EDUKACJA I NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W WYOBRAŹNI SOCJOPEDAGOGICZNEJ
red.nauk.PAWEŁ PRUFER, red.nauk.BEATA ORŁOWSKA
Wydawnictwo: PWSZ W GORZOWIE WIELKOPOLSKIM
Cena: 34.90 zł
31.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
Tematyka korelacji niepełnosprawności i edukacji jest dla eksploracji badawczej przestrzenią dość ryzykowną, chociażby ze względu na niebezpieczeństwo popadnięcia w skrajności: z jednej strony w podszyte litościwym współczuciem moralizatorstwo, a z drugiej w zimne, statystyczno-prawne, teoretyczne kalkulowanie, niewiele mające wspólnego z badaniem człowieka, jako Osoby i środowiska jego bytowania. [...] Książka Edukacja i niepełnosprawność w wyobraźni socjopedagogicznej, [...] jest pozycją wyróżniającą się zarówno pod względem treści, jak i formy. Wyrażone we wstępie monografii założenie, że publikacja ma być propozycją naświetlenia problemu niepełnosprawności istotnie zlokalizowanego w przestrzeniach edukacyjnych, zwłaszcza uczelni wyższych" zostaje w pełni zrealizowane w duchu, tak istotnego dla prawdziwej nauki, "zmysłu badawczego, właściwej obserwacji, wnikliwej analizy" oraz - coraz rzadszego -"zadziwienia faktem", składających się na cenną "wyobraźnię socjopedagogiczną". Recenzowana książka jest znaczącym przyczynkiem do zastępowania "stosunków rzeczowych" pomiędzy ludźmi pełno- i niepełnosprawnymi prawdziwymi i głębokimi "relacjami międzyosobowymi". Stwierdzam z całym przekonaniem, że przeprowadzone przez Autorów recenzowanej dla potrzeb Wydawnictwa publikacji badania cechuje rzeczowość i wysoki poziom merytorycznie dokonanych dociekań. Kompozycja książki: logiczna, klarowna, spójna, doskonale przemyślana, przejrzysta pod względem edytorskim, jak i treść poszczególnych artykułów na nią się składających: napisanych językiem precyzyjnym, ale i pięknym, świetnie udokumentowanych, przystępnych w odbiorze dzięki właściwie skonstruowanym wykresom, grafikom i tabelom pozwalają na stwierdzenie, że czytelnik ma szansę na otrzymanie pozycji wyjątkowej, która podnosi rangę i tak już wysoko cenionych publikacji z zakresu niepełnosprawności i edukacji, z których Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim jest znana, i dla których jest ceniona".Z recenzji wydawniczejdra hab. Arkadiusza Wuwera(Uniwersytet Śląski)SPIS TREŚCIWstępCzęść INiepełnosprawność i edukacja - teoretyczno-praktyczne impresjePaweł PruferOrganicystyczna koncepcja Herberta Spencerai etyczna zasada sprawiedliwości jako teoretyczny kontekst studiowaniaz niepełnosprawnościąBeata A. OrłowskaObszary potrzeb edukacyjnych studentów niepełnosprawnychIwona RudekFunkcjonowanie społeczne osób niepełnosprawnychMałgorzata Przybysz-ZarembaByć nauczycielem dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej.Kilka uwag na temat metod pracy nauczycieli z uczniami klas początkowychMonika AdamczykZnaczenie edukacji dla integracji zawodowej osób niepełnosprawnychNatalia Radecka-KitowskaWsparcie jako element rehabilitacji zawodowejmłodych osób niepełnosprawnychPiotr Milwiw-BaronKrzyż to nie coś, to Ktoś - świadome naśladowanie Chrystusapoprzez nieunikanie krzyża jako czynnik inspirujący i determinujący twórczośćJacek GernatDoświadczenie polisensoryczne i jego znaczeniew edukacji artystycznej osób niepełnosprawnychIrena Lisowska-SzronMechanizmy manipulacyjne stosowane w kampaniach społecznychBożena Smorczewska-MickiewiczBłogi naukowe jako forma dyskursu naukowego w SieciCzęść IINiepełnosprawność i edukacja - kontekstualno-temporalneaplikacjeJarosław KoralCharakterystyka kwestii niepełnosprawności we FrancjiKrzysztof PrętkiPodstawy prawne organizacji kształcenia osób niepełnosprawnychjako elementu polityki społecznej w Polsce po 1989 rokuMichał SzottPołożenie osób niepełnosprawnych w świetle polskiego systemu edukacjiAnna Dobrychłop, Agata ZawadzkaPostrzeganie osób niepełnosprawnych przez studentówInstytutu Humanistycznego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowejw Gorzowie WielkopolskimJustyna JasikWyzwanie czy wykluczenie - niepełnosprawni studencina kierunkach medycznych i pokrewnychBeata KubaczykPełnosprawni versus niepełnosprawniSpostrzeganie niepełnosprawności i wzajemne relacjew kontaktach studentów Uniwersytetu ZielonogórskiegoBeata Krystkowiak, Juliusz IwanickiStudent nie (do) słyszący na uczelni wyższej- postulaty podniesienia jakości kształceniaTomasz CzernikRola osoby niepełnosprawnej w procesie dydaktyczno-wychowawczymna Uniwersytecie. Studium przypadku Profesora Wojciecha ChudegoKrzysztof Żok, Agnieszka ŻokO edukacji antydyskryminacyjnej - zapobieganie dyskryminacjize względu na niepełną sprawność fizyczną poprzez wykorzystaniedzieł polskiej sztuki krytycznej w procesie edukacji szkolnejŁukasz BudzyńskiRecenzja: Paweł Priifer, Wyobraźnia. Terapia. Społeczeństwo. Analizasocjologiczno-etyczna, Wydawnictwo Nomos, Kraków 2013
Kod wydawnictwa: 978-83-63134-73-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.