Dodano produkt do koszyka

Promocja

CENTRA USŁUG W UKŁADACH REGIONALNYCH

CENTRA USŁUG W UKŁADACH REGIONALNYCH

red.PIOTR NIEDZIELSKI, red.KATARZYNA ŁOBACZ

Wydawnictwo: UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI

Cena: 49.90 zł 44.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7972-158-0

196 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017

W opracowaniu przedstawiono wyniki badań zrealizowanych w latach 2013-2016 w ramach projektu, którego celem było określenie potencjału oddziaływania rozwoju centrów usług wspólnych w ujęciu regionalnym, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na rozwój gospodarczy przez pryzmat generowanych efektów zewnętrznych, przede wszystkim pod postacią tzw. efektów przelewania się wiedzy (knowledge spillovers). Z uwagi na eksploracyjny oraz rozległy charakter tematu posłużono się w badaniach przykładem regionu zachodniopomorskiego. Przyczyną takiego wyboru była bliskość lokalizacyjna względem badaczy i wynikające z tego dobre zrozumienie specyfiki regionalnej oraz żywe zainteresowanie władz regionalnych wynikami takich analiz.Zakres tematyczny podjętych przez autorów dociekań naukowych wskazuje na wysoki poziom złożoności przedmiotu badań. Zjawiska i procesy zorientowane wokół rozwoju gospodarczego i wzajemnych relacji pomiędzy podmiotami gospodarczymi stanowią bowiem wyzwanie w kontekście poznawczym ze względu na ich często ukryte powiązania, niechęć do deklarowania określonych zachowań i postaw, itp. Jakkolwiek warsztat metodologiczny nauk społecznych w swoim bogactwie umożliwia pomiar zachowań i postaw dotyczących zjawisk i procesów objętych przedmiotem niniejszego projektu badawczego, wymaga jednak niezwykle rozważnych decyzji w obrębie projektowania poszczególnych elementów procesu badawczego, zapewniających pozyskanie wysokiej jakości danych empirycznych.

ze Wstępu

SPIS TREŚCI

Wstęp Magdalena Majchrzak

Rozdział 1 - Teoretyczne ujecie problematyki wzrostu i rozwoju społeczno-gospodarczego 1.1. Siatka pojęciowa wzrostu i rozwoju 1.2. Teorie i modele wzrostu gospodarczego 1.3. Teorie i modele rozwoju gospodarczego Katarzyna Łobacz, Magdalena Majchrzak, Piotr Niedzielski, Ewelina GutowskaRozdział 2 - Wzrost i rozwój społeczno-gospodarczy w kontekście regionalnym 2.1. Region jako jednostka analizy aspektów wzrostu i rozwojuspołeczno-gospodarczego 2.2. Koncepcje rozwoju regionalnego 2.3. Czynniki i uwarunkowania rozwoju regionalnego Magdalena Majchrzak, Katarzyna ŁobaczRozdział 3 - Centra usług w aspekcie wzrostu i rozwoju społeczno-gospodarczego 3.1. Procesy biznesowe jako obszar działalności centrów usług 3.2. Klasyfikacja i charakterystyka centrów usług 3.3. Efekty regionalne funkcjonowania centrów usług 3.3.1. Odziaływanie na lokalne gospodarki 3.3.2. Oddziaływanie na lokalne firmy Katarzyna Łobacz, Magdalena Majchrzak, Jordan KlimekRozdział 4 - Pomorze Zachodnie jako region oddziaływania centrów usług 4.1. Regionalny obraz i dynamika rozwoju centrów usług 4.1.1. Rynek powierzchni biurowych w aspekcie dynamiki rozwoju centrów usług4.1.2. Centra usług w województwie zachodniopomorskim 4.2. Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa województwa zachodniopomorskiego 4.2.1. MŚP jako kategoria gospodarcza 4.2.2. Obraz rozwoju sektora MŚP w województwie zachodniopomorskim 4.2.3. Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w kształtowaniu rozwoju regionu 4.3. Analiza wpływu centrów usług na rozwój sektora MŚPna poziomie regionalnym Katarzyna Łobacz, Jordan KlimekRozdział 5 - Analiza potencjału występowania efektów zewnętrznychgenerowanych przez obecność centrów usług na Pomorzu Zachodnim -źródła oraz kanały transferu wiedzy 5.1. Bezpośredni transfer kapitału jako źródło efektów zewnętrznych 5.1.1. Bezpośredni transfer kapitału ludzkiego 5.1.2. Bezpośredni transfer kapitału materialnego 5.2. Interakcje pomiędzy firmami jako źródło efektów zewnętrznych 5.2.1. Interakcje na poziomie kapitału ludzkiego 5.2.2. Interakcje z udziałem kapitału materialnego 5.3. Interakcje o charakterze pośrednim jako źródło efektów zewnętrznych Jordan Klimek, Katarzyna ŁobaczRozdział 6 - Przepływ wiedzy z centrów usług do gospodarkiPomorza Zachodniego 6.1. Charakterystyka wiedzy występującej w procesie przepływu 6.1.1. Bezpośredni transfer kapitału 6.1.2. Przepływ wiedzy poprzez interakcje 6.2. Kierunki przepływu wiedzy w kontekście przedsiębiorstw 6.3. Kierunki przepływu wiedzy w kontekście gospodarczym 6.3.1. Transfer wiedzy w wyniku bezpośredniego transferu kapitału6.3.2. Transfer wiedzy w wyniku interakcji Katarzyna Łobacz, Piotr Niedzielski, Jordan Klimek, Sylwia BękowskaRozdział 7 - Znaczenie centrów usług dla rozwoju lokalnych przedsiębiorstw -efekty przepływu wiedzy na Pomorzu Zachodnim 7.1. Przepływ wiedzy a innowacyjność MŚP 7.1.1. Bezpośredni transfer kapitału ludzkiego a innowacyjność MŚP 7.1.2. Bezpośredni transfer kapitału materialnego a innowacyjność MŚP 7.1.3. Interakcje na poziomie kapitału ludzkiego i materialnegoa innowacyjność MŚP 7.2. Przepływ wiedzy a wzrost MŚP 7.2.1. Bezpośredni transfer kapitału ludzkiego a wzrost MŚP 7.2.2. Bezpośredni transfer kapitału materialnego a wzrost MŚP 7.2.3. Interakcje na poziomie kapitału ludzkiego i materialnego a wzrost MŚP Zakończenie Spis tabel i rysunków Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-7972-158-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl