Dodano produkt do koszyka

Promocja

INNOWACYJNE METODY ZARZĄDZANIA NA RYNKU USŁUG

INNOWACYJNE METODY ZARZĄDZANIA NA RYNKU USŁUG

EWA FERENSZTAJN-GALARDOS, RENATA KRAJEWSKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET TECHNOLOGICZNO-HUMANISTYCZNY W RADOMIU

Cena: 33.90 zł 30.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7351-872-8

184 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Dynamiczne zmiany zachodzące w świecie współczesnych organizacji powodują, że poszukuje się nowych rozwiązań wspierających efektywność organizacyjną. Nauka o organizacji i zarządzaniu przedstawia różne koncepcje i metody zarządzania jako wsparcie przedsiębiorstw w przewidywaniu, adaptacji i kształtowaniu zmieniającego się otoczenia. Zadania stawiane przed nowoczesnymi systemami zarządzania to adaptacja do zmieniających się warunków rynkowych, wyprzedzanie konkurentów, monitorowanie rynku i umiejętne wykorzystanie sygnałów dotyczących szans i zagrożeń stwarzanych przez otoczenie. Od wyboru konkretnej metody zarządzania może zależeć pozycja firmy na rynku oraz jej zdolność do wygrywania w walce konkurencyjnej, ważne jest posiadanie wiedzy pozwalającej właściwie dobrać metody zarządzania.Celem tej książki jest prezentacja współczesnych koncepcji i metod zarządzania, które mają lub znajdą swe zastosowanie na rynku usług, jako odpowiedź na możliwość adaptacji, działania, a także rozwoju przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce rynkowej.Publikacja składa się z trzech rozdziałów - dwa z nich stanowią ujęcie teoretyczne omawianych zagadnień, a ostatni - trzeci - jest zbiorem przykładów stosowania nowoczesnych koncepcji zarządzania na rynku usług.W pierwszym rozdziale przedstawiono rolę usług w gospodarce narodowej, scharakteryzowano jej podstawowe cechy oraz przedstawiono strukturę podmiotową i przedmiotową rynku usług. Istotnym elementem tej części są determinanty wpływające na kształtowanie się popytu i podaży na usługi, jak również zasady funkcjonowania rynku i jakość usług.Wprowadzenia do zarządzania dokonano w drugim rozdziale, prezentując podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania, jak również przedstawiono współczesne koncepcje zarządzania w podziale na kierunki zorientowania. Zaprezentowane zostały nowoczesne koncepcje zarządzania według różnych kryteriów: od koncepcji zorientowanych na jakość i procesy, poprzez koncepcje dotyczące reorganizacji całego przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem człowieka jako centrum zainteresowania. Przedstawiono także koncepcje zorientowane na wiedzę przybliżające problemy związane z zarządzaniem wiedzą, uwzględniające zasady funkcjonowania organizacji uczącej się i wirtualnej.Trzeci rozdział zawiera liczne przykłady - odnoszące się do omawianych w ujęciu teoretycznym koncepcji zarządzania wykorzystywanych na rynku usług.

SPIS TREŚCI

Wstęp 1. Usługi w gospodarce 1.1. Istota i znaczenie usług w gospodarce 1.2. Pojęcie i cechy usług 1.3. Klasyfikacja usług 1.4. Pojęcie i elementy rynku usług 1.4.1. Struktura rynku usług 1.4.2. Elementy rynku usług 1.4.3. Mechanizm rynkowy 1.4.4. Determinanty podaży i popytu na rynku usług 1.5. Jakość usług 1.6. Zasady funkcjonowania rynku usług 2. Zarządzanie 2.1. Zarządzanie w ujęciu teoretycznym 2.2. Zarządzający i ich odpowiedzialność 2.3. Metody zarządzania 2.3.1. Metody planowania 2.3.2. Metody organizowania 2.3.3. Metody motywowania 2.3.4. Metody kontroli 2.4. Koncepcje zarządzania 2.4.1. Koncepcje zarządzania zorientowane na jakość 2.4.1.1. Ewolucyjny system zarządzania jakością- od QC do TQM 2.4.1.2. Zarządzanie jakością oparte nanonnach ISO 2.4.2. Koncepcje uwzględniające zmiany w organizacji - przedsiębiorstwie 2.4.2.1. Reengineering 2.4.2.2. Benchmarking 2.4.3. Koncepcje zarządzania zorientowane na człowieka 2.4.3.1. Zarządzanie przez kompetencje 2.4.3.2. Koncepcja społecznej odpowiedzialności organizacji 2.4.3.3. Zarządzanie relacjami z klientem 2.4.4. Koncepcje zorientowane na wyszczuplenie organizacji 2.4.4.1. Outsourcing 2.4.4.2. Lean management 2.4.5. Koncepcje zarządzania zorientowane na wiedzę 2.4.5.1. Zarządzanie wiedzą 2.4.5.2. Organizacja wirtualna 2.4.6. Zarządzanie innowacjami 2.4.7. Zarządzanie projektami 3. Nowoczesne modele zarządzania na rynku usług - przykłady 3.1. Nowoczesne modele zarządzania - wprowadzenie 3.2. Zarządzanie relacjami z klientem na rynku usług rekreacyjnych3.3. Zarządzanie oparte na wiedzy w przedsiębiorstwie usługowym 3.4. Zarządzanie innowacjami 3.5. Zarządzanie jakością na rynku usług hotelarskich - Norma ISO3.6. HM System jako nowoczesne przedsiębiorstwo z bogatym doświadczeniem w zakresie outsourcingu pracowniczego 3.7. Ford Motor jako najbardziej znany przykład zastosowania reengineringu 3.8. Kodak jako praktyczny przykład zastosowania reengineringu 3.9. Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. jako przykład zastosowania benchmarkingu 3.10. Przedsiębiorstwo handlu samochodami jako przykład zastosowaniamyślenia sieciowego 3.11. eBAY INC - internetowa aukcja towarów i usług -jako innowacyjny model biznesowy 3.12. Netflix - wypożyczalni filmów DVD 3.13. Społeczna odpowiedzialność biznesu podstawą zarządzania na stacjach BP 3.14. Zarządzanie relacjami z klientem w banku 3.15. Wdrożenia innowacji w przedsiębiorstwach sukcesu w województwiemazowieckim Zakończenie Bibliografia Spis tabel Spis rysunków Streszczenie w języku polskim Streszczenie w języku angielskim

Kod wydawnictwa: 978-83-7351-872-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl