CZŁOWIEK W MEDIALNYM LABIRYNCIE
KRZYSZTOF red. GUZEK, MAŁGORZATA red. LASKOWSKA

Wydawnictwo: ELIPSA
Cena: 30.90 zł
26.27 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7151-019-9
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2011 |
|
![]() |
Z dużym uznaniem należy przyjąć zamysł opublikowania książki, podejmującej niezwykle istotne zagadnienia, które omawiają położenie człowieka uwikłanego w procesy zachodzące we współczesności. (...) Autorzy artykułów, opisując poszczególne fenomeny typowe dla ludzkiej egzystencji w nowoczesnym świecie, "malują" portret współczesnego człowieka uwikłanego w konflikty, zajętego konsumpcją, zagubionego w świecie marek, kupującego rozmaite rzeczy bez właściwego rozeznania ich wartości i przydatności. (...) W świecie środków społecznego komunikowania, które nie zawsze kierują się zasadą humanizacji, człowiek traci właściwe rozeznanie w rzeczywistości. (...) Książka prezentuje ciekawy sposób widzenia rzeczy, który może pomóc (...) w dialogu ze współczesnością. Obnaża zagrożenia, które czyhają na dzisiejszych ludzi, chociaż czasem nie zdają sobie sprawy z ich istnienia. Demaskuje założenia ideologiczne, które przyjmują kształt określonych działań chociażby w postaci laicyzacji czy społecznych manipulacji. (...) Teksty nie tylko podsuwają pewne sugestie, ale także prowokują do refleksji...ks. dr hab. Ryszard Hajduk, prof. UWMNicią przewodnią całej publikacji wydaje się być pewien wzorzec człowieka, którego jednak w pracy nie naszkicowano, pozostawiając to Czytelnikowi, zapraszając go do samodzielnych przemyśleń. Będzie on więc musiał zastanowić się nad podstawowymi wartościami czy postawami rzeczników "nowego świata" i "nowego człowieka". A skoro wiedzę o wartościach zdobywa się przez porównanie ich - również w aspektach praktycznych konsekwencji wynikających z ich uznania - z odpowiadającymi im "anty-wartościami", to krytycznie myślący czytelnik omawianych tekstów stanie przed poważnym zadaniem, sprowadzającym się do odnalezienia wartości na tle antywartości lub antywartości na tle wartości.
ks. dr hab. Stanisław Bafia, prof. UWM
SPIS TREŚCI
Wstęp
CZĘŚĆ PIERWSZA
KRZYSZTOF GUZEK
Człowiek zagubiony w świecie wartości
SYLWIA WIELICZKO
Między pełnią wolności a zniewoleniem
MAGDALENA BYLIŃSKA
Media wobec pytania o moralną tożsamość
CZĘŚĆ DRUGA
KINGA CYBULSKA
Człowiek zagubiony w wartościach marki
MONIKA PRZYBYSZ
"Koszykarze". Konsumenci uwikłani w "sieć" merchandisingu
RADOSŁAW BOMBA
Zagubieni w cyfrowym świecie?
CZĘŚĆ TRZECIA
ALEKSANDRA SÓJKO
Zagubienie człowieka we współczesnej nowomowie
TOMASZ PRUSIŃSKI
Ucieczki przed wspólnotą i powroty na jej łono
MAŁGORZATA LASKOWSKA
Zagubiony umysł. Wpływ kultury medialnej
na kulturę umysłową
CZĘŚĆ CZWARTA
PIOTR DRZEWIECKI
Zagubione ciało. Cyberkultura a tożsamość osoby
GRZEGORZ ŁĘCICKI
Destrukcyjne elementy współczesnej muzyki rozrywkowej jako przekazu medialnego
KS. ANDRZEJ ADAMSKI
Media narzędziem humanizacji w świetle 73. numeru
encykliki Benedykta XVI "Caritas in veritate"
Biogramy
Kod wydawnictwa: 978-83-7151-019-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.