INNOWACYJNE PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
ELŻBIETA SZYMAŃSKA
Wydawnictwo: PWE
Cena: 49.90 zł
39.42 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-208-2434-6
249 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Przedmiot niniejszej pracy stanowi problematyka innowacyjności przedsiębiorstw usługowych. Dynamiczne zmiany systemowe, które zachodzą w krajach wysoko rozwiniętych, przyczyniają się do wzrostu znaczenia przedsiębiorstw usługowych, zatem w nich powinno się upatrywać możliwości rozwoju gospodarczego. Głównym celem dociekań badawczych było opracowanie koncepcji modelu innowacyjnego przedsiębiorstwa usługowego oraz odniesienie go do koncepcji gospodarki opartej na wiedzy. Opracowanie może stanowić punkt wyjścia do kreowania wzorców sprzyjających podnoszeniu innowacyjności przedsiębiorstw usługowych, które zwykle reprezentują niższy poziom innowacyjności, niż przedsiębiorstwa produkcyjne, dla których zestaw wytycznych, głównie związanych z wprowadzaniem nowych technologii, został stosunkowo szeroko opisany w literaturze. Podjęta perspektywa badawcza i konstrukcja opracowania stanowią o oryginalności publikacji, zwłaszcza że tego rodzaju podejście do innowacyjności przedsiębiorstw nie posiada bogatej literatury. Wprawdzie ostatnie dekady obfitują w liczne opracowania na temat innowacji, jednak problematyka jest na tyle istotna, że istnieją znaczące przesłanki do jej pogłębiania.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Istota innowacji i ich rola w gospodarce
1.1. Pojęcie innowacji
1.2. Ewolucja teorii innowacji
1.3. Twórcza destrukcja jako czynnik sprawczy innowacji
1.4. Współczesne badania innowacji
1.5. Klasyfikacja innowacji
Rozdział 2. Znaczenie innowacji w gospodarce opartej na wiedzy
2.1. Pojęcie wiedzy i jej znaczenie
2.2. Istota i struktura gospodarki opartej na wiedzy
2.3. Strategie wdrażania gospodarki opartej na wiedzy
2.4. Rola innowacji w systemie gospodarki opartej na wiedzy
Rozdział 3. Rozwój sektora usług i znaczenie przedsiębiorstw usługowych
3.1. Definiowanie usług i przedsiębiorstw usługowych
3.2. Istota i specyfika przedsiębiorstw usługowych
3.3. Rola usług w gospodarce
3.4. Sektor usług jako element gospodarki światowej w dobie pandemii SARS-CoV-2
Rozdział 4. Metodyka badań i dobór próby badawczej
4.1. Procedura badawcza
4.2. Metody i narzędzia zastosowane w procesie badawczym
4.3. Dobór próby badawczej
Rozdział 5. Prezentacja wyników badań
5.1. Analiza porównawcza rankingów innowacyjności i innowacyjnych przedsiębiorstw
5.2. Popytowa i podażowa perspektywa innowacyjnego przedsiębiorstwa usługowego – wyniki badań ilościowych
5.3. Próba oceny wpływu pandemii SARS-CoV-2 na tworzenie innowacji w przedsiębiorstwach usługowych – wyniki badań jakościowych
Rozdział 6. Koncepcja modelu innowacyjnego przedsiębiorstwa usługowego
6.1. Założenia do budowy modelu innowacyjnego przedsiębiorstwa usługowego
6.2. Autorski model innowacyjnego przedsiębiorstwa usługowego
6.3. Studia przypadków innowacyjnych przedsiębiorstw usługowych
6.3.1. Studium przypadku: Meituan – najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwo usługowe
6.3.2. Studium przypadku: Wrocławki Park Technologiczny
Zakończenie
Literatura
Summary
Aneksy
Kod wydawnictwa: 978-83-208-2434-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.