ORAZ DETERMINANTY PRZEMIAN KONSUMPCJI W POLSCE I CZECHACH NA TLE PROCESÓW INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

KIERUNKI ORAZ DETERMINANTY PRZEMIAN KONSUMPCJI W POLSCE I CZECHACH NA TLE PROCESÓW INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ

AGATA MAŁYSKA-KALETA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KATOWICACH

Cena: 54.90 zł 49.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7246-615-0

stron: 273

format: B5

oprawa: miękka

Rok wydania: 2010

 

Celem aplikacyjnym badań jest wskazanie możliwości i sposobów praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu podjętej tematyki dla podmiotów gospodarczych oraz instytucji rządowych i administracyjnych (także edukacyjnych) w celu kształtowania racjonalnej polityki w zakresie konsumpcji. W skali mikro międzynarodowe porównania konsumpcji mogą być szczególnie przydatne do poznania specyfiki wybranych rynków, wskazania ich odmienności, podobieństw, ogólnych tendencji rozwojowych itp. Mogą posłużyć jako informacyjna podstawa konstrukcji i doboru narzędzi gospodarczych oraz strategii marketingowych przez przedsiębiorstwa w procesie ich adaptacji do warunków rynku europejskiego.
Celem metodycznym pracy jest dokonanie selekcji oraz wskazanie metod przydatnych (spełniających wymóg skuteczności i aplikacyjności) do realizacji postawionych celów, a także weryfikacji przyjętych hipotez. Na zasadność doboru określonych metod wpływają nie tylko ustalone cele, zadania i zakresy badawcze, ale również przyjęte założenia oraz przesłanki merytoryczne wykorzystujące dotychczasową wiedzę z teorii konsumpcji. Ważnym aspektem metodycznym jest dobór mierników i wskaźników przydatnych do pomiaru (bezpośredniego i pośredniego) konsumpcji.

SPIS TREŚCI

WSTĘP
Rozdział I
MIĘDZYNARODOWE PORÓWNANIA KONSUMPCJI
- METODOLOGIA I ZNACZENIE BADAŃ
1. Istota, cele, zakres i znaczenie międzynarodowych porównań konsumpcji
2. Geneza badań i porównań międzynarodowych w dziedzinie konsumpcji
3. Źródła informacji i metody międzynarodowych porównań konsumpcji
3.1. Źródła informacji dla potrzeb międzynarodowych porównań
konsumpcji
3.2. Pomiar i metody analizy konsumpcji
3.3. Mierniki konsumpcji i ich klasyfikacja
4. Ograniczenia prowadzenia międzynarodowych porównań konsumpcji
5. Uwarunkowania kulturowe w międzynarodowych badaniach konsumpcji
Rozdział II
TRANSFORMACJA USTROJOWA A FUNKCJONOWANIE SFERY
KONSUMPCJI W POLSCE I CZECHACH
1. Transformacja jako podstawa tworzenia nowych uwarunkowań
funkcjonowania podmiotów rynkowych
2. Polska i Czechy na drodze do Unii Europejskiej
2.1. Polityczne ryzyko i korupcja w państwach kandydujących
do wejścia do Unii Europejskiej jako podstawa oceny
ich wiarygodności
2.2. Stosunek Polaków i Czechów do wejścia ich krajów w struktury
Unii Europejskiej
3. Uwarunkowania makroekonomiczne konsumpcji w okresie zmian
systemowych
3.1. Wzrost gospodarczy
3.2. Bezrobocie i inflacja
3.3. Ubóstwo i jego skala
3.4. Konwergencja gospodarek Polski i Czech do poziomu
Unii Europejskiej
4. Uwarunkowania mikroekonomiczne konsumpcji - wybrane aspekty
4.1. Zmiany w gospodarstwach domowych
4.2. Uwarunkowania dochodowe i cenowe konsumpcji
5. Nowe uwarunkowania konsumpcji i zachowań konsumenckich
w kontekście globalizacji i integracji
Rozdział III
DYNAMIKA I STRUKTURA KONSUMPCJI W POLSCE I CZECHACH
- WYBRANE ASPEKTY
1. Makroekonomiczna analiza konsumpcji
2. Kształtowanie się struktury wydatków konsumpcyjnych
3. Tendencje rozwojowe konsumpcji
Rozdział IV
KONSUMPCJA W POLSCE I CZECHACH NA TLE INNYCH
KRAJÓW UNII EUROPEJSKIEJ
1. Makroekonomiczne porównania konsumpcji w przestrzeni europejskiej.
2. Struktura wydatków konsumpcyjnych
2.1. Struktura wydatków konsumpcyjnych na tle wartości średnich,
minimalnych i maksymalnych w Unii Europejskiej
2.2. Wydatki na dobra podstawowe i wyższego rzędu
2.3. Podobieństwo struktur wydatków konsumpcyjnych
2.4. Struktury wydatków konsumpcyjnych z uwzględnieniem
syntetycznych miar rozwoju
2.5. Ocena opóźnień czasowych w zakresie wybranych wskaźników
3. Konwergencja konsumpcji
3.1. Konwergencja struktury konsumpcji
3.2. Model dynamiki struktury konsumpcji
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABLIC
SPIS WYKRESÓW

Kod wydawnictwa: 978-83-7246-615-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl