Dodano produkt do koszyka

Promocja

INTERNET A ZAGRANICZNA EKSPANSJA PRZEDSIĘBIORSTW

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

INTERNET A ZAGRANICZNA EKSPANSJA PRZEDSIĘBIORSTW

red.nauk.MARZANNA WITEK-HAJDUK

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 55.00 zł 49.50 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-8030-266-2
 
258 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
 

Monografia składa się z siedmiu rozdziałów, przy czym sześć rozdziałów ma charakter teoretyczny, a jeden - empiryczny.1. W pierwszym rozdziale przedstawiono przegląd obszarów badań nad zastosowaniem Internetu w działalności przedsiębiorstw, w tym w ich zagranicznej ekspansji. Wskazano ekonomiczne znaczenie Internetu na poziomie społeczeństwa, branży, przedsiębiorstwa i indywidualnym oraz obszary zastosowania Internetu w działalności przedsiębiorstw, a także uzasadniono znaczenie Sieci dla kształtowania międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw i ich procesu umiędzynarodowienia.2. W rozdziale drugim przedstawiono uwarunkowania prawne jako jeden z kluczowych elementów zewnętrznych uwarunkowań zastosowania Internetu w zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, a wynikające m.in. ze strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego Unii Europejskiej. W szczególności dokonano przeglądu najważniejszych inicjatyw harmonizujących ramy prawne międzynarodowych transakcji w handlu elektronicznym, w tym dorobku inicjatyw harmonizacji o charakterze globalnym i regionalnym w ramach Unii Europejskiej oraz regulacji dotyczących m.in. prawa właściwego dla transakcji zawieranych w Internecie czy blokowania geograficznego.3. W trzeciej części monografii przedstawiono społeczne, demograficzne i kulturowe uwarunkowania zastosowania narzędzi internetowych w marketingu międzynarodowym oraz ich wpływ na strategie przedsiębiorstw.4. W rozdziale czwartym przedstawiono zakres zastosowania Internetu w działaniach marketingowych na rynkach zagranicznych oraz narzędzia internetowe wspomagające zagraniczną ekspansję przedsiębiorstw, w tym narzędzia Internetu stosowane w badaniach marketingowych na potrzeby eksportu oraz w promocji eksportu i w sprzedaży produktów nabywcom zagranicznym.5. Rozdział piąty poświęcony jest problematyce internetowych platform komunikowania się przedsiębiorstw z konsumentami na globalnym rynku. Przed-stawiono w nim m.in. nowe podejście do współtworzenia wartości (value co-creation) oraz próby operacjonalizacji współtworzenia wartości, a także koncepcję dialogu z konsumentami z zastosowaniem narzędzi internetowych.6. Szósta część monografii poświęcona jest problemowi lokalizacji i standaryzacji narzędzi marketingu internetowego ze szczególnym uwzględnieniem problematyki lokalizacji/standaryzacji stron WWW oraz działań via media społecznościowe dedykowanych zagranicznym adresatom.7. Z kolei w rozdziale siódmym przedstawiono koncepcję, metodę, wyniki i wnioski z przeprowadzonych przez autorów empirycznych badań ilościowych oraz jakościowych z zastosowaniem metody analizy przypadków pięciu polskich marek. Monografię podsumowano zakończeniem, w którym zaprezentowano wnioski ze studiów literatury i badań empirycznych, a także implikacje dla praktyki gospodarczej oraz ograniczenia badania i kierunki przyszłych badań.Książka wpisuje się w nurt dyskusji prowadzonej wśród naukowców oraz menedżerów na świecie, a dotyczącej podejść do zastosowania Internetu, w tym narzędzi marketingu internetowego, w kreowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji na rynku lokalnym i rynkach zagranicznych, a w szczególności w kształtowaniu dialogu z krajowymi i zagranicznymi interesariuszami. Zaprezentowana pozycja należy do nielicznych publikacji prezentujących te zagadnienia z perspektywy strategicznej (menedżerskiej). Autorzy wyrażają nadzieję, że treści zawarte w książce staną się inspiracją do kolejnych dociekań nad zastosowaniem Internetu w umiędzynarodowieniu przedsiębiorstw, a wnioski z przedstawionych w monografii badań empirycznych okażą się przydatne w praktyce gospodarczej.Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk

SPIS TREŚCI

Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk, Piotr Zaborek

Rozdział 1. Znaczenie i zakres zastosowania Internetu w umiędzynarodowieniu przedsiębiorstwWprowadzenie1.1. Ekonomiczne znaczenie i zakres zastosowania Internetu w działalności przedsiębiorstw1.2. Internet a kreowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych/rynku międzynarodowym1.3. Internet a proces internacjonalizacji przedsiębiorstwa

Podsumowanie

Bartosz Targański

Rozdział 2. Prawne aspekty zastosowania narzędzi internetowych w umiędzynarodowieniu przedsiębiorstwWprowadzenie2.1. Niższy poziom zaufania w transakcjach za pośrednictwem Internetu2.2. Zróżnicowanie wymogów prawnych w poszczególnych państwach2.3. Prawo właściwe dla transakcji zawieranych w Internecie2.4. Rozstrzyganie sporów transgranicznych2.5. Harmonizacja ochrony konsumenta w ramach UE2.6. Blokowanie geograficzne2.7. Strategia jednolitego rynku cyfrowego2.8. Harmonizacja prawa międzynarodowych transakcji handlowychPodsumowanieElżbieta Wąsowicz-Zaborek

Rozdział 3. Czynniki społeczno-kulturowe i demograficzne a zastosowanie narzędzi internetowych w internacjonalizacji przedsiębiorstwWprowadzenie3.1. Czynniki demograficzne i ich wpływ na stosowanie narzędzi internetowych3.2. Czynniki społeczne i ich wpływ na stosowanie narzędzi internetowych3.3. Czynniki kulturowe i ich wpływ na stosowanie narzędzi internetowychPodsumowanieAndrzej Sznajder

Rozdział 4. Narzędzia internetowe wspomagające zagraniczną ekspansję przedsiębiorstwWprowadzenie4.1. Zakres narzędzi internetowych stosowanych w ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw4.2. Zastosowanie narzędzi internetowych przez eksporterów według tradycyjnej koncepcji marketinguInternet w badaniach marketingowych rynków zagranicznychKształtowanie produktów przez eksporterówDystrybucja, e-handel transgraniczny i cenyPromocjaPodsumowanieJolanta Mazur

Rozdział 5. Internetowe platformy komunikowania się przedsiębiorstw z konsumentami na globalnym rynkuWprowadzenie5.1. Kreatywność konsumenta5.2. Współtworzenie wartości z konsumentami (value co-creation)5.3. Próby operacjonalizacji współtworzenia wartości5.4. Dialog w teorii nauk o zarządzaniu i praktyce przedsiębiorstw5.5. Porównanie aktywności przedsiębiorstw w Internecie w ujęciu międzynarodowym

Podsumowanie

Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk

Rozdział 6. Standaryzacja a lokalizacja komunikacji przedsiębiorstw z zagranicznymi interesariuszami z zastosowaniem stron internetowych i mediów społecznościowychWprowadzenie6.1. Istota lokalizacji i standaryzacji stron internetowych oraz komunikacji w mediach społecznościowych6.2. Strategie i determinanty standaryzacji i lokalizacji stron WWW przedsiębiorstwa, marki lub produktu6.3. Strategie i determinanty standaryzacji i lokalizacji komunikacji z zagranicznymi nabywcami za pośrednictwem mediów społecznościowych

Podsumowanie

Rozdział 7. Zastosowanie narzędzi internetowych w zagranicznej ekspansji polskich przedsiębiorstw - wyniki badań empirycznych7.1. Cechy i internacjonalizacja domen internetowych polskich marek eksportowych z perspektywy ilościowej7.2. Wnioski z badań jakościowych dotyczących narzędzi internetowych stosowanych w komunikacji polskich marek eksportowych7.2.1. Koncepcja i metoda badawcza oraz charakterystyka badanych przedsiębiorstw - gestorów marek eksportowych7.2.2. Instytucjonalne uwarunkowania zastosowania Internetu w internacjonalizacji przedsiębiorstw - gestorów polskich marek eksportowych7.2.3. Zakres zastosowania Internetu w działaniach marketingowych gestorów polskich marek eksportowych na rynkach zagranicznych7.2.4. Standaryzacja a lokalizacja komunikacji z zastosowaniem stron WWW i mediów społecznościowych - analiza przypadków polskich marek eksportowych7.2.5 Internetowe narzędzia prowadzenia dialogu z konsumentami- wyniki badania empirycznego

Podsumowanie

BibliografiaSpis rysunków

Spis tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-266-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl