DZIECI I MŁODZIEŻ W CYBERPRZESTRZENI
SYLWESTER BĘBAS, DARIUSZ ADAMCZYK, WIOLETA ADAMCZYK-BĘBAS
Wydawnictwo: UNIWERSYTET PEDAGOGICZNY W KRAKOWIE
Cena: 32.90 zł
29.61 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8084-829-0
147 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
Publikacja jest ciekawym ujęciem tematyki związanej z problemami i funkcjonowaniem dziecka oraz młodego człowieka w cyberprzestrzeni. Podjęta przez autorów problematyka jest szczególnie ważna we współczesnym świecie z racji pedagogicznych i profilaktyki. Ten świat młodych ludzi, jakim jest cyberprzestrzeń, niesie ze sobą wiele rozmaitych zagrożeń, na wiele z nich wskazują i opisują je Autorzy publikacji, która przedstawia podstawowe kwestie dotyczące ryzykownych zachowań w sieci. Publikacja ma charakter interdyscyplinarny, co umożliwia pełniejsze ujęcie podejmowanych zagadnień oraz świadczy o dużym wyrobieniu naukowym piszących. Jej celem jest analiza wyzwań, a także kwestie profilaktyki i wychowania dzieci i młodzieży w kontekście ich uczestnictwa w cyberprzestrzeni.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I
Cyberseks, cybermiłość, cyberzwiązki
ryzykowne zachowania seksualne w sieci
1. Definicje i rodzaje
2. Skala i charakterystyka zjawiska
3. Kryteria diagnostyczne
4. Konsekwencje zjawiska
Rozdział II
Zagrożenia dla dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni
1. Pojęcie i charakterystyka cyberprzestrzeni
2. Niebezpieczne kontakty i zagrożenia związane z komunikacją za pośrednictwem sieci
3. Niebezpieczne działania i przestępczość seksualna w sieci
4. Niebezpieczne treści w sieci
Rozdział III
Uzależnienia dzieci i młodzieży od rzeczywistości wirtualnej
1. Pojęcie, fazy i rodzaje
2. Specyfika i skala zjawiska
3. Kryteria diagnostyczne
4. Skutki
Rozdział IV
Dziecko a reklama komercyjna
1. Reklama komercyjna a manipulacja
2. Oddziaływanie i ocena etyczno-moralna
3. Odbiór treści reklamowych przez dziecko
Rozdział V
Edukacja szkolna dla bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie
1. Kompetencje medialne
2. Obszary i propozycje działań edukacyjnych
Rozdział VI
Wychowanie do korzystania z cyberprzestrzeni
1. W obliczu zagrożeń
2. Konieczność podejścia krytycznego i odpowiedzialnego
Zakończenie
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-8084-829-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.