Dodano produkt do koszyka

Promocja

INNOWACJE I ZARZĄDZANIE W XXI WIEKU

INNOWACJE I ZARZĄDZANIE W XXI WIEKU

red.nauk.IRENEUSZ MICIUŁA, red.nauk.KATARZYNA SZOPIK-DEPCZYŃSKA

Wydawnictwo: WYDAWNICTWO NAUKOWE SOPHIA

Cena: 50.00 zł 45.00 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-65357-55-7

140 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016

Monografia "Innowacje i zarządzanie w XXI wieku" jest efektem aktualnych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedstawionych rozdziałach jest dostarczenie wiedzy, rekomendacji i praktycznych rozwiązań dla nowych wyzwań w ramach innowacji i zarządzania współczesnymi organizacjami.Szeroko rozumiana innowacyjność uznawana jest obecnie za jeden z najważniejszych czynników inteligentnego i zrównoważonego rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. Natomiast przedsiębiorstwo określane jako innowacyjne, uważane jest za lepsze i bardziej pożądane. Najstarszym, a zarazem najbardziej znanym modelem procesu innowacyjnego jest model liniowy, który zakłada, że źródłem innowacji jest sfera B+R, czyli prace badawczo-rozwojowe. Zarówno środowiska naukowe i biznesowe coraz częściej wskazują na potrzebę realizacji działań innowacyjnych. Zjawisko innowacji jest nierozłącznie związane z pojęciem zmiany, nowości, reformy, czy też idei postrzeganej jako nowa, często na początku postrzegana jako odmienna. Za innowacje uważa się najróżniejsze procesy i zjawiska o charakterze technicznym, organizacyjnym, społecznym lub psychologicznym. Tak bardzo zróżnicowane i niesprecyzowane pojmowanie innowacji wynika zarówno z niedługiej tradycji badań nad innowacjami, jak i odmienności ujęć teoretycznych. Kategoria innowacji stała się obecnie obiektem zainteresowań nauk nie tylko ekonomicznych, ale także społeczno-gospodarczych. Wynika to z niepodważalnego wpływu innowacji na szeroko pojęty rozwój społeczno-gospodarczy państwa. Niewątpliwie na współczesnym globalnym rynku innowacja wpływa na podnoszenie konkurencyjności przedsiębiorstw i podlega procesom zarządzania.Zarządzanie to zestaw działań wykorzystujących posiadane zasoby dla osiągania zamierzonych rezultatów. Istotą funkcji zarządzania jako specyficznego rodzaju regulacji wykonywanych zbiorowo przez jednostki organizacyjne, jest w szczególności formułowanie celu działania, planowanie i organizowanie struktur oraz określanie procedur funkcjonowania wraz z kontrolowaniem realizacji zamierzonych celów. Poszczególne rozdziały stanowią zarówno teoretyczne, jak i praktyczne odniesienie do problematyki innowacji i zarządzania w organizacjach XXI wieku, gdzie mamy do czynienia z wieloma nowymi i skomplikowanymi problemami funkcjonowania oraz zamierzonego rozwoju, które wymagają rozwiązań.

SPIS TREŚCI

PRZEDMOWA

PIOTR STAŃCZYK, UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU 1. UWARUNKOWANIA DZIAŁALNOŚCI INNOWACYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE WSTĘP 1. PODSTAWOWE WYNIKI PRZEDSIĘBIORSTW PRZEMYSŁOWYCH CHARAKTERYZUJĄCEAKTYWNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE INNOWACYJNOŚCI 2. OTOCZENIE ZEWNĘTRZNE 3. WEWNĘTRZNE ŚRODOWISKO PRZEDSIĘBIORSTW 4. INNOWACYJNOŚĆ W UJĘCIU REGIONALNYM. TYPOLOGIA WOJEWÓDZTW PODSUMOWANIE BIBLIOGRAFIA ANNA WACOWSKA, MONIKA MARGOL, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA 2. KOMPETECJE NIEZBĘDNE DO ROZWOJU KARIERY W SPOŁECZEŃSTWIEOPARTYM NA WIEDZYWSTĘP 1. FUNDAMENTY KOMPETENCJI KLUCZOWYCH 2. KARIERA W SPOŁECZEŃSTWIE OPARTYM NA WIEDZY 3. KOMPETENCJE A KARIERA 4. KARIERA A ZAWODY WSPOMAGAJĄCE PODSUMOWANIE LITERATURA EWA KUZIONKO-OCHRYMIUK, UNIWERSYTET W BIAŁYMSTOKU 3. INNOWACJE A ZATRUDNIENIE W B+R WSTĘP 1. INNOWACJE A ZATRUDNIENIE 2. WSKAŹNIKI INNOWACYJNOŚCI GOSPODARKI 3. ZATRUDNIENIE W B+R ZAKOŃCZENIE LITERATURA EWA KUZIONKO-OCHRYMIUK, UNIWERSYTET W BIAŁYMSTOKU 4. RODZAJE INNOWACJI NA PODSTAWIE DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCEWSTĘP 1. ISTOTA INNOWACJI 2. KLASYFIKACJA INNOWACJI 3. DZIAŁALNOŚĆ INNOWACYJNA PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE ZAKOŃCZENIE LITERATURA PIOTR BŁASIAK, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA 5. ZASTOSOWANIE CRM W LOGISTYCE ORAZ E-LOGISTYCE WSTĘP 1. CHARAKTERYSTYKA LOGISTYKI 2. ZDEFINIOWANIE OBSZARU DZIAŁAŃ E-LOGISTYCZNYCH 3. CHARAKTERYSTYKA CRMU 4. METODYKA BADAŃ WŁASNYCH 5. CRM W LOGISTYCE - BADANIA WŁASNE PODSUMOWANIE LITERATURA NETOGRAFIA KAROLINA KARBOWNIK, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA 6. ELASTYCZNE FORMY ZATRUDNIENIA, JAKO ELEMENT PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ WSTĘP 1. CHARAKTERYSTYKA ELASTYCZNYCH FORM ZATRUDNIENIA 1.1. DEFINICYJNE UJĘCIE ELASTYCZNOŚCI 1.2. PODZIAŁ ELASTYCZNYCH FORM ZATRUDNIENIA 1.3. DEFINICYJNE UJĘCIE ELASTYCZNYCH FORM ZATRUDNIENIA 1.4. OBSZARY DZIAŁALNOŚCI ELASTYCZNYCH FORM ZATRUDNIENIA 2. WSPÓLCZESNE WYMOGU KONKURENCYJNE 2.1. DEFINICJA KONKURENCJI 2.2. ISTOTNE OBSZARY DLA NOWOCZESNEJ KONKURENCJI 3. BADANIA WŁASNE 3.1. METODOLOGIA PREZENTOWANYCH WYNIKÓW BADAWCZYCH3.2.ZYSKI PŁYNĄCE Z ELASTYCZNYCH FORM ZATRUDNIENIA ZAKO ŃCZENIE LITERATURA NETOGRAFIA SONIA TUREK, UNIWERSYTET ŚLĄSKI, ANNA HORZELA, POLITECHNIKA ŚLĄSKA 7. ZNACZENIE KULTURY ORGANIZACYJNEJW ROZWOJU SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU WSTĘP 1. KULTURA ORGANIZACYJNA PRZEDSIĘBIORSTW 2. MODELE KULTURY ORGANIZACYJNEJ 3. KULTURA ORGANIZACYJNA WSPIERAJĄCA FUNKCJONOWANIE CSR ZAKOŃCZENIE LITERATURA NETOGRAFIA ANNA LEWANDOWSKA, UNIWERSYTET GDAŃSKI 8. POLITYKA JĘZYKOWA WOBEC MNIEJSZOŚCI NIEMIECKIEJ WSTĘP 1. POLITYKA JĘZYKOWA-DEFINICJA 2. HISTORIA MNIEJSZOŚCI NIEMECKIEJ W POLSCE 3. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA POLITYKĘ JĘZYKOWĄ WOBEC MNIEJSZOŚCI NIEMIECKIEJ ZAKOŃCZENE BIBLIOGRAFIA STRONY INTERNETOWE PIOTR LENIK, PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W KROŚNIE 9. WYBRANE ZAGADNIENIA KOMPLEKSOWEGO ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ- KONTEKST HISTORYCZNYWPROWADZENIE 1. GENEZA I ROZWÓJ TOTALOUALITY MANAGEMENT 2. PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA TQM PODSUMOWANIE - WYBRANE PRZYKŁADY PROPAGOWANIA TOM ORAZ PROBLEMYZWIĄZANE Z ROZWOJEM FILOZOFII CIĄGŁEGO DOSKONALENIA BIBLIOGRAFIA WOJCIECH BIEL, AKADEMIA IGNATIANUM W KRAKOWIE 10. BEHAWIORYZM, KOGNITYWISTYKA, KONSTRUKTYWIZM, KONEKTYWIZMJAKO TEORIE UCZENIA SIĘ - POWIĄZANIA INTERPRETACYJNE I POJĘCIOWE WSTĘP 1. TEORIE UCZENIA SIĘ (BEHAWIORYZM, KOGNITYWISTYKA, KONSTRUKTYWIZM, KONEKTYWIZM) - PODSTAWOWA CHARAKTERYSTYKA 1.1. BEHAWIORYZM 1.2. KOGNITYWIZM 1.3. KONSTRUKTYWIZM 1.4. KONEKTYWIZM 2. TEORIE UCZENIA SIĘ (BEHAWIORYZM, KOGNITYWISTYKA,KONSTRUKTYWIZM, KONEKTYWIZM) - POWIĄZANIA ZAKOŃCZENIE LITERATURA AGNIESZKA MARSZAŁEK, UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE 11. WSPÓŁCZESNE ZAMIENNIKI SACHAROZYWSTĘP 1. SYROP GLUKOZOWO-FRUKTOZOWY 1.1. CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA SGF 1.2. TECHNOLOGICZNE WŁAŚCIWOŚCI SGF ORAZ JEGO ZASTOSOWANIE 1.3. WPŁYW SGF NA ZDROWIE CZŁOWIEKA 1. STEWIA 2.1. PODSTAWOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE STEWII 2.2. PRZEPISY PRAWNE REGULUJĄCE KWESTIE STEWII 2.3. PROZDROWOTNE EFEKTY STOSOWANIA STEWII ZAKOŃCZENIE LITERATURA MONIKA MARGOL, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA, ANNA WACOWSKAPOLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA 12. WYBRANE ASPEKTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMIWSTĘP 1. FILOZOFIA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI 2. GENEZA I ROZWÓJ KONCEPCJI ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI 3. WYBÓR PROCEDUR STRATEGICZNEGO ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI 4. WZBOGACANIE ZASBÓW LUDZKICH - REKRUTACJA I SELEKCJA PRACOWNIKÓW 5.1. ŹRÓDŁA REKRUTACJI PODSUMOWANIE LITERATURA MARZENA SYLWIA KRUK, UNIWERSYTET MARII CURIE SKŁODOWSKIEJ 13. KREATYWNE ZARZĄDZANIE UCZELNIĄ WYŻSZĄ W POLSCE W XXI WIEKU WPROWADZENIE 1. KREATYWNE ZARZĄDZANIE-PRÓBA DEFINICJI 2. PROJAKOŚCIOWE ZARZĄDZANIE W RÓŻNYCH OBSZARACH SZKOLNICTWA WYŻSZEGO 3. WYZWANIA DLA KREATYWNEGO ZARZĄDZANIA - SAMORZĄDNOŚĆ AKADEMICKA ZAKOŃCZENIE BIBLIOGRAFIA LESŁAW RZĄDZIŃSKI, ZACHODNIOPOMORSKI UNIWERSYTETTECHNOLOGICZNY W SZCZECINIE 14. WYKORZYSTANIE METODY DEA W BADANIU EFEKTYWNOŚCITECHNICZNEJ UNIWERSYTETÓW WSTĘP 1. METODOLOGIA 2. BADANIE 3. EFEKTYWNOŚĆ UNIWERSYTETÓW W LATACH 2009-2011 PODSUMOWANIE LITERATURA NETOGRAFIA

Kod wydawnictwa: 978-83-65357-55-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl