Dodano produkt do koszyka

Promocja

ELASTYCZNOŚĆ W BIZNESIE SKUTECZNA ADAPTACJA

ELASTYCZNOŚĆ W BIZNESIE SKUTECZNA ADAPTACJA

red.nauk.TERESA PAKULSKA

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 54.00 zł 48.60 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-343-0

218 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Celem badań podjętych w monografii jest ocena zarówno umiejętności dostosowania organizacji (przedsiębiorstw lub instytucji) reprezentujących różne rodzaje działalności do zidentyfikowanych wyzwań, jak i ich następstw w postaci zmian relacji z otoczeniem oraz struktur i procesów wewnątrz. Realizacji tego zamierzenia służyły podjęte przez badaczy zagadnienia, dotyczące reakcji przedsiębiorstw na oddziaływanie konkurencyjnego otoczenia. Znalazło to odzwierciedlenie w prezentacji bezpośrednich relacji organizacji z otoczeniem, postrzeganych jako efekt elastycznych zachowań konkurencyjnych, chociaż różnie ujętych, tj. analizowanych przez pryzmat relacji z otoczeniem w kontekście asymetrii informacji (rozdział 1), opodatkowania dochodów przedsiębiorstw (rozdział 2) oraz negocjacji (rozdział 3). Relacje z otoczeniem, ogniskujące uwagę na rywalizacji pomiędzy konkurentami danej branży, są kontynuowane w kolejnych dwóch rozdziałach (4 i 5). Z kolei przejawom oceny wpływu impulsów o egzogenicznym charakterze na struktury i procesy biznesowe wewnątrz organizacji jest poświęcony rozdział 6, a także 7, w którym kwestie ich wpływu na rozwój instytucji, jaką stanowi miasto (traktowane jako analog przedsiębiorstwa), omówiono na przykładzie technologii informacyjno-komunikacyjnych. Zagadnienia te przedstawiono w częściach I i II monografii, podczas gdy część III obejmuje obszerny rozdział współautorski, poświęcony tematyce elastyczności przedsiębiorstwa rozpatrywanej w kontekście kultury ryzyka powiązanego z niestabilnością i ze zmiennością otoczenia.Podjęta w ostatnim rozdziale problematyka kultury ryzyka stała się przedmiotem rozważań zarówno o teoretycznym, jak i praktycznym charakterze. W pierwszym przypadku Autorzy odnieśli się zarówno do niejednoznaczności pojęć i klasyfikacji kultury ryzyka, metod pomiaru i oceny, jak też osadzenia zagadnienia w obszarze nauk o zarządzaniu. Próba ukazania wieloaspektowości i złożoności tego zjawiska w warstwie praktycznej została podjęta poprzez prezentację wybranych aspektów kultury ryzyka, w tym odnoszących się do: przedsiębiorstw branż naftowej i windykacyjnej, przestępstw karuzelowych, kanałów dystrybucji usług bankowych i zarządzania łańcuchem dostaw. Z zaprezentowanych studiów przypadku wynika, że czynniki zidentyfikowane przez Radę Stabilności Finansowej (Financial Stability Board - FSB) i przywołane w warstwie teoretycznej, tj. dotyczące tzw. zdrowej kultury ryzyka ("przykład z góry", odpowiedzialność, efektywna komunikacja i dyskusja oraz zachęty), kształtują nie tylko kulturę ryzyka, ale także elastyczność organizacji jako całości.Zagadnienia niestabilności otoczenia i jego wpływu na elastyczność zachowań organizacji (również w kontekście kultury ryzyka), podnoszone w pracach młodych naukowców Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH i analizowane na wybranych przykładach, wniosły ważne dla analizy elastyczności w biznesie elementy i mogą stanowić cenny punkt odniesienia dla wielu badań w tym zakresie.SPIS TREŚCITeresa PakulskaWprowadzenieCZĘŚĆ IELASTYCZNOŚĆ W RELACJACH Z OTOCZENIEMMarta Kijuk1.Oferta cenowa bankowości transakcyjnej: asymetria informacji a elastycznośćWstęp1.1. Asymetria informacji w bankowości transakcyjnej1.2. Modele tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor prywatny a sektor publiczny1.2.1. Model tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor prywatny1.2.2. Model tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor publiczny1.2.3. Konkluzja1.3. Studium empiryczne: analiza przykładowego ogłoszenia przetargowego klienta publicznego - miasto ŁódźPodsumowanieBibliografiaJakub Warnieło2. Wpływ otoczenia prawnopodatkowego na działalność międzynarodowych przedsiębiorstw gospodarki cyfrowejWstęp2.1. Definicja gospodarki cyfrowej2.2. Gospodarka cyfrowa a międzynarodowe prawo podatkowe2.3. Środki prawne mające na celu sprawiedliwe opodatkowanie gospodarki cyfrowej, stosowane w poszczególnych państwach2.4. Zmiany dotyczące definicji stałego zakładu2.4.1. Indie2.4.2. Izrael2.4.3. Słowacja2.5. Wprowadzenie podatków obrotowych od przychodów osiąganych z wykorzystaniem technologii cyfrowych2.5.1. Indie - podatek wyrównawczy2.5.2. Włochy - podatek od transakcji cyfrowych2.5.3. Węgry - podatek reklamowy2.5.4. Francja - podatek od rozpowszechniania treści audiowizualnychPodsumowanieBibliografiaLuiza Nowacka3. Elastyczność w negocjacjach jako podstawa porozumienia w biznesieWstęp3.1. Czynniki wpływające na efektywność negocjacji3.2. Tło historyczne a teoria negocjacji3.3. Elastyczność w negocjacjach a skuteczność w osiąganiu celów w ujęciu teoretycznym3.4. Elastyczność w negocjacjach w ujęciu praktycznymPodsumowanieBibliografiaKatarzyna Plewka4. Architektura sieci oddziałów bankowych w Polsce w świetle zmieniających się trendów wykorzystania bankowych kanałów dystrybucjiWstęp4.1. Oddziały bankowe jako główny kanał dystrybucji usług bankowych4.2. Metodyka i próba badawcza4.3. Wyniki badania4.4. Wyzwania związane z optymalizacją sieci oddziałów bankowychPodsumowanieBibliografiaMaciej Mróz5. Strategie funkcjonowania wybranych przedsiębiorstw z branży naftowej w świetle zmiennych cen ropy naftowejWstęp5.1. Zmienność cen ropy naftowej5.2. Charakterystyka sektora naftowego w Polsce5.2.1. Upstream5.2.2. Downstream5.3. Strategie spółekPodsumowanieBibliografiaCZĘŚĆ IIELASTYCZNOŚĆ W STRUKTURACH I PROCESACH BIZNESOWYCHMarcin Witkowski6. Doskonalenie systemu wynagradzania w realizacji celów przedsiębiorstw w zmiennych warunkach gospodarczychWstęp6.1. Strategiczna rola ZKL w przedsiębiorstwie6.2. System wynagradzania jako narzędzie realizacji polityki ZKL6.3. Skuteczność organizacji jako kontekst i pożądany efekt wprowadzania zmian w systemach zarządzania, w tym systemach ZKL6.4. Doskonalenie systemu wynagradzania w zmiennym otoczeniu gospodarczymPodsumowanieBibliografiaMirosław Jurdeczka7. Inteligentne miasta: znaczenie wybranych technologii informacyjno-komunikacyjnych w rozwoju miastWstęp7.1. Inteligentne miasto - przegląd definicji7.2. Duże zbiory danych, otwarte dane i otwarty rząd jako technologiczne fundamenty inteligentnego miasta7.2.1. Duże zbiory danych (big data)7.2.2. Otwarte dane (open data)7.2.3. Otwarty rząd (open government)7.3. Inteligentne miasto a zrównoważony rozwój7.4. Inteligentne miasto - płaszczyzny interakcji i rola otwartych danychPodsumowanieBibliografiaCZĘŚĆ IIIELASTYCZNOŚĆ W KONTEKŚCIE KULTURY RYZYKAMarcin Grzelak, Mirosław Jurdeczka, Marta Kijuk, Maciej Mróz, Katarzyna Plewka, Jakub Warnieło, Sebastian Wieczorek, Marcin Witkowski8. Znaczenie kultury ryzyka dla funkcjonowania organizacji - studia przypadkuWstęp8.1. Metody pomiaru i oceny kultury ryzyka8.2. Podejście typu GRC jako system zarządzania stymulujący kulturę ryzyka8.2.1. Źródła i następstwa kultury ryzyka8.2.2. Założenia podejścia Governance, Risk Management and Compliance8.2.3. Wdrożenie zmiany w organizacji jako warunek skuteczności podejścia GRC w stymulowaniu kultury ryzyka8.3. Kultura ryzyka a bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw branży naftowej8.3.1. Reputacja przedsiębiorstwa a kultura ryzyka8.3.2. Systemy zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwach naftowych8.4. Ryzykowna gra kulturą ryzyka na przykładzie przedsiębiorstw z branży windykacyjnej8.4.1. Specyfika przedsiębiorstw z branży windykacyjnej8.4.2. Wyzwania pomiaru i analizy kultury ryzyka8.4.3. Ryzykowna gra kulturą ryzyka podmiotów z branży windykacyjnej8.5. Efekty zarządzania kulturą ryzyka na przykładzie działań związanych z uniknięciem nieświadomego udziału w przestępstwach karuzelowych8.5.1. Ryzyka związane z uczestnictwem w przestępstwach karuzelowych8.5.2. Istota przestępstw karuzelowych8.5.3. Efekty zarządzania kulturą ryzyka w związku z przestępstwami karuzelowymi8.6. Kultura ryzyka w świetle zmieniających się trendów wykorzystania kanałów dystrybucji usług bankowych8.6.1. Czynniki egzogeniczne kultury ryzyka jako fundament decyzji biznesowych8.6.2. Innowacyjne usługi bankowe a wyzwania dla sektora bankowego w kontekście ryzyka decyzji biznesowych8.7. Kultura ryzyka w zarządzaniu łańcuchem dostawPodsumowanieBibliografiaZakończenie - rekomendacje dla praktyki

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-343-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl