INTELIGENTNE ORGANIZACJE SPECYFIKA ROZWÓJ I DOBRE PRAKTYKI PRZEDSIĘBIORSTW
red.nauk.HANNA GODLEWSKA-MAJKOWSKA, red.nauk.TOMASZ PILEWICZ
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 38.00 zł
34.20 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8030-364-5
176 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
We współczesnym świecie istnieje potrzeba konkurowania z innymi uczestnikami obrotu gospodarczego na zmieniających się w sposób nieprzewidywalny rynkach. Niezbędne jest również ciągłe rewidowanie planów dotyczących obecności w konkretnych obszarach branżowych i geograficznych.
Same przedsiębiorstwa także ulegają zmianom stosownie do otwierających się przed nimi możliwości, dostosowując wielkość i strukturę posiadanych zasobów do celów uznanych przez nie za uzasadnione w danych warunkach.
Przedsiębiorstwa muszą zatem w sposób lepszy niż kiedykolwiek wcześniej zarządzać informacjami, przekuwając je w wiedzę zarówno unikalną, jak i dostępną dla członków całej organizacji w sposób bezpieczny, nawet w obliczu odejścia z niej ważnych, wręcz kluczowych pracowników lub właścicieli.
Takie przedsiębiorstwa można uznać za nową generację firm, dostosowanych do nieprzewidywalnego i ciągle zmieniającego się otoczenia. Intuicyjnie można je nazwać inteligentnymi. Ale co to właściwie znaczy, czym odznacza się organizacja inteligentna, jakie są jej charakterystyczne cechy? Co decyduje o sukcesie inteligentnych firm? To pytania, na które w literaturze nie znaleziono dotąd odpowiedzi opartych na badaniach organizacji na różnych etapach ich rozwoju.
Dlatego celem przedkładanego czytelnikom opracowania jest wyjaśnienie istoty i wskazanie warunków rozwoju inteligentnych organizacji w przedsiębiorstwach.
Ponadto zamiarem autorów jest opracowanie metodyki identyfikacji inteligentnych organizacji oraz pomiaru ich inteligencji, a także wskazanie dobrych praktyk, wraz z określeniem warunków ich implementacji.
W tym celu postawiono tezę, zgodnie z którą inteligentna organizacja (IO) ma wpływ na rozwój przedsiębiorstw za sprawą tworzenia lub wzmacniania ich przewag konkurencyjnych.
Na potrzeby rozważań sformułowano także następujące pytania badawcze:
1) jak inteligentna organizacja przekłada się na rozwój przedsiębiorstwa, jakie wiążą się z tym korzyści i zagrożenia;
2) jak wykorzystywać silne strony przedsiębiorstwa, aby w sposób inteligentny korzystać ze sposobności gospodarczych pojawiających się w jego otoczeniu;
3) w jaki sposób zarządzać ryzykiem pojawiającym się w otoczeniu przedsiębiorstwa, aby zgodnie z koncepcją inteligentnej organizacji rozwijać wartość przedsiębiorstwa w długim terminie.
SPIS TREŚCI
Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Pilewicz
Wprowadzenie
Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Pilewicz
O istocie inteligencji organizacji
Joanna Żukowska, Paweł Bartoszczuk, Dagmara Kołodziejczyk
Przewagi konkurencyjne przedsiębiorstw o cechach inteligentnych organizacji
Dariusz Turek
Inteligentna organizacja jako "organizacja makiaweliczna"
Michał Adamczyk, Tomasz Pilewicz, Michał Trzaskowski
Pomiar inteligentnej organizacji w biznesie
Natalia Giczela, Joanna Karaś, Paweł Kasprowicz, Paweł Strzelczyk
Przykłady inteligentnych organizacji w konkursie "Żagle Biznesu SGH" 2019
Sławomir Soszyński, Tomasz Pilewicz, Mariusz Strojny
Dylematy rozwoju inteligentnych organizacji w świetle doświadczeń członków klubu Partnerów SGH
Tomasz Pilewicz
Mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia inteligentnych organizacji
Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Pilewicz
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Aneks
Kod wydawnictwa: 978-83-8030-364-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.