Dodano produkt do koszyka

Promocja

INTELIGENTNE ORGANIZACJE SPECYFIKA ROZWÓJ I DOBRE PRAKTYKI PRZEDSIĘBIORSTW

INTELIGENTNE ORGANIZACJE SPECYFIKA ROZWÓJ I DOBRE PRAKTYKI PRZEDSIĘBIORSTW

red.nauk.HANNA GODLEWSKA-MAJKOWSKA, red.nauk.TOMASZ PILEWICZ

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 38.00 zł 34.20 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-364-5

176 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

We współczesnym świecie istnieje potrzeba konkurowania z innymi uczestnikami obrotu gospodarczego na zmieniających się w sposób nieprzewidywalny rynkach. Niezbędne jest również ciągłe rewidowanie planów dotyczących obecności w konkretnych obszarach branżowych i geograficznych.

Same przedsiębiorstwa także ulegają zmianom stosownie do otwierających się przed nimi możliwości, dostosowując wielkość i strukturę posiadanych zasobów do celów uznanych przez nie za uzasadnione w danych warunkach.

Przedsiębiorstwa muszą zatem w sposób lepszy niż kiedykolwiek wcześniej zarządzać informacjami, przekuwając je w wiedzę zarówno unikalną, jak i dostępną dla członków całej organizacji w sposób bezpieczny, nawet w obliczu odejścia z niej ważnych, wręcz kluczowych pracowników lub właścicieli.

Takie przedsiębiorstwa można uznać za nową generację firm, dostosowanych do nieprzewidywalnego i ciągle zmieniającego się otoczenia. Intuicyjnie można je nazwać inteligentnymi. Ale co to właściwie znaczy, czym odznacza się organizacja inteligentna, jakie są jej charakterystyczne cechy? Co decyduje o sukcesie inteligentnych firm? To pytania, na które w literaturze nie znaleziono dotąd odpowiedzi opartych na badaniach organizacji na różnych etapach ich rozwoju.

Dlatego celem przedkładanego czytelnikom opracowania jest wyjaśnienie istoty i wskazanie warunków rozwoju inteligentnych organizacji w przedsiębiorstwach.

Ponadto zamiarem autorów jest opracowanie metodyki identyfikacji inteligentnych organizacji oraz pomiaru ich inteligencji, a także wskazanie dobrych praktyk, wraz z określeniem warunków ich implementacji.

W tym celu postawiono tezę, zgodnie z którą inteligentna organizacja (IO) ma wpływ na rozwój przedsiębiorstw za sprawą tworzenia lub wzmacniania ich przewag konkurencyjnych.

Na potrzeby rozważań sformułowano także następujące pytania badawcze:

1) jak inteligentna organizacja przekłada się na rozwój przedsiębiorstwa, jakie wiążą się z tym korzyści i zagrożenia;

2) jak wykorzystywać silne strony przedsiębiorstwa, aby w sposób inteligentny korzystać ze sposobności gospodarczych pojawiających się w jego otoczeniu;

3) w jaki sposób zarządzać ryzykiem pojawiającym się w otoczeniu przedsiębiorstwa, aby zgodnie z koncepcją inteligentnej organizacji rozwijać wartość przedsiębiorstwa w długim terminie.

SPIS TREŚCI

Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Pilewicz
Wprowadzenie

Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Pilewicz
O istocie inteligencji organizacji

Joanna Żukowska, Paweł Bartoszczuk, Dagmara Kołodziejczyk
Przewagi konkurencyjne przedsiębiorstw o cechach inteligentnych organizacji

Dariusz Turek
Inteligentna organizacja jako "organizacja makiaweliczna"

Michał Adamczyk, Tomasz Pilewicz, Michał Trzaskowski
Pomiar inteligentnej organizacji w biznesie

Natalia Giczela, Joanna Karaś, Paweł Kasprowicz, Paweł Strzelczyk
Przykłady inteligentnych organizacji w konkursie "Żagle Biznesu SGH" 2019

Sławomir Soszyński, Tomasz Pilewicz, Mariusz Strojny
Dylematy rozwoju inteligentnych organizacji w świetle doświadczeń członków klubu Partnerów SGH

Tomasz Pilewicz
Mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia inteligentnych organizacji

Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Pilewicz

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Aneks

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-364-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl