Dodano produkt do koszyka

Promocja

INFORMACJA ŚRODOWISKOWA OPARTA NA OCENIE CYKLU ŻYCIA W ZARZĄDZANIU PRODUKTAMI

INFORMACJA ŚRODOWISKOWA OPARTA NA OCENIE CYKLU ŻYCIA W ZARZĄDZANIU PRODUKTAMI

JOANNA WITCZAK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W POZNANIU

Cena: 45.90 zł 41.31 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8211-018-0

239 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Podjęty w pracy temat jest aktualny i trafnie dobrany, wiąże się m.in. ze zwiększającą się świadomością ekologiczną konsumentów i dynamicznie rozwijającym się rynkiem dóbr ekologicznych. [...] Wkład pracy Autorki obejŞmuje zarówno przegląd aktualnej literatury w zakresie stosowania LCA i PEF do ekoznakowania, jak i ocenę skuteczności działań marketingu produktów ekologicznych oraz badania własne, prowadzone w grupie 90 respondentów, tj. neuromarketingowe z wykorzystaniem okulografu. [...] Dzięki temu zidentyfikowano korzyści dla biznesu, społeczeństwa i środowiska w przypadku, gdy informacja dotyczącą wprowadzanych rozwiązań proekologicznych jest wiarygodna i pozwala na zbudowanie zaufania konsumentów.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Joanny Kulczyckiej

Problematyka poruszana w pracy wpisuje się w aktualny i istotny nurt prac o charakterze naukowym i aplikacyjnym w zakresie powiązania decyzji przedsiębiorstwa oraz wyborów konsumenckich z informacjami środowiskowymi o produktach. [...] Połączenie oceny cyklu życia z kształtowaniem produktów jawi się jako jedyny kompleksowy sposób wejścia na ścieżkę zrównoważonej produkcji i konsumpcji. Zaproponowane podejście [...] eksploruje możliwości zastosowania wyników oceny w praktyce oraz bada nowe formy ich wykorzystania, które mogą mieć większy potencjał dotarcia do konsumentów i być gotowym schematem do opracowania przez producentów. Stanowi to najważniejszy aspekt nowatorski pracy i przekłada się na wkład w rozwój nauki.
Z recenzji wydawniczej dr. hab. Tomasza Nitkiewicza

SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Perspektywy rozwoju rynku produktów ekologicznych
1.1. Postrzeganie produktów ekologicznych przez konsumentów
1.2. Praktyki i inicjatywy kształtujące rynek produktów ekologicznych
1.3. Stan obecny oraz potencjał rozwoju rynku produktów ekologicznych
1.4. Istota i definiowanie rynku produktów ekologicznych

2. Rola i znaczenie informacji środowiskowej w komunikacji marketingowej
2.1. Istota i pojęcie komunikacji marketingowej
2.2. Reklama jako źródło informacji środowiskowej
2.3. Wybrane środowiskowe kampanie reklamowe
2.4. Postrzeganie informacji na temat oddziaływania produktów na środowisko
2.5. Etykieta jako główne źródło informacji środowiskowej o produkcie

3. Myślenie kategoriami cyklu życia w kształtowaniu jakości produktów
3.1. Pomiar i ocena efektywności środowiskowej produktów
3.2. Jakość jako determinanta postrzegania produktów
3.3. Jakość produktu w myśleniu kategoriami cyklu życia

4. Wpływ etykiet środowiskowych opartych na ocenie cyklu życia na postrzeganie
produktów
4.1. Wykorzystanie wyników badań LCA w komunikacji środowiskowej
4.2. Metodyka badania własnego dotyczącego etykiet środowiskowych
4.3. Etykiety środowiskowe oparte na ocenie cyklu życia produktu i ich postrzeganie
4.4. Wpływ obecności etykiet środowiskowych na opakowaniu płynu do prania na
postrzeganie produktu i decyzje zakupowe konsumentów
4.5. Wpływ obecności etykiet środowiskowych na opakowaniu mięsa na postrzeganie produktu i decyzje zakupowe konsumentów
4.6. Wpływ obecności etykiet środowiskowych na ekranie telewizora na postrzeganie produktu i decyzje zakupowe konsumentów
4.7. Wpływ obecności etykiet środowiskowych na T-shircie na postrzeganie produktu i decyzje zakupowe konsumentów

5. Znaczenie informacji środowiskowej w budowaniu przewagi konkurencyjnej
5.1. Zrównoważona marka jako czynnik przewagi konkurencyjnej 15
5.2. Cele przedsiębiorstwa w kontekście zrównoważonego rozwoju li
5.3. Wyzwania i perspektywy rozwoju marketingowej komunikacji środowiskowej

Zakończenie
Załączniki
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Environmental information based on Life Cyde Assessment (LCA) in the aspect of
product management (Summary)

Kod wydawnictwa: 978-83-8211-018-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl