Dodano produkt do koszyka

Promocja

DYNAMIKA LOTU BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH KLASY MIKRO

DYNAMIKA LOTU BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH KLASY MIKRO

KRZYSZTOF SIBILSKI, MACIEJ LASEK, ANNA SIBILSKA-MROZIEWICZ, MICHAŁ GARBOWSKI

Wydawnictwo: POLITECHNIKA WARSZAWSKA

Cena: 48.90 zł 44.01 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8156-124-2

242 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Monografia jest pierwszą w Polsce i prawdopodobnie jedną z pierwszych na świecie publikacją obejmującą kompleksowe badania dynamiki lotu Bezzałogowych Statków Powietrznych klasy mikro w układzie stałopłata (tzw. mikrosamolotów). Jednym z istotnych problemów podjętych w książce było wykorzystanie funkcji impulsowej do identyfikacji pochodnych aerodynamicznych obiektu latającego na zakresie bardzo małych liczb Reynoldsa, w szerokim zakresie kątów natarcia i zredukowanych częstości. Istotną częścią monografii jest rozdział poświęcony problemom stateczności dynamicznej mikrosamolotu, w szczególności poświęcony wykorzystaniu Teorii Układów Dynamicznych i Teorii Bifurkacji do analizy dynamiki lotu na dużych, nadkrytycznych kątach natarcia.

Monografia może być wykorzystywana na studiach magisterskich i doktoranckich na wydziałach lotniczych wyższych uczelni technicznych.

SPIS TREŚCI

Spis ważniejszych oznaczeń

1. BEZZAŁOGOWE STATKI POWIETRZNE KLASY MIKRO
1.1. Wstęp
1.2. Przegląd konstrukcji Bezzałogowych Statków Powietrznych klasy mikro
1.3. Problemy techniczne budowy uBSP
1.4. Specyfika lotu Bezzałogowego Statku Powietrznego klasy mikro

2. ZASADY BUDOWY MODELI FIZYCZNYCH I MATEMATYCZNYCH MIKROSAMOLOTÓW
2.1. Wprowadzenie
2.2. Model fizyczny mikrosamolotu
2.3. Układy odniesienia oraz ich transformacje
2.3.1. Zastosowane konwencje
2.3.2. Układy odniesienia stosowane do opisu lotu mikrosamolotu
2.3.3. Transformacje układów współrzędnych
2.3.4. Związki kinematyczne
2.3.5. Parametry Eulera-Rodriguesa

3. MODEL MATEMATYCZNY MIKROSAMOLOTU
3.1. Równania ruchu mikrosamolotu
3.2. Siły i momenty sił zewnętrznych działających na mikrosamolot
3.2.1. Siły i momenty sił grawitacyjnych
3.2.2. Siły i momenty sił od zespołu napędowego
3.2.3. Obciążenia aerodynamiczne
3.2.4. Model matematyczny mikrosamolotu
3.3. Równania układów autonomicznego sterowania mikrosamolotem
3.3.1. Równania autopilota
3.3.2. Model matematyczny układów wykonawczych
3.4. Model matematyczny zespołu napędowego
3.4.1. Model silnika elektrycznego
3.4.2. Ciąg układu silnik-śmigło

4. OBCIĄŻENIA AERODYNAMICZNE MIKROSAMOLOTU
4.1. Wprowadzenie
4.2. Modelowanie niestacjonarnych obciążeń aerodynamicznych jako funkcji zmiennych
stanu
4.3. Doświadczalne wyznaczanie niestacjonarnych obciążeń aerodynamicznych mikrosamolotu
4.3.1. Stanowisko badawcze - tunel wodny Model RHRC 2436
4.3.2. Cykl badań oraz kryteria podobieństwa
4.3.3. Wyniki badań
4.3.4. Identyfikacja charakterystyk aerodynamicznych mikrosamolotu
4.3.5. Metoda funkcji impulsowej
4.3.5.1. Wprowadzenie
4.3.5.2. Ogólne sformułowanie modelu aerodynamicznego z wykorzystaniem
funkcji impulsowej (na podstawie Klein i Noderer, 1994)
4.3.5.3. Postać i fizyczna interpretacja funkcji impulsowej i funkcji niedomiaru
4.3.5.4. Ruch oscylacyjny modelu w przestrzeni pomiarowej tunelu aerodynamicznego
4.3.6. Identyfikacja charakterystyk i pochodnych aerodynamicznych mikrosamolotu (Klein i inni, 2004)
4.3.6.1. Wyniki identyfikacji charakterystyk aerodynamicznych mikrosamolotu

5. STATECZNOŚĆ DYNAMICZNA MIKROSAMOLOTU
5.1. Podstawowe pojęcia stateczności ruchu
5.1.1. Stateczność w sensie Lapunowa
5.1.2. Linearyzacja równań ruchu względem małych zaburzeń lotu ustalonego
5.1.3. Jakościowa analiza stateczności dynamicznej
5.1.4. Ilościowa analiza stateczności dynamicznej mikrosamolotu
5.2. Bifurkacyjna analiza stateczności lotu mikrosamolotów
5.2.1. Wprowadzenie
5.2.2. Podstawy teorii bifurkacji
5.2.3. Numeryczne metody teorii bifurkacji
5.2.4. Metodyka badań bifurkacyjnych w dynamice lotu statków powietrznych
5.3. Chaos deterministyczny - pojęcia, definicje i twierdzenia
5.3.1. Wprowadzenie
5.3.2. Podstawowe pojęcia teorii chaosu
5.3.3. Mapy Poincarc i wykresy bifurkacyjne
5.4. Bifurkacyjna analiza dynamiki lotu mikrosamolotu
5.4.1. Numeryczna weryfikacja przewidywanych zachowań mikrosamolotu

6. PODSUMOWANIE

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8156-124-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl