EDUKACJA NIEFORMALNA WOBEC OBYWATELSKOŚCI
KAZIMIERZ CZERWIŃSKI
Wydawnictwo: UNIWERSYTET KAZIMIERZA WIELKIEGO W BYDGOSZCZY
Cena: 39.90 zł
35.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
Problematyka monografii skupiona jest wokół kontekstu, specyfiki i edukacyjnego potencjału doświadczeń obywatelskich. Autor przedstawia kontekst funkcjonowania obywatela, jakim jest demokratyczny ład społeczny. Jest on prezentowany w szerokiej multidyscyplinarnej perspektywie. Na tym tle omawiana jest specyfika społeczeństwa obywatelskiego jako "soli" ładu demokratycznego i podjęta dyskusja na temat istoty i specyfiki kompetencji obywatelskich. Na tej podstawie zaproponowane są pola podmiotowych doświadczeń dorosłych sprzyjających nabywaniu i aktualizowaniu tych kompetencji.SPIS TREŚCIWstęp Rozdział 1. Uwarunkowania obywatelskości1.1. Demokracja i jej konteksty1.1.1. Istota i modele demokracji 1.1.2. Immanentne słabości demokracji 1.1.3. Zewnętrzne zagrożenia demokracji1.1.4. Demokratyczna polityka a debata publiczna 1.1.5. Demokratyczna polityka a mass-media 1.2. Społeczeństwo obywatelskie i jego konteksty 1.2.1. Istota społeczeństwa obywatelskiego 1.2.2. Partycypacja i jej aspekty 1.2.3. Polskie społeczeństwo obywatelskie - najważniejsze fakty 1.3. Podsumowanie pierwszeRozdział 2. Obywatelskość i jej wymiary 2.1. Obywatelstwo a obywatelskość. Modele obywatelskości 2.2. Kompetencje obywatelskie - przegląd wybranych koncepcji 2.3. Kompetencje obywatelskie - koncepcja autorska 2.4. Kondycja polskiego obywatela - próba diagnozy 2.4.1. Analiza piśmiennictwa 2.4.2. Wywiady z politykami i działaczami społecznymi2.5. Podsumowanie drugie Rozdział 3. Edukacja nieformalna i jej konteksty 3.1. Edukacja po "zmianie paradygmatycznej" 3.2. Wybrane aspekty edukacji nieformalnej 3.2.1. Autoedukacja 3.2.2. Edukacja środowiskowa 3.2.3. Edukacja jako spotkanie 3.3. W stronę edukacji krytycznej3.4. Ucząca się jednostka wobec wspólnot 3.5. Podsumowanie trzecieRozdział 4. Edukacja nieformalna ku obywatelskości 4.1. Inspiracje dla edukacji obywatelskiej w ponowoczesności 4.2. Edukacja poprzez partycypację4.3. Edukacja poprzez debatę publiczną4.4. Inne możliwości obywatelskiej edukacji nieformalnej 4.5. Podsumowanie czwarte Podsumowanie końcowe Bibliografia Indeks osób
Kod wydawnictwa: 978-83-8018-297-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.