INFORMATYKA W EDUKACJI. EDUKACJA INFORMATYCZNA A ROZWÓJ SPOŁECZEŃSTWA. KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ
red.ANNA BEATA KWIATKOWSKA, red.MACIEJ M. SYSŁO
Wydawnictwo: UMK
Cena: 39.90 zł
35.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-231-4437-3
390 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Kilka ostatnich miesięcy to dla całego społeczeństwa jedna wielka lekcja informatyki w zakresie zastosowania nowoczesnych technologii do prowadzenia nauki na odległość. Wszyscy zostaliśmy zaskoczeni i rzuceni na głęboka wodę w wyniku panującej epidemii koronawirusa. Po okresie poruszania się po omacku i wielkiej burzy mózgów na temat zdalnego nauczania, następuje czas na uporządkowanie działań: przedyskutowanie sukcesów i porażek oraz wyciągnięcie wniosków na najbliższą ale też dalszą przyszłość. Nie unikniemy dyskusji o transformacji szkoły - potrzebna jest możliwość przedstawiania wizji zmian na szerokim forum specjalistów, którym niewątpliwie od siedemnastu lat są uczestnicy konferencji IwE.
Materiały konferencyjne, które oddajemy w Państwa ręce są zatem również wyjątkowe. Z jednej strony mocno stąpamy w nich po ziemi, przemyślenia są głębsze i najbardziej aktualne, nierozerwalnie są związane z naszymi działaniami edukacyjnymi, doświadczeniami, ale też obawami o przyszłość szkoły i młodzieży.
SPIS TREŚCI
Kwiatkowska A.B., Sysło M.M., Wstęp
Wykłady
Diks K.. 16 lat matury z informatyki - podsumowanie i wyzwania na
przyszłość Duch W., Przegląd zastosowań edukacyjnych wykorzystujących
osiągnięta neuronauk
Dylak S., Programowanie jako humanistyczna kompetencja współczesności
Lew-Starowicz R., Zarządzanie zmianami w edukacji cyfrowej
Sysło M.M., O myśleniu na odległość
Ślęczek M., Programy partnerskie i rozwiązania IT dla sektora edukacji
Wystąpienia plenarne
Kształcenie informatyczne
Arłukowicz P., Blender jako narzędzie do wspomagania pracy nauczycieli przedmiotów ścisłych
Borkowicz B., Wpływ zdalnego nauczania na rozwój kompetencji przyszłego nauczyciela matematyki i informatyki
Borowiecka A., Olędzka K., Arkusz kalkulacyjny dla kreatywnych Bury T., Konkursy informatyczne w czasie pandemii
Dobosz M., Nauczanie informatyki na odległość - współczesne problemy i wyzwania edukacyjne
Gąsienica-Samek A., Jak pokierować ucznia zdolnego w szkole podstawowej na przykładzie InstaLogik
Jochemczyk W., Olędzka K., Relacyjna baza danych w arkuszu kalkulacyjnym
Ledóchowski Z., Podstawa programowa z informatyki już na każdym etapie kształcenia
Perekietka P., Łamigłówki algorytmiczne w szkole ponadpodstawowej
Swacha J., Kurs języka Python 3 w formule MOOC: implementacja i wstępna ewaluacji
Edukacja w czasach zarazy
Andrzejewski D., Wrzesińska Szóstka w chmurze - doświadczenia i wyzwania szkoły w zmianie.
Gajewski R.R., Edukacja pandemiczna: lessons learned
Koneczniak G., Nauczanie literacko-edytorskie zdalne - analiza przypadku
Moczkodan R., Kreatywność i e-learning -jakie elementy procesu kreatywnego można przenieść do sieci
Pokrzycka L, Nauczanie zdalne na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna UMCS w czasach epidemii koronawirusa
Słowik M., Edukacja on-line w opinii dzieci, rodziców i nauczycieli
Szymkowiak A., Ankiewicz-Jasińska E., Nauczanie na odległość w szkole ponadpodstawowej w ZSM nr 1 w Bydgoszczy
Metody i narzędzia
Ablewski P., Wykorzystanie narzędzi programistycznych do wspierania zajęć zdalnych
Błasiak R., Platforma LNU - technologia dla nauczyciela Informatyki
Kozłowska E., Komputer w laboratorium vs laboratorium w komputerze
Kwiatkowski M., Szkolne radio internetowe
Nowakowski Z., Eksperyment pedagogiczny - technik robotyki
Piwiński M., Kształcenie oraz praca zdalna z wykorzystaniem technologii teleinformatycznych
Szalach A., Eytracking w procesie ewaluacji systemów e-leamingowych
Varia
Czart K., Astronomia w edukacji i popularyzacji z wykorzystaniem narzędzi online
Warsztaty
Biszczuk J., Samulska A., SQL na maturze
Grabowska A., Czają A., Kozłowska E., Zieliński J., CoLED - oferta
szkoleń online Grzybowska A., Kawecka E., Pryłowska-Nowak, E., Planujemy
przyszłość - Future Space
Grzybowska A., Kranas W., Gry planszowe: MOON i Łucznicy z NAND wspomagają nauczanie informatyki
Jurkiewicz A., Python - nauka i zabawa
Klimas R., Wirtualne laboratoria informatyczne dla szkół przy użyciu Azure Lab Services
Piotrowski D. M., TimelineJS, czyli opowieści cyfrowe i otwarte zasoby edukacyjne oparte na osi czasu
Pryłowska-Nowak E., Wirtualne muzea i galerie w edukacji zdalnej
Szymala E., Serwis exeBOOK.pl z zasobami do realizacji podstawy przedmiotu
Informatyka w modelu zdalnym - wolne zasoby od nauczycieli dla nauczycieli
Woronowicz P., Egzaminy ECDL w dobie zdalnego nauczania
Kod wydawnictwa: 978-83-231-4437-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.