FUNKCJONALIZM PEDAGOGICZNY zarys koncepcji
JÓZEF JURA
Wydawnictwo: WSCiL
Cena: 35.60 zł
32.04 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-89226-56-3
oprawa: miękka Rok wydania: 2008 |
|
W historii rozwoju myśli pedagogicznej, zwłaszcza drugiej połowy XX dostrzegą się zjawisko zarysowującego się kryzysu koncepcji kształcenia. Wśród różnych orientacji szczególnie nośne naukowo okazały się dwa skrajne stanowiska:idea wszechstronnego rozwoju osobowości oraz koncepcja utylitaryzmu, a nawet instrumentalizmu pedagogicznego. Między tymi orientacjami pojawiło się wiele koncepcji pośrednich, dotyczących funkcji szkoły w strukturze społecznej, teorii doboru treści i metod kształcenia itd. Poszukiwania te są zapewne pochodnymi określonych wymuszeń, wynikających przede wszystkim ze świadomości dysfunkcjonalności niektórych istniejących rozwiązań, pojawiających się ograniczeń, a także narastających, jakościowo innych wymagań przyszłości.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1.ROZWÓJ ORIENTACJI FUNKCJONALNEJ
1.1.Funkcjonalizm psychologiczny
1.2.Funkcjonalizm antropologiczny
1.3.Funkcjonalizm socjologiczny
ROZDZIAŁ 2.PODSTAWY PEDAGOGICZNEJ KONCEPCJI FUNKCJONALNEJ
2.1.Pedagogiczne przesłanki funkcjonalizmu
2.2.Kodyfikacja zasadniczych pojęć
2.3.Idea pedagogicznej koncepcji funkcjonalnej
ROZDZIAŁ 3.PEDAGOGICZNE PRZESŁANKI FUNKCJONALIZMU
3.1.Funkcje syslcmu kształcenia
3.2.Funkcjonalna interpretacja wiedzy
3.3.Analiza funkcjonalna
ZAKOŃCZENIE
LITERATURA
Kod wydawnictwa: 978-83-89226-56-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.