FUNDACJE KORPORACYJNE W POLSCE JAKO FORMA DZIAŁALNOŚCI FILANTROPIJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW
MONIKA KWIECIŃSKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU
Cena: 44.90 zł
40.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7695-864-4
219 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Rozważania podejmowane w monografii oraz prace badawcze przeprowadzone na jej potrzeby ukierunkowano na wyjaśnienie, uwzględniając perspektywę filantropii korporacyjnej, motywów i mechanizmów tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych oraz ich relacji z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce. Praca zawiera analizę i syntezę teorii i praktyki filantropii korporacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem fundacji korporacyjnych na świecie, syntezę praktyki ich tworzenia, funkcjonowania i ich relacji z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce, a także wnioski wynikające z odniesienia polskiej praktyki kształtowania fundacji korporacyjnych do praktyki i teorii na świecie.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Istota filantropii korporacyjnej oraz wybrane elementy charakterystyki jej aktualnego stanu w praktyce zarządzania na świecie
1.1. Filantropia korporacyjna - geneza, pojęcia i podejścia do definiowania zjawiska
1.2. Motywy działań filantropijnych przedsiębiorstw - podstawowe pola eksploracji
1.3. Filantropia korporacyjna jako przedmiot zarządzania
1.4. Filantropia korporacyjna na świecie - analiza skali zjawiska w świetle dostępnych danych
2. Podstawy teoretyczne filantropii korporacyjnej
2.1. Filantropia korporacyjna w ekonomicznych teoriach przedsiębiorstwa
2.2. Filantropia korporacyjna z perspektywy nauk o zarządzaniu
2.3. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako podstawa eksplanacji filantropii korporacyjnej
2.4. Synteza diagnozy stanu wiedzy poznawczej o filantropii korporacyjnej w ekonomicznych teoriach przedsiębiorstwa i naukach o zarządzaniu
3. Praktyka tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych i relacji z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce
3.1. Założenia metodologiczne postępowania badawczego
3.2. Motywy i cele tworzenia fundacji korporacyjnych w Polsce
3.3. Struktura prawno-organizacyjna fundacji korporacyjnych w Polsce
3.4. Funkcjonowanie fundacji korporacyjnych w Polsce i warunki jego realizacji
3.5. Korzyści, problemy i zagrożenia w relacjach fundacji korporacyjnych z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce
4. Odniesienie polskiej praktyki tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych i ich relacji z podmiotami założycielskimi do stanu praktyki i teorii na świecie
4.1. Synteza teorii i praktyki filantropii korporacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia i funkcjonowania fundacji korporacyjnych jako formy filantropii korporacyjnej na świecie
4.2. Synteza praktyki tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych i ich relacji z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce
4.3. Polska praktyka kształtowania fundacji korporacyjnych na tle praktyki i teorii na świecie
Zakończenie
Załącznik 1
Kwestionariusz badania skierowany do fundacji
Załącznik 2
Kwestionariusz ankiety skierowany do przedsiębiorstw tworzących fundacje
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Summary
Kod wydawnictwa: 978-83-7695-864-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.