Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
FILOZOFICZNE I METODOLOGICZNE PODSTAWY WSPÓŁCZESNYCH ANALIZ STATYSTYCZNYCH
JÓZEF POCIECHA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE
Cena: 64.90 zł
58.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7252-888-9
stron: 172
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2023
Książka jest efektem studiów autora i jego przemyśleń nad filozoficznymi i metodologicznymi podstawami prowadzenia współczesnych analiz statystycznych. Jego intencją było połączenie w jedną całość problematyki filozoficznej, statystycznej oraz informatycznej prowadzenia tego typu analiz. Z tego względu pracę rozpoczęto od przedstawienia możliwości rozumienia prawdy jako rezultatu przeprowadzonych badań empirycznych. Szeroko omówiono filozoficzne i metodologiczne założenia dokonywania tego typu analiz oraz zarysowano wyzwania stojące przed współczesnymi badaniami statystycznymi. Obecnie są one związane z analizą dużych zbiorów danych oraz z zastosowaniem do tego celu modeli opartych na sztucznej inteligencji.
Szczególne znaczenie mają w tym zakresie systemy sztucznej inteligencji, które automatycznie poprawiają się na skutek poznawania coraz bardziej aktualnych i obszerniejszych danych, co jest nazywane uczeniem maszynowym. Jeżeli uczenie maszynowe opiera się na przyjęciu indeterministycznego, a co za tym idzie – probabilistycznego charakteru powiązań pomiędzy elementami badanej rzeczywistości, to staje się ono uczeniem statystycznym. W pracy zwrócono uwagę na istotę uczenia statystycznego oraz na zasady jego prowadzenia. W efekcie sformułowano paradygmat uczenia statystycznego, który jest nowszy i szerszy w odniesieniu do prowadzenia badań statystycznych niż dominujący dotychczas paradygmat wnioskowania statystycznego.
Końcowa część pracy poświęcona została przeglądowi metod nadzorowanego uczenia statystycznego, gdyż stanowią one dobry przykład połączenia klasycznych metod statystycznych z metodami wywodzącymi się z informatyki.
Kod wydawnictwa: 978-83-7252-888-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.