Dodano produkt do koszyka

Promocja

DZIENNIKARSTWO A LITERATURA W XX I XXI WIEKU

DZIENNIKARSTWO A LITERATURA W XX I XXI WIEKU

RED.WOJCIECH FURMAN, RED.JERZY SNOPEK, RED.KAZIMIERZ WOLNY

Wydawnictwo: POLTEXT

Cena: 39.90 zł 35.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7561-184-7

240 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2011

Dziennikarstwo a literatura w XX i XXI wieku to pierwszy z dwóch podręczników (drugi jest dostępny pod tytułem Mistrzowie literatury czy dziennikarstwa?) przeznaczonych dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej na studiach drugiego stopnia. Zawarte w nim teksty mówią nie tylko o literackich korzeniach dziennikarstwa, ale także o jego powinowactwach z literaturą; o tym, jak literatura wpływa na rozwój dziennikarstwa i jak dziennikarstwo oddziałuje na literaturę. Dziennikarstwo i literatura były i są w dużym stopniu zależne od siebie. Prasa, radio, telewizja, a potem internet nie pojawiły się nagle, jak meteor. Wszystkim tym rodzajom dziennikarstwa podstawy rozwoju dała literatura, która - mimo że jest starsza, a w związku z tym dużo dojrzalsza - od dziennikarstwa też czegoś się uczy i wiele korzysta. Co najważniejsze jednak - literatura i dziennikarstwo mają służyć odbiorcy i różnymi sposobami pomagać mu zrozumieć świat.
Podręcznik Dziennikarstwo a literatura w XX i XXI wieku zawiera teksty 20 badaczy literatury i medioznawców, reprezentujących różne krajowe ośrodki akademickie. Analizują oni relacje zachodzące pomiędzy dziełami literatury pięknej opartej na fikcji, utworami zaliczanymi do tzw. literatury faktu oraz formami wypowiedzi dziennikarskiej. Główną ideą przyświecającą autorom i redaktorom tomu jest określenie roli i perspektyw kształcenia literackiego w programach studiów dziennikarskich. Jest to książka na tym polu pionierska, godna polecenia wszystkim wykładowcom i studentom dziennikarstwa, a także dziennikarzom pragnącym poszerzać swe horyzonty i doskonalić warsztat.

prof. dr hab. Krzysztof AArowcewicz Instytut Badań Literackich PAN

SPIS TREŚCI

Słowo wstępne

ZAGADNIENIA OGÓLNE - KWESTIE TEORETYCZNE
Maryla Hopfinger
Współczesne przemiany literatury a dziennikarstwo.
Prasa, radio, telewizja, internet
Jerzy Jastrzębski
Dziennikarstwo jako literatura XXI wieku
Jerzy Snopek
Pisarstwo - dziennikarstwo. Wzajemne relacje. Uwagi wstępne
Karina Stasiuk-Krajewska
Tożsamościowe problemy współczesnego dziennikarstwa

MIĘDZY LITERATURĄ A DZIENNIKARSTWEM
Andrzej Kaliszewski
Literatura XX i XXI wieku w kształceniu dziennikarzy.
Zarys problemu
Maciej Kawka
Literacki i dziennikarski punkt widzenia. Od reportażu do tabloidu
Zbigniew Bauer
Dziennikarstwo "gonzo": epizod czy trwały trend w dziennikarstwie?
Jacek Dąbała
Literatura wobec pragmatyki warsztatu dziennikarskiego
Grażyna Maroszczuk
"Być może trafi się ciekawa rozmowa".
Uwagi na marginesie dwuautorskich form autobiograficznych
Małgorzata Lisowska-Magdziarz
Między postdziennikarstwem a postliteraturą.
Trylogia Millenium, Kalie Blomąuist i nowa definicja wiarygodności
dziennikarskiej w kulturze konwergencji
Wojciech Furman
Literatura czy dziennikarstwo? Uwagi o reportażach
prasowych wyróżnionych w konkursie Grand Press 2008
Dominika Szmyt
Wpływ współczesnego dziennikarstwa na najnowszą
polską dramaturgię
Alicja Myśliwiec
Niegrzeczne dzieci eteru i druku.
Czy język buntu jest wspólnym mianownikiem dla pisarek
młodego pokolenia i radia sformatowanego?
Olga Białek-Szwed
Elementy naturalizmu we współczesnej polskiej prasie masowej

POGRANICZA
Leon Dyczewski
Pamięć przeszłości w mediach
Małgorzata Czapiga
Oralność technologicznie kontrolowana
Judyta Perczak
Rola marki towarowej w Jeżycjadzie Małgorzaty Musierowicz.
Tło powieściowe czy product placement?
Paulina Koszowska-Nowakowska, Franek Renucci
Tekst w dobie internetu. Problem intertekstualności
oraz lektury hipertekstualnej we Francji
Monika Marta Przybysz
Narracja, która sprzedaje, czyli opowieść o światach
i o narracji w reklamie

Indeks nazwisk

Kod wydawnictwa: 978-83-7561-184-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl