INŻYNIERIA JAKOŚCI
ANDRZEJ PACANA

Wydawnictwo: POLITECHNIKA RZESZOWSKA
Cena: 29.90 zł brutto
- Paczkomaty InPost 16.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7934-314-0
278 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Zagadnienia związane z jakością produktów były obecne w życiu człowieka iuż od najdawniejszych czasów. Człowiek w miarę możliwości dobierał sobie jedzenie, narzędzia, itp. przedmioty, uwzględniając kryterium spełniania własnych oczekiwań. Jednak dopiero gdy pojawił się handel, jakość produktów zaczęto pojmować w sposób podobny do współczesnego. Wiązano ją z koniecznością spełniania przez oferowany wyrób wymagań klienta. Chcąc sprzedać produkt, wytwórca musiał zawrzeć w nim cechy pożądane przez potencjalnego nabywcę, aby ten zechciał go kupić. Aby doszło do transakcji, produkt musiał posiadać cechy satysfakcjonujące klienta a niekoniecznie zadowalające wytwórcę.
Kolejna reorganizacja podejścia do jakości pojawiła się wraz z początkiem rozwoju przemysłu. Wzrost produkcji powodował problemy z utrzymaniem należytej jakości wyrobów. Aby spełniać oczekiwania klientów, należało opracować nie tylko sposoby kontroli jakości, ale i jej zapewniania. W tym i zasie pojawiło się lub rozwinęło wiele zasad, metod i narzędzi mających zapewniać oraz doskonalić jakość produktów. Z czasem przerodziły się one w uporządkowane techniki zarządzania jakością. Zdano sobie bowiem sprawę, że na jakość produktów mają wpływ wszystkie procesy organizacyjne.
ze Wstępu
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Metody obliczania jakości produktów
1.1. Ocena i wizualizacja jakości wyrobów
1.2. Wizualizacja jakości wyrobów
1.3. Przykład oceny i wizualizacji jakości wyrobów
1.4. Analiza kosztowo-jakościowa i cenowo-jakościowa
1.5. Przykład analizy kosztowo-jakościowej i cenowo-jakościowej
2. Ocena jakości usług
2.1. Modele ocenyjakości usług
2.2. Metoda Servqual i Servperf
2.3. Metoda Kano
2.4. Metodyka CSI
2.5. Inne metody ocenyjakości
2.6. Przykłady ocenyjakości usług
3. Badanie zdolności jakościowej
3.1. Istota kontroli jakości
3.2. Badanie normalności rozkładu zmiennych
3.3. Badanie zdolności jakościowej procesów
3.4. Badanie zdolności jakościowej maszyn
3.5. Badanie zdolności jakościowej systemów pomiarowych
3.6. Przykłady szacowania normalności rozkładu i badania zdolności jakościowej
4. Karty kontrolne Shewharta
4.1. Istota i klasyfikacja kart kontrolnych
4.2. Karty kontrolne dla cech liczbowych
4.3. Karty kontrolne dla cech atrybutowych
4.4. Przykład projektu karty kontrolnej X-R metodą stabilizacyjną
5. Metoda FMEA
5.1. Podstawy teoretyczne metody FMEA
5.2. Etapy przeprowadzania analizy FMEA
5.3. Formularze analizy FMEA
5.4. Przykład analizy FMEA
6. Metoda QFD
6.1. Podstawy metody QFD
6.2. Etapy budowy domów jakości
6.3. Przykład wykorzystania metody QFD
7. Narzędzia zarządzania jakością
7.1. Wprowadzenie do narzędzi zarządzania jakością
7.2. Tradycyjne narzędzia zarządzania jakością z przykładami
7.3. Nowe narzędzia zarządzania jakością z przykładami
8. Zarządzanie jakością zgodne z ISO 9001
8.1. Wprowadzenie do procesowo-systemowego zarządzania jakością
8.2. Wymagania normy ISO 9001
8.3. Dokumentowanie informacji w ISO 9001
8.4. Przykłady udokumentowanych informacji
Załączniki
Spis rysunków i tabel
Literatura
Kod wydawnictwa: 978-83-7934-314-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.