Dodano produkt do koszyka

Promocja

EUROPEJSKI RYNEK USŁUG BANKOWYCH

EUROPEJSKI RYNEK USŁUG BANKOWYCH

red.EWA MIKLASZEWSKA, red.MATEUSZ FOLWARSKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE

Cena: 49.90 zł 44.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7252-758-5

270 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Celem podręcznika jest dostarczenie czytelnikowi aktualnej wiedzy o zmianach w otoczeniu bankowym, jak również analiza wyzwań stojących przed bankami w zakresie sprawnego i bezpiecznego kształtowania oferty produktowej. Autorzy poszczególnych rozdziałów dokonali analizy polskiego rynku bankowego w kontekście zmian na rynku Unii Europejskiej, silnie wpływających na dynamikę i procesy zachodzące w bankach działających na polskim rynku.Praca jest podzielona na dwie części. W pierwszej części omówiono zagadnienia związane z ewolucją systemów regulacyjnych i nadzorczych oraz kształtowaniem sieci bezpieczeństwa na rynku bankowym. Podjęto również rozważania o kondycji sektora bankowego krajów Unii Europejskiej - pod względem jego stabilności, efektywności i ochrony konsumenta na rynku usług finansowych. W części drugiej poddano analizie nowe produkty i usługi na rynku europejskim, ewolucję kanałów i podejść marketingowych, kwestie budowania modeli biznesowych przez banki, zagadnienia związane z zarządzaniem ryzykiem instytucji kredytowych oraz ewolucją w zarządzaniu strategicznym przez współczesny bank. Omówione zostały również rachunkowe aspekty zmian w zakresie instrumentów finansowych.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Część I

Architektura rynku bankowego w Unii Europejskiej 1. Nowe regulacje w bankowości europejskiej1.1. Źródła regulacji w bankowości1.2. Typy regulacji1.2.1. Regulacje ostrożnościowe1.2.2. Regulacje nadzorcze i unia bankowa1.3. Regulacje dotyczące rynku usług bankowych2. Sieć bezpieczeństwa finansowego w perspektywie Unii Europejskiej2.1. Przyczyny podatności banków na ryzyko systemowe2.2. Przesłanki istnienia sieci bezpieczeństwa finansowego2.3. Stabilność finansowa jako cel polityki publicznej2.4. Podział kompetencji w ramach sieci bezpieczeństwa finansowego2.5. Ryzyko i koszty funkcjonowania sieci bezpieczeństwa finansowego3. Stabilność i efektywność sektora bankowego Unii Europejskiej3.1. Stabilność finansowa banków w Unii Europejskiej3.2. Stabilność finansowa a banki istotne systemowo w Unii Europejskiej3.3. Znaczenie i pomiar efektywności działalności bankowej3.4. Analiza efektywności sektorów bankowych w Unii Europejskiej4. Ochrona konsumenta usług finansowych w Unii Europejskiej4.1. Uwagi ogólne4.2. Prawne uwarunkowania ochrony konsumenta4.3. Instytucjonalna ochrona konsumenta

Część II

Rozwój produktów i usług bankowych w Unii Europejskiej 5. Procesy zarządzania strategicznego w bankach5.1. Charakterystyka procesu zarządzania strategicznego5.2. Poziomy zarządzania strategicznego5.3. Strategie konkurencji w zmiennym otoczeniu5.4. Otoczenie zewnętrzne i środowisko wewnętrzne banku6. Zarządzanie ryzykiem w działalności instytucji kredytowych6.1. Definicje i rodzaje ryzyka6.2. Etapy, metody i struktura procesu zarządzania ryzykiem7. Ewolucja produktów i usług bankowości detalicznej7.1. Rachunek bankowy i produkty związane z rachunkiem bankowym7.2. Usługi depozytowe oferowane klientom indywidualnym7.3. Kredyt i produkty kredytowe7.4. Rozwój systemów płatności8. Produkty bankowości inwestycyjnej i prywatnej dla klientówindywidualnych8.1. Europejska bankowość inwestycyjna8.2. Europejska bankowość prywatna8.3. Innowacje produktowe9. Instrumenty finansowe w ujęciu standardów rachunkowości w bilansach banków, ich kategoryzacja i wycena9.1. Uwagi ogólne9.2. Instrumenty finansowe w ujęciu standardów rachunkowości9.3. Klasyfikacja instrumentów finansowych ujętych w sprawozdaniu z sytuacji finansowej (w bilansie) banku9.4. Problem wyceny instrumentów finansowych ujętych w sprawozdaniu z sytuacji finansowej (w bilansie) banku9.5. Problem wyceny instrumentów finansowych ujętych w skonsolidowanych sprawozdaniach z sytuacji finansowej wybranych bankowych grup kapitałowych9.6. Podsumowanie10. Wyzwania w marketingu usług bankowych10.1. Rola banku jako pośrednika finansowego10.2. Ewolucja marketingu usług bankowych10.3. Segmentacja rynku klientów usług finansowych10.4. Kanały dystrybucji wykorzystywane przez banki10.5. Zagrożenia występujące w bankowości elektronicznej11. Ewolucja modelu biznesowego banków w okresie pokryzysowym11.1. Zmiany zachodzące w otoczeniu banków11.2. Czynniki wpływające na wybór modelu biznesowego banku11.3. Wpływ kryzysu finansowego na model biznesowy banków11.4. Wpływ złożoności operacyjnej na model biznesowy banków11.5. Rola różnorodności modeli świadczenia usług bankowych11.6. Podsumowanie

Literatura Spis tabel Spis rysunków

Kod wydawnictwa: 978-83-7252-758-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl