ELEKTRONICZNE GŁOSOWANIE W OPINIACH POLAKÓW. PODSTAWY I POGLĄDY NA TEMAT E-VOTING
MAGDALENA MUSIAŁ-KARG
Wydawnictwo: WNPID UAM
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-66740-06-8
format: A5 oprawa: miękka Rok wydania: 2020 |
|
Elektroniczne głosowanie jako innowacyjne narzędzie udziału w wyborach i referendach jest rozwiązaniem coraz częściej dyskutowanym w wielu państwach Europy i świata. Idea wdrożenia e-voting (szczególnie w formie zdalnego głosowania przez internet - i-voting) stała się popularna w wielu państwach jako naturalne następstwo rozwoju technologicznego i procesów cyfryzacji. Pandemia Covid-19 stała się także istotnym bodźcem podejmowania działań, zmierzających do wdrożenia e-voting.
Tematem rozważań w niniejszej pracy są zmiany, jakie dotykają współczesne demokracje w wyniku zastosowania ICT, ze szczególnym uwzględnieniem procedur głosowania w wyborach. Przedmiotem analizy empirycznej są poglądy i deklarowane postawy Polaków na temat elektronicznego głosowania (szczególnie w formie online voting) rozpatrywane z perspektywy różnych zmiennych o charakterze demograficznym i politycznym.
Prezentowane wyniki badań mają więc znaczenie nie tylko dla rozwoju nauki w kontekście wyzwań stojących przed współczesną demokracją, ale są także ważne dla samych wyborców, stanowiąc jednocześnie istotną wskazówkę dla elit politycznych tworzących prawo wyborcze czy specjalistów kształtujących systemy głosowania online.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Głosowanie elektroniczne jako przedmiot badań
1.1. Wpływ nowych technologii na demokrację
1.2. Głosowanie elektroniczne w literaturze przedmiotu
1.3. Elektroniczne głosowanie - próba zdefiniowania
1.4. Motywy implementacji głosowania elektronicznego
1.5. Głosowanie elektroniczne w Polsce
1.5.1. E-głosowanie w polskim prawie wyborczym
1.5.2. E-votingw Polsce- pierwsze doświadczenia
Metodologia
2.1. Projektowanie badania
2.2. Dobór i charakterystka próby
2.3. Hipotezy badawcze
2.4. Wskazanie analizowanych pytań i twierdzeń
2.5. Metody analizy statystycznej
Elektroniczne głosowanie w opiniach Polaków. Analiza wyników badań
3.1. Analiza danych według zmiennych demograficznych
3.1.1. Podstawowe statystyki opisowe mierzonych zmiennych
ilościowych
3.1.2. Płeć respondentów a postawy względem głosowania przez
internet
3.1.3. Wiek respondentów a postawy względem głosowania przez
internet
3.1.4. Wykształcenie respondentów a postawy względem różnych
form e-głosowania
3.1.5. Miejsce zamieszkania respondentów a postawy względem
głosowania przez internet
3.1.6. Województwo zamieszkania respondentów a poglądy na temat
głosowania przez internet
3.1.7. Status zawodowy respondentów a poglądy
na temat głosowania przez internet
3.2. Analiza danych według zmiennych politycznych
3.2.1. Sposób głosowania w wyborach 2015 r. a poglądy na temat
głosowania przez internet
3.2.2. Poglądy polityczne a postawy względem głosowania przez
internet
3.2.3. Sposób głosowania w momencie badania (wiosna/lato 2018)
a postawy względem głosowania przez internet
3.2.4. Udział w wyborach do Sejmu i Senatu a postawy względem
głosowania przez internet
3.3. Wskaźniki poparcia dla e-voting
3.3.1. Analiza czynnikowa oraz analiza rzetelności
3.3.2. Analizy z poziomem wskaźnika poparcia dla e-voting
Wnioski
Bibliografia
Wykaz tabel
Wykaz rysunków
Wykaz wykresów
Załącznik. Kwestionariusz ankiety
Załącznik. Informacja o projekcie
Kod wydawnictwa: 978-83-66740-06-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.