Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
INSTYTUCJA MEDIALNA PRZEZ PRYZMAT PŁCI
GRETA GOBER
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO NAUKOWE KATEDRA
Cena: 50.00 zł
45.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-66107-05-2
format: A5 oprawa: miękka Rok wydania: 2018 |
|
Wartość materiału zebranego przez Gretę Gober wynika nie tylko z konsekwentności i ukierunkowania badań, ale także z faktu, iż były one prowadzone w instytucji medialnej, do której nie jest łatwo przeniknąć. Jak się okazuje, fakt, że przedmiotem badania była polska telewizja publiczna, wcale nie ułatwiał autorce tego zadania. Zaprezentowane w książce analizy oraz obserwacje pokazują, iż struktura tej instytucji pozostaje hermetyczna i hierarchiczna, bez względu na przypisany jej status i funkcje, także te związane z realizacją polityki równościowej.
prof. Małgorzata Radkiewicz
Autorka ukazuje kwestie męskiej hegemonii w instytucji medialnej w perspektywie diachronicznej, posiłkując się rozmaitymi memuarami i dokumentami sporządzonymi przez telewizyjnych bossów (nigdy nie miałem wysokiego mniemania o zarządcach i władcach telewizyjnego świata, ale czasem, przyznaję, podczas lektury ich wynurzeń włos się na głowie jeżył), a przesuwając się po osi czasu, cytuje (niekiedy przejmujące) głosy respondentów uwikłanych dziś w dziennikarstwo telewizyjne. Ta panoramiczność spojrzenia pozwala wzajemnie oświetlać się przeszłości i współczesności. A zarazem dowodzi, że jeśli mowa o dziennikarskich rolach społecznych, tak wiele się nie zmieniło.
prof. Mariusz Czubaj
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Równość płci w mediach
Rozdział 2
Ramy teoretyczne pracy
Rozdział 3
Metodologia pracy
Rozdział 4
Pole dziennikarskie w polu władzy
Rozdział 5
"Upłciowiona" doksa, "upłciowiony" habitus, czyli kobiety
i kobiecość wewnątrz pola dziennikarskiego
Rozdział 6
"Utowarowienie" doksy, "utowarowienie" habitusu,
czyli imperatyw ekonomiczny w mediach
Rozdział 7
Skorumpowanie pola dziennikarskiego przez pole
polityczne
Rozdział 8
Podsumowanie i wnioski
Bibliografia
Załączniki
Indeks
Kod wydawnictwa: 978-83-66107-05-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.