DZIAŁALNOŚĆ INNOWACYJNA MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE
AGNIESZKA KUŚ
Wydawnictwo: UMK
Cena: 39.90 zł
35.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-231-4487-8
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2020 |
|
Rywalizacja gospodarcza w skali globalnej wymusza na krajach, regionach i przedsiębiorcach poszukiwania nowych źródeł przewagi konkurencyjnej. W literaturze przedmiotu dominuje pogląd, że oprócz zróżnicowanych działań podejmowanych przez władze międzynarodowe, krajowe czy same przedsiębiorstwa czynnikiem niezbędnym do wyjścia z trudności jest zwiększenie poziomu innowacyjności. Dynamizm zmian zachodzących we współczesnych organizacjach, zarówno w ich otoczeniu, jak i wewnętrznych strukturach, implikuje konieczność poszukiwania przez przedstawicieli nauk o zarządzaniu oraz praktyków biznesu nowych rozwiązań teoretycznych wyjaśniających efektywność organizacyjną. Skutkiem owych poszukiwań są próby konstruowania nowych paradygmatów zarządzania oraz odpowiednich do zmieniających się uwarunkowań modeli przedsiębiorstwa XXI wieku.
Przygotowana publikacja ma charakter teoretyczno-empiryczny. W części teoretycznej dokonano oceny istniejącego stanu wiedzy z zakresu problematyki działalności innowacyjnej przedsiębiorstw. Poza tym w pracy zidentyfikowano uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne towarzyszące prowadzeniu działalności innowacyjnej przez małe przedsiębiorstwa, które umożliwiły przeprowadzenie pogłębionych dociekań w części empirycznej monografii. Ostatecznie zaproponowano model wyjaśniający podejmowanie przez polskie małe przedsiębiorstwa działań innowacyjnych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Małe przedsiębiorstwa we współczesnej gospodarce
1.1. Wprowadzenie
1.2. Przedsiębiorstwo jako podstawowa jednostka systemu gospodarczego
1.3. Kryteria wyodrębniania małych podmiotów gospodarczych
Rozdział 2. Zarządzanie działalnością innowacyjną przedsiębiorstw
2.1. Wprowadzenie
2.2. Innowacje w przedsiębiorstwie - ramy teoretyczne
2.2.1. Pojęcie i typologia innowacji
2.2.2. Miejsce innowacji w wybranych koncepcjach teoretycznych
2.3. Proces zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie
2.4. Elementy kształtujące działalność innowacyjną przedsiębiorstw
2.4.1. Egzogeniczne i endogeniczne uwarunkowania działalności innowacyjnej
2.4.2. Źródła informacji dla działalności innowacyjnej
2.4.3. Bariery działalności innowacyjnej polskich przedsiębiorstw
Rozdział 3. Badania nad działalnością innowacyjną polskich małych przedsiębiorstw
3.1. Wprowadzenie
3.2. Metodyka badawcza
3.3. Charakterystyka próby badawczej
3.4. Ocena działalności innowacyjnej polskich małych przedsiębiorstw
Rozdział 4. Model działalności innowacyjnej małego przedsiębiorstwa
4.1. Wprowadzenie
4.2. Model koncepcyjny - założenia teoretyczne
4.3. Model ogólny - zmienne
4.4. Model ogólny - wyniki estymacji
Podsumowanie
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-231-4487-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.