Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
HUMANISTYCZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
BARBARA MAZUR

Wydawnictwo: POLITECHNIKA LUBELSKA
Cena: 69.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 16.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7947-600-8
stron: 177
format: B5
oprawa: miękka
rok wydania: 2024
Współczesny świat oczekuje od biznesu odpowiedzialnych społecznie działań. Wyniki takich działań determinują społeczną efektywność biznesu. Jej wyrazem jest stosowanie przez przedsiębiorstwa zasad, polityk i praktyk związanych z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility - CSR). CSR na poziomie menedżera, która jest przedmiotem analizy w niniejszej monografii, wiąże się z uznaniem, że menedżerowie mają wolny wybór w podejmowaniu decyzji. Mogą oni z niego korzystać w celu zrealizowania społecznych zobowiązań przedsiębiorstwa i osiągnięcia społecznie odpowiedzialnych wyników. Wyniki te zależą od stosowania przez menedżerów humanistycznych zasad w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
Mając na uwadze istotność oraz aktualność kwestii związanych ze społecznym zaangażowaniem przedsiębiorstw, za cel niniejszego opracowania przyjęto wskazanie możliwości tkwiących w działaniach na rzecz CSR na poziomie dyskrecjonalności menedżera. Dowiedziono, że dyskrecjonalność menedżerska w powiązaniu z humanistycznym stylem zarządzania prowadzi do rozwoju humanistycznej odpowiedzialności biznesu. By uwydatnić humanistyczne podejście do biznesu, zestawiono je z podejściem ekonomicznym. Zaprezentowano zasadnicze różnice w ich założeniach co do natury człowieka i wskazano na odmienność uznawanych w obydwu paradygmatach wartości i tworzonych w ich obrębie kultur organizacyjnych.
Zarządzanie oparte na paradygmacie ekonomicznym istoty człowieka upatruje w pojęciu homo oeconomicus gwaranta racjonalnej ekonomiczności ludzkich działań. Dla zarządzania humanistycznego natomiast właściwa jest koncepcja zoon politikon, odwołująca się do człowieka jako istoty dążącej do pełnego i aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym. Wartości specyficzne dla zarządzania humanistycznego mają charakter wartości interpersonalnych i moralnych, podczas gdy wartości właściwe dla zarządzania ekonomicznego są ze swej natury intrapersonalne i kompetencyjne. Oba paradygmaty tworzą kultury organizacyjne o odmiennych orientacjach. Sposób postrzegania istoty ludzkiej oraz preferencje wartości i wynikających z nich orientacji kultur organizacyjnych wpływają na wyniki dyskrecjonalnych działań menedżerów w sferze społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Ta z kolei wpływa na jego społeczną efektywność.
Treści zawarte w niniejszej monografii wiążą problematykę CSR z humanistycznym nurtem w zarządzaniu. Mogą one służyć do poszukiwania odpowiedzi na pytanie, co należy zmienić w sposobie myślenia o zarządzaniu, by było ono bardziej efektywne ekonomicznie, ale także bardziej efektywne w wymiarze społecznym. W monografii wskazany został jeden z możliwych sposobów osiągnięcia tego celu poprzez zastosowanie w praktyce menedżerskiej koncepcji humanistycznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, realizowanej na indywidualnym poziomie CSR. By koncepcja humanistycznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa znalazła szersze zastosowanie w praktyce życia gospodarczego, edukację menedżerską należałoby skierować na bardziej humanistyczne tory.
Kod wydawnictwa: 978-83-7947-600-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.