Dodano produkt do koszyka

Promocja

DETERMINANTY I MODELE PROCESÓW GOSPODARCZYCH WYBRANE ASPEKTY

DETERMINANTY I MODELE PROCESÓW GOSPODARCZYCH WYBRANE ASPEKTY

red.nauk.GRZEGORZ PONIATOWSKI

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 58.00 zł 52.20 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-221-1

310 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Wstęp

Z przyjemnością przekazuję Czytelnikom niniejsze opracowanie podsumowujące wyniki badań zrealizowanych przez młodych naukowców w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w 2017 roku. Szerokie spektrum tematyczne i zakres metod wykorzystanych do realizacji badań odzwierciedlają bogactwo zainteresowań badawczych autorów i mnogość wyzwań stojących przed naukowcami w dziedzinie nauk ekonomicznych. Prace zawarte w niniejszej monografii łączy próba odnalezienia czynników wywołujących konkretne zjawiska lub dążenie do ich modelowego ujęcia. Zjawiska te dotyczą zachowań zarówno konsumentów oraz producentów, jak i pomiotów prowadzących politykę gospodarczą. Podjęte zagadnienia zostały przeanalizowane przez przedstawicieli różnych dziedzin - ekonomii, finansów i nauk o zarządzaniu. Wśród sposobów wykorzystanych do pozyskania informacji w ramach prowadzonych badań znalazły się m.in. telefoniczne wywiady kwestionariuszowe, ankiety online, indywidualne wywiady pogłębione i metody eksploracyjne danych. Do odnalezienia związków między danymi posłużyły nie tylko analizy jakościowe, lecz także metody statystyczne i ekonometryczne, w tym rankingi wielokryterialne i złożone algorytmy numeryczne. Monografię otwiera część poświęcona metodologicznym aspektom badań w ekonomii. Autor pierwszego artykułu, Mateusz Guzikowski, przedstawił konkurencyjny wobec EPL OECD wskaźnik elastyczności rynku pracy, z kolei Karolina Konopczak zaprezentowała przegląd metod wykorzystywanych do modelowania zmiennych niestacjonarnych.Druga część książki podsumowuje wyniki badań Agaty Sielskiej i Bartosza Sternala, które spośród innych prac wyróżnia szeroka perspektywa czasowa badań. Agata Sielska w swoim artykule przedstawiła związki między konfliktami zbrojnymi a oceną rozwoju społeczno-gospodarczego w latach 1820-1990. Z kolei Bartosz Sternal zaprezentował charakterystykę zależności występujących między urbanizacją i szokami populacyjnymi a innowacyjnością w epoce przednowożytnej.W trzeciej części zebrane zostały prace, których autorzy spojrzeli na problemy gospodarcze z perspektywy przedsiębiorstw i wyzwań stojących przed nimi w XXI wieku. Monika Dargas-Miszczak przeanalizowała czynniki współpracy przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych z organizacjami pozarządowymi. Patryk Dziurski podjął niezwykle aktualny temat strategii w sektorach starzejących się. Rozważania Marii Roszkowskiej-Menkes i Justyny Szumniak-Samolej koncentrują się zaś na zrównoważonych modelach biznesowych. Z kolei zagadnienia przedstawione przez Mateusza Juchniewicza i Pawła Wyrozębskiego dotyczą zarządzania projektami w przedsiębiorstwach XXI wieku, a przedmiotem badań omówionych przez Łukasza Grużewskiego są wyzwania polskich małych i średnich przedsiębiorstw w świetle dynamicznego postępu technologicznego w XXI wieku.Czwarta część monografii zawiera zestawienie prac poświęconych wybranym, niezwykle ciekawym problemom gospodarczym. Autorzy pierwszych trzech rozdziałów skupiają się na zagadnieniach dotyczących funkcjonowania sektorów polskiej gospodarki. Katarzyna Kozłowska przedstawiła wyniki analizy komunikacji marketingowej inwestycji w sektorze energetycznym, Martyna Lassota poddała analizie innowacyjność branży meblarskiej, z kolei Krzysztof Rek zbadał poziom internacjonalizacji przedsiębiorstw z branży producentów sprzętu medycznego. Wśród tematów omówionych w tej części publikacji znalazły się też: znaczenie zasobów niematerialnych w procesie ekspansji zagranicznej małych i średnich przedsiębiorstw (Anna Jeżak), nastawienie konsumentów do marek luksusowych w Polsce (Edyta Adamowicz), sposoby wykorzystywania opłat lotniskowych (Adam Hoszman), zachowania konsumentów-seniorów po przejściu na emeryturę (Izabela Lewandowska), bezpieczeństwo prawne i jego wpływ na wzrost inwestycji (Marcin Menkes), typologia projektów zarządzanych przez uczelnie wyższe w Polsce (Ewa Pączek) i niekonwencjonalna polityka pieniężna w strefie euro (Karol Rogowicz).Bogactwo tematyczne i aktualność problemów badawczych podjętych przez autorów poszczególnych rozdziałów monografii idą w parze z inną jeszcze mocną stroną publikacji, tj. jej empirycznym charakterem oraz wykorzystaniem zaawansowanych technik badawczych. Wobec takiego nagromadzenia atrakcyjnych zarówno poznawczo, jak i metodologicznie rozważań życzę Państwu miłej lektury.

Grzegorz Poniatowski

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

METODOLOGICZNE ASPEKTY ANALIZY ZJAWISK GOSPODARCZYCHMateusz GuzikowskiRozdział 1. Alternatywna miara elastyczności rynku pracyKarolina KonopczakRozdział 2. Model ARDL jako narzędzie analizy kointegracjiPERSPEKTYWA HISTORYCZNA PROCESU ROZWOJU GOSPODARCZEGOAgata SielskaRozdział 3. Konflikty zbrojne a ocena rozwoju społeczno-gospodarczego wybranych krajówBartosz SternalRozdział 4. Urbanizacja i szoki populacyjne a badanie innowacyjności w epoce przednowożytnejMODELE BIZNESOWE I STRATEGIE PRZEDSIĘBIORSTW WOBEC WYZWAŃ XXI WIEKUMonika Dargas-MiszczakRozdział 5. Determinanty współpracy przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych z organizacjami pozarządowymiPatryk DziurskiRozdział 6. Wybory strategiczne przedsiębiorstw w sektorach starzejących się na przykładzie sektora tradycyjnych usług pocztowychMateusz JuchniewiczRozdział 7. Doskonalenie organizacji w zarządzaniu projektami - przegląd koncepcji, stosowane praktykiMaria Roszkowska-MenkesRozdział 8. Diffusion of Sustainable Business Model Innovation: The Perspective of Neo-Institutional TheoryJustyna Szumniak-SamolejRozdział 9. Schemat zrównoważonego modelu biznesowegoPaweł WyrozębskiRozdział 10. Typologia biur zarządzania projektami (PMO) we współczesnych przedsiębiorstwachŁukasz GrużewskiRozdział 11. Organizacja 4.0 i ekonomia behawioralna - czyli wyzwania, jakie stoją przed MŚPANALIZA WYBRANYCH ZJAWISK ZACHODZĄCYCH W POLSKIEJ I ŚWIATOWEJ GOSPODARCEKatarzyna KozłowskaRozdział 12. Komunikacja marketingowa inwestycji społecznie wrażliwych w kanałach internetowychMaryna LassotaRozdział 13. Innowacyjność przedsiębiorstw z polskiej branży meblarskiejZakres, rodzaje i wybrane zależnościKrzysztof RekRozdział 14. Poziom internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw z branży producentów sprzętu medycznegoEdyta AdamowiczRozdział 15. The Attitudes of Polish Luxury Goods Consumers towards LuxuryBrands within the Personal Luxury Goods CategoryAnna JeżakRozdział 16. Znaczenie wybranych zasobów niematerialnych w procesie ekspansji zagranicznej małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) zarejestrowanych w Polsce i należących do sektora napojów bezalkoholowychAdam HoszmanRozdział 17. Airport Charges as a Management ToolIzabela LewandowskaRozdział 18. Zachowania konsumentów-seniorów po przejściu na emeryturęMarcin MenkesRozdział 19. Legal Security as a Determinant of International Investment FlowsEwa Pączek, Paweł WyrozębskiRozdział 20. Typologia projektów zarządzanych przez uczelnie wyższe w PolsceKarol RogowiczRozdział 21. How Low Are the Interest Rates in the Euro Area? An Assessment ofthe Unconventional Monetary Policy Stance

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-221-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl