Dodano produkt do koszyka

Promocja

E-PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ ZASADY I PRAKTYKA

E-PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ ZASADY I PRAKTYKA

red.nauk.MAŁGORZATA BEDNARCZYK, red.nauk.MARTA NAJDA-JANOSZKA, red.nauk.SEBASTIAN KOPERA

Wydawnictwo: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO

Cena: 46.90 zł 42.21 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-233-4703-3
 
288 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
 

E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka stanowi odpowiedź na zmiany zachodzące we współczesnej rzeczywistości gospodarczej, wirtualizację rynków i organizacji, a także rozwój technologii informacyjnych i rzeczywistości cyfrowej. E-gospodarka oraz e-przedsiębiorczość znajdują się w fazie dynamicznego wzrostu i związanych z nim zmian, dotychczasowe sposoby działania dezaktualizują się, a nowe dopiero się wyłaniają. Pojawia się więc konieczność uzupełnienia istniejącej luki teoretycznej, tak aby przyszli przedsiębiorcy nowej, cyfrowej gospodarki mieli odpowiednie narzędzia radzenia sobie w nowej rzeczywistości. Taki jest właśnie cel niniejszej publikacji. Układ treści akcentuje największe wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć e-przedsiębiorcy, działający na zasadach zarówno for profit, jak i non profit.Książka stanowi owoc wspólnej pracy Zespołu oraz Partnerów Instytutu Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego."Na rynku brakuje kompendium wiedzy, które w sposób przejrzysty, zrozumiały, a do tego rzetelny i wyczerpujący przekazywałoby studentom-przyszłym przedsiębiorcom wiedzę i podstawy kompetencyjne dotyczące szans, zagrożeń, wyzwań i zasad związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w Internecie. Tym bardziej z zadowoleniem należy przyjąć pracę [ ], która znakomicie wpisuje się w lukę poznawczą dotyczącą przedsiębiorczości i prowadzenia działalności gospodarczej w erze cyfryzacji. [ ] Tekst ma wysoką wartość merytoryczną - obok warstwy teoretycznej zaprezentowano przykłady oraz podsumowania. Może on stanowić podstawę dalszych dociekań i formułowania zamierzeń biznesowych przez słuchaczy studiów drugiego stopnia i studiów podyplomowych. Wreszcie może być źródłem rekomendacji dla praktyków gospodarczych w zakresie wyborów strategicznych co do e-przedsiębiorczości".Z recenzji prof. dra hab. Wojciecha Dyducha

SPIS TREŚCI

Przedmowa

Wprowadzenie Rozdział I. Istota e-przedsiębiorczości w praktyce działań biznesowych i społecznych 1.1 Zakres przedsiębiorczości w praktyce zarządzania 1.2 E-przedsiębiorczość indywidualna i korporacyjna 1.3 E-przedsiębiorczość społeczna 1.4 Podsumowanie Rozdział II. Rynek tradycyjny a rynek przestrzeni cyfrowej 2.1 Tradycyjne ujęcie rynku 2.2 Istota rynku przestrzeni cyfrowej 2.2.1 Nasycenie technologią i usieciowienie 2.2.2 Deintermediacja i reintermediacja 2.2.3 Cyfryzacja i multiplikacja kanałów dystrybucji 2.2.4 Podejście platformowe jako model organizacji rynku 2.2.5 Prosumpcja i mass customization 2.2.6 Delokalizacja 2.2.7 Intensyfikacja konkurencji 2.2.8 "Długi ogon" rynków niszowych 2.2.9 Przesunięcia w sieciach wartości 2.2.10 Postępująca automatyzacja 2.2.11 Wiedza jako podstawa tworzenia wartości 2.2.12 Czas rzeczywisty 2.2.13 Nowe zagrożenia 2.3 Podsumowanie - koniec rynku tradycyjnego? Rozdział III. Rynek nowych mediów 3.1 Nowe media 3.2 Użytkownicy nowych mediów 3.3 Top 100 największych spółek świata 3.4 Rynek przeglądarek 3.5 Rynek wyszukiwarek 3.6 Rynek portali społecznościowych 3.7 Rynek smartfonów 3.8 Rynek systemów operacyjnych 3.9 Podsumowanie Rozdział IV. Modele e-biznesu 4.1 Definiowanie modeli biznesu i modeli e-biznesu 4.2 Główne składowe modeli biznesu i ich relacje 4.3 Specyfika kreowania modeli e-biznesu 4.4 Relacje dostawca-użytkownik w modelach e-biznesu 4.5 Monetyzacja wartości w modelach e-biznesu 4.6 Klasyfikacja modeli e-biznesu 4.7 Nowe kierunki rozwoju modeli e-biznesu Rozdział V. Działalność marketingowa w przestrzeni cyfrowej 5.1 Miejsce e-marketingu w strategii marketingowej 5.2 Content marketing jako narzędzie e-marketingu 5.2.1 Geneza i rozwój content marketingu 5.2.2 Definicje 5.2.3 Miejsce content marketingu w działalności przedsiębiorstwa 5.2.4 Szczególna rola odbiorcy treści 5.2.5 Narzędzia content marketingu 5.2.6 Kanały dystrybucji treści 5.2.7 Mierzenie skuteczności 5.2.8 Zalety i wyzwania marketingu treści 5.3 Media społecznościowe 5.3.1 Geneza i rozwój mediów społecznościowych 5.3.2 Definicje 5.3.3 Miejsce mediów społecznościowych w działalności przedsiębiorstwa5.3.4 Typy serwisów społecznościowych 5.3.5 Zalety i wyzwania mediów społecznościowych 5.4 Warunki skuteczności instrumentów e-marketingu 5.5 Modele pomiaru efektów komunikacji marketingowej 5.6 Warunki pomiaru skuteczności 5.7 Narzędzia pomiaru e-marketingu 5.8 Problemy i wyzwania związane z pomiarem e-marketingu 5.9 Podsumowanie Rozdział VI. Planowanie finansowe w e-przedsiębiorstwie 6.1 Od pomysłów do sukcesu finansowego przedsiębiorstwa 6.2 Papierowe zyski i faktyczne przepływy pieniężne 6.3 Zasady sporządzania i układ planów finansowych 6.4 Planowanie przychodów 6.5 Planowanie kosztów 6.6 Planowanie wyniku finansowego 6.7 Planowanie inwestycji i źródeł finansowania 6.8 Planowanie przepływów pieniężnych 6.9 Ocena spodziewanej efektywności finansowej Rozdział VII. Podatki w e-działalności gospodarczej 7.1 Cena brutto i netto - podatek VAT 7.2 Dochód brutto i netto - podatek dochodowy w e-działalności gospodarczej 7.3 Podatek dochodowy od osób prawnych - CIT 7.4 Podatek dochodowy od osób fizycznych - PIT 7.4.1 Opodatkowanie podatkiem PIT na zasadach ogólnych 7.4.2 Podatek liniowy 7.4.3 Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych 7.4.4 Karta podatkowa Rozdział VIII. Stosunek pracy w e-przedsiębiorstwie 8.1 Elastyczność rynku pracy 8.2 Elastyczne formy zatrudnienia pracowniczego 8.3 Podsumowanie Rozdział IX. Parki technologiczne i inne centra innowacji 9.1 Kontekst 9.2 Sens koncentracji 9.3 Park jako infrastruktura 9.4 Park jako metoda pracy 9.5 Park jako wspólnota 9.6 Park jako hub Rozdział X. Crowdsourcing jako narzędzie wsparcia e-przedsiębiorczości 10.1 Istota crowdsourcingu 10.2 Rodzaje crowdsourcingu 10.3 Crowdfunding w działalności rozwojowej firm 10.4 Podsumowanie Rozdział XI. Bezpieczeństwo przedsiębiorstw w przestrzeni cyfrowej 11.1 Szanse i zagrożenia związane z prowadzeniem działalności w sieci 11.2 Podstawowe pojęcia 11.3 Największe wyzwania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa 11.4 Charakterystyka wybranych zagrożeń 11.4.1 Phishing 11.4.2 Złośliwe oprogramowanie 11.4.3 Cyberataki na organizacje 11.5 Cyberzagrożenia w kontekście wybranych nowych technologii 11.5.1 Zagrożenia związane z wykorzystaniem mediów społecznościowych 11.5.2 Zagrożenia związane z wykorzystaniem technologii mobilnych 11.6 Analiza ryzyka 11.6.1 Inwentaryzacja i klasyfikacja aktywów 11.6.2 Określenie zagrożeń 11.6.3 Rozpoznanie podatności 11.6.4 Szacowanie poziomu ryzyka 11.6.5 Postępowanie z ryzykiem11.7 Zarządzanie bezpieczeństwem 11.7.1 Kluczowe założenia zarządzania bezpieczeństwem 11.7.2 Strategia bezpieczeństwa 11.7.3 Modele zarządzania bezpieczeństwem 11.7.4 Zarządzanie bezpieczeństwem przy użyciu wybranego modelu Spis rysunków Spis tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-233-4703-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl